Kan det bli vackrare???

"The roots of th NSR250 can be traced all the way back to the MVX250! The 3 cylinder MVX, and its single cylinder baby sister, the MBX125F, were Honda's first real attempt to capture the 2-stroke road bike market way back in the early 80's"

http://nsr-world.com/history/
 
Hej:)

Dök upp yttligare en udda maskin på Classicmotorrad.
Cresent 500
 

Bifogat

  • 24488_1638CZswRyHnGPHk.jpg
    24488_1638CZswRyHnGPHk.jpg
    38.3 KB · Visningar: 332
De kan down under! RD 500 motor i R6 chassi. Han håller på att ta fram kit att sälja för denna konvertering!!
 

Bifogat

  • IMGP2291.jpg
    IMGP2291.jpg
    221.3 KB · Visningar: 307
  • IMGP2284.jpg
    IMGP2284.jpg
    238.4 KB · Visningar: 294
  • IMGP2286.jpg
    IMGP2286.jpg
    185.6 KB · Visningar: 365
Hej:)

Lånar tråden lite!Den här dök upp på Classic motorrad till salu.
MVX 250 3 cylindrar???Hadde ingen aning om att det fans eller är
den hembyggd:confused:


Hej!

DrT har rätt i att motorn kommer från gatvarianten, MVX 250F, utseendemässigt mycket lik vår MBX 125F.

I den här tråden, med syftet att föra fram genuint vackra konstruktioner på två hjul, tycker jag kanske att det inte passar sig att lägga upp bilder på dessa modeller (läs; jag fattar inte hur man lägger upp bilder sådär snyggt som ni gör... ), så jag länkar istället.

125: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_mbx125 84.htm

250: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_mvx250f.htm



EDIT: Vincent H, kanonsida du länkar till (nsr-world.com)!
 
Last edited:
"BIG BANG FACTORY MOTOR WITH MAGNESIUM CASES" Går en sådan att starta? Med 20 år gammal magnesiummotor?

Har den varit inomhus med lite variation i både luftfuktighet och temperatur samt hållits ren så ska det nog inte vara några problem, men den verkar ju onekligen vara ett föremål för något motormuseum, inte något för bandagen.
 
img035.jpgMC2-Tommy.jpgVisst var hon fin nät jag hämtade henne vintern 02/03. Sen vart det lite färg och annat så vart det bättre tycker jag... Kul hoj men den slängde av mig i 150 km/tim och förstörde mitt hälben. Tydligen var det Adi Stadlers tidigare VM hoj 1994.
 
Är det jag som inte förstår texten? Eller menar han göra om motorn till en fyrtaktare??
En tvåtaktare vore roligare..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top