Kan det bli vackrare???

Bimota erbjöd ett förgsarkit till dom hojarna (eller att man tog en annan hoj istället) när det blev problem med insprutet som dom hade. Men det finns folk utanför Bimota som hittade buggarna i insprutprogrammet och om det även var att man fick byta till annan spridare. Var hemma hos en i Florida som hade fixat sin Bimota med den uppdateringen och som körde en hel del med den hojen.

En sådan med fixad insprutning och utan dom fula originalblåsen hade varit en skoj hoj!
Med förgasare blev ju insugen lite paj med 90gr krökar o de.
 
Är väll egentligen bara i min åsikt Britten som skapat en genialisk maskin som stog emot de tradionella byggena?

Britten-V1000-1995.jpg

Förlåt men detdär var nog det fulaste jag sett.. I övrigt är det bara ögongodis i denna tråd:)
 
Japp - den kördes.
Övergavs.......
Kanske ungefär lika genialiskt som alla navstyrningsprojekt och övriga skumma varianter på framgafflar........
Alla är bra i teorin men ingen har lyckats stå upp mot det traditionella......

Dock vackert......


Det var deras första V4:a i 500 efter 3 pipen, dock gick den inte som den skulle, Spencer ville byta tillbaka till 3 pipen.

Sen navstyrning var det ELF Honda som höll på med i många år.
Ron Haslam körde de hojarna i rätt många år.
 
Varför övergav man idén att byta plats på avgasrör och tank?


Ett tjog orsaker, vissa hade kanske gått att lösa och andra mer svårlösta.

En var att förknasarna sitter 'uppe' i V på denna motor, och ju längre loppet pågick blev de mer och mer värmemättade och bestyckningen ändrades. Detta problem försvann i stort när de inte hade rör dragna där.
Efter vad som skrivits om tester etc så var tanken med detta att få till bra viktfördelning etc på hojen, men i praktiken så blev det inte så bra.
Det är ju inte bara viktfördelningen som är viktig, även att hålla de tunga delarna centrerade.
I detta läge jagade man världsmästerskapet och såg hur yamahas konventionell utformade hoj gick bra, då valde man den vägen för att inte riskera ytterligare ett år.
Och 1985 gick det ju bra, en dubbel för FastFreddie med 500 och en nyutvecklad (kapad i mitten) 250, förövrigt sista gången någon vann en dubbel. :banana
 
förövrigt sista gången någon vann en dubbel. :banana


....stämmer - om man bortser från Jorge Martinez som tog dubbeln ( 80cc-125cc) 1988........

Fast jag tycker att den räknas lika mycket som någon annan dubbel.......
 
....stämmer - om man bortser från Jorge Martinez som tog dubbeln ( 80cc-125cc) 1988........

Fast jag tycker att den räknas lika mycket som någon annan dubbel.......




App :gnissla missade. Givetvis räknas en titel eller dubbel oavsett cylindervolymen. Är mest pajaser med för mycket volym som tycker allt mindre inte räknas :D
 
Fin, men...de övre dämparna sticker ut för långt. Jobbigt att fixa, men nåt borde göras!
 
Hej:)

Lånar tråden lite!Den här dök upp på Classic motorrad till salu.
MVX 250 3 cylindrar???Hadde ingen aning om att det fans eller är
den hembyggd:confused:
 

Bifogat

  • 24307_2032YsZ0FocmlZDf.jpg
    24307_2032YsZ0FocmlZDf.jpg
    112.4 KB · Visningar: 411
Hej:)

Lånar tråden lite!Den här dök upp på Classic motorrad till salu.
MVX 250 3 cylindrar???Hadde ingen aning om att det fans eller är
den hembyggd:confused:

Jag tror - observera tror.....att den motorn kommer från en maskin som man sålde i Japan ( möjligen något mer land) i början av -80talet.
Motorn var skit och togs ur produktion efter kort tid.
Sägs att ansvarig konstruktör inte mådee väl efter det - självmord nämdes.
Men det kan vara en historia.
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top