Kan det bli vackrare???

Är det en typ av v4 e dessa motorer.

Tycker det ser så skumt ut när cylindrarna är helt raka och inte i vinkel :va

Aha found it!
suzuki_rg500gamma_engine_square4.gif

Squarefour kallas det, samma konfiguration som på RG 500:n.
 
Men bakdelen är inte original (original till höger med svart ram/sving). Ser ut som en fixad TZ-bakdel (blå hoj). Eller?

Yepp!:tummenupp
Sadel, sving, framgaffel 6 tank (alu) e' från TZ annars tyx de övriga va från TZR:n
 
Hur står sig det chassiet mot RGV och Aprilia rs250?
Man tävlade väl nästan inte alls med TZR i sverige, vad jag minns, ?

Tjah, chassit va/är ju så nåra TZ:an det går att komma. Enligt tester från utlänska tidningar så lovordades det högt:Bugar Men orginal var dessa bara på 45hk medan RGV/RS var på omkring 60hk. Men det fanns racing-kit som gav +65 på bakhjul. I dom kiten fanns det olika 1:or, 2:or i 2-3 olika utv. CDI avgas blåsor och lite "vassa" chassi grejer. T.o.m något år i början av 90-talet blev TZR 3:a i det japanska 250 mästerskapet
Inte illa för en gathoj. Dom såldes BARA på den japanska marknaden därav 45hk. Dom som hamnat här i Europa och övriga välden är sk. "gråimporter"
 
Tjah, chassit va/är ju så nåra TZ:an det går att komma. Enligt tester från utlänska tidningar så lovordades det högt:Bugar Men orginal var dessa bara på 45hk medan RGV/RS var på omkring 60hk. Men det fanns racing-kit som gav +65 på bakhjul. I dom kiten fanns det olika 1:or, 2:or i 2-3 olika utv. CDI avgas blåsor och lite "vassa" chassi grejer. T.o.m något år i början av 90-talet blev TZR 3:a i det japanska 250 mästerskapet
Inte illa för en gathoj. Dom såldes BARA på den japanska marknaden därav 45hk. Dom som hamnat här i Europa och övriga välden är sk. "gråimporter"

Tackar.
 
Norskt bygge! Nåt av det häftigaste jag sett!!
 

Bifogat

  • 2011_01_27_bikepics-2139798-full.jpg
    2011_01_27_bikepics-2139798-full.jpg
    116.9 KB · Visningar: 263
  • 2011_01_27_bikepics-2139797-full.jpg
    2011_01_27_bikepics-2139797-full.jpg
    111.3 KB · Visningar: 220
Mmm.. synd att inte den jäkla Bimota motorn kunde funka ordentligt bara.
 

Bifogat

  • DSCN1571.JPG
    DSCN1571.JPG
    200 KB · Visningar: 274
Mmm.. synd att inte den jäkla Bimota motorn kunde funka ordentligt bara.

Bimota erbjöd ett förgsarkit till dom hojarna (eller att man tog en annan hoj istället) när det blev problem med insprutet som dom hade. Men det finns folk utanför Bimota som hittade buggarna i insprutprogrammet och om det även var att man fick byta till annan spridare. Var hemma hos en i Florida som hade fixat sin Bimota med den uppdateringen och som körde en hel del med den hojen.
 
Helvete!!!

:galen

Kördes denna i GP? Bara experiment? Genial idé!

Edit: denna (bilden med kåpor)? Spencers ordinarie hoj 1984?
 

Bifogat

  • E4C1D7700D.jpg
    E4C1D7700D.jpg
    155.2 KB · Visningar: 265
  • 02.JPG
    02.JPG
    45.7 KB · Visningar: 130
Last edited:
Genialiskt......

Helvete!!!

:galen

Kördes denna i GP? Bara experiment? Genial idé!

Edit: denna (bilden med kåpor)? Spencers ordinarie hoj 1984?

Japp - den kördes.
Övergavs.......
Kanske ungefär lika genialiskt som alla navstyrningsprojekt och övriga skumma varianter på framgafflar........
Alla är bra i teorin men ingen har lyckats stå upp mot det traditionella......

Dock vackert......
 
Japp - den kördes.
Övergavs.......
Kanske ungefär lika genialiskt som alla navstyrningsprojekt och övriga skumma varianter på framgafflar........
Alla är bra i teorin men ingen har lyckats stå upp mot det traditionella......

Dock vackert......

Är väll egentligen bara i min åsikt Britten som skapat en genialisk maskin som stog emot de tradionella byggena?

Britten-V1000-1995.jpg
 
  • Gilla
Reaktioner: R2
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top