Kampsport - Officiell tråd

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
tv4 sport brukar visa mma varje dag
Alltid på nätterna dock. Segt att vara uppe så sent om man har annat för sig dagen efter. Nu är det viseligen ett undantag då TV4 Sport kommer att visa
Rumble of the kings in Stockholm 2009
Fredag 20 november 2009 20:30
Lördag 05 december 2009 01:15 (R)

Matchordning: 1. K1: Lasse Myrberg (Sverige) ¿ George Scott (Sverige). 2. MMA: Ilir Latifi (Sverige) ¿ Tatsuya Mizuno (Japan) . 3. MMA: Joakim Engberg (Sverige) ¿ David Gardner (USA). 4. K1: Marcus Öberg (Sverige) ¿ Gago Drago (Holland). 5. K1, Titelmatch i lätt tungvikt: Rickard Nordstrand (Sverige) ¿ Clifton Brown (Kanada).

Går kampsportsgalan från hovet ikväll på tv4 sport?
Jepp, kl 20.30 ikväll :tummenupp

Last edited:
Alltid på nätterna dock. Segt att vara uppe så sent om man har annat för sig dagen efter. Nu är det viseligen ett undantag då TV4 Sport kommer att visa
Rumble of the kings in Stockholm 2009
Fredag 20 november 2009 20:30
Lördag 05 december 2009 01:15 (R)

Matchordning: 1. K1: Lasse Myrberg (Sverige) ¿ George Scott (Sverige). 2. MMA: Ilir Latifi (Sverige) ¿ Tatsuya Mizuno (Japan) . 3. MMA: Joakim Engberg (Sverige) ¿ David Gardner (USA). 4. K1: Marcus Öberg (Sverige) ¿ Gago Drago (Holland). 5. K1, Titelmatch i lätt tungvikt: Rickard Nordstrand (Sverige) ¿ Clifton Brown (Kanada).

Jepp, kl 20.30 ikväll :tummenupp

Kruth, skulle inte han oxå upp i kväll?

Någon som vet en krog i sthlm som visar matchen? :fyllisar

Passande nu när R.O.T.K kom upp på tavlan kan jag ju säga att jag tillhör VBC.. Thai.. :sissy kört 1 år där nu, tidigare var det SMT..

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!

edit. Kan inte P. Roberto HÅLLA KÄFTEN!!!

Last edited:
Läggdags nu då så man orkar upp till kl 04. UFC 106 på TV4 Sport :tummenupp

Då har man sett UFC 106 Live då. För att inte avslöja vem som vann sätter jag betyg på matcherna.

Amir Sadollah vs. Phil Baroni - 4/5, högt tempo och bra många slag och sparkar som utdelades.
Luiz Cane vs. Antonio "Minotouro" Nogueira - 2/5, snabb match som inte behövde så mkt slag dock jävligt hårda.
Marcus Davis vs. Ben Saunders - 2/5, snabb match som hade en jävla massa knän. Kul.
Paulo Thiago vs. Jacob Volkmann - 3/5, Underhållande med variation. Mycket brottning och kontrollerat av Jacob.
Kendall Grove vs. Jake Rosholt - 2/5, helt ok. Dock snabbt förvånande avslut.
Josh Koscheck vs. Anthony Johnson - 3/5, många hårda slag på varandra och ganska så kul.
Tito Ortiz vs. Forrest Griffin - 4/5, Alltid underhållande med Forrest! Mucho mycket slag i den här matchen!

Tyckte det va bra matcher överlag. Högst betyg får dock Marcus Öberg. Snyggt och stilrent, sen är det ju alltid lite extra kul att se någon som är överdrivet kaxig få lite däng ;)

Kruth kändes lite överlägsen i sin match, vilket i sig är ganska imopnerade med tanke på hans fåtal MMA-matcher. Jag vet inget om motståndets historia, men ska väl inte ha varit ngt no-name inom MMA vad jag förstått.

Nordstrand har jag nog aldrig sett en roligt match med. Inte nu heller

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...