Pelle
Musteridirektör
Kattägare är intellektuellt utmanade ungmör 50+ som har ohälsosamt många katter i sin lägenhet på Kungsholmen. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hundkörkort?
Stoppa amatör avling?
Regelbundna kontroller, som ägaren själv får betala?
OAVSETT RAS!
Det är vad jag tycker, problemet med djurplågeri skulle väl förhoppningsvis sjunka också.
Ring polis vid misstanke om djurplågeri.
Ja det e för jävligt med dessa chivover!Tyvärr är det föräldrarna som har brustit i sin uppfostran av hunden, likså det även är när barn/ungdomar slåss.
Och oftast är det fel personer som skaffar kamphundar. Då dom vill späda på sin "über tuffa image".
O sen skaffar dom även kaxiga små skitungar som förstör på våra gator o torg.![]()
Jag fattar inte varför folk gnäller när jag glider runt på stan med min 9mm i byxlinningen. Jamenar... den har ju inte skjutit nån i planeten förr... lixom, bah...
Jäla kärringar!![]()
"Glädjen" kommer från att tämja ett vilt dju... Förlåt, vapen till den grad att det kan vistas bland människor utan fara för andra.Vad ger en "9mmtare" för glädje? sen finns det ju faktiskt folk som kan ha vapnet hemma i vapenskåpet, och inte "gå runt med den på stan".
"Glädjen" kommer från att tämja ett vilt dju... Förlåt, vapen till den grad att det kan vistas bland människor utan fara för andra.
Förresten är det väl främst "reeespekt" man är ute efter och det får man helt klart när folk ser kolven sticka ut över byxlinningen. Däremot borde de såklart fatta att just min pistol är ofarlig eftersom jag är vapenvan och tagit väl hand om den sedan den föddes...
Väldigt mycket felstavningar och särskrivningar från kamphundsförespråkarna![]()
Det är ingen här som förespråkar kamphundar, bara folk som försöker få vissa rashatare att förstå att det är inte rasen det är fel på utan människan som håller i kopplet (om hunden ens är kopplad).
Det du beskriver är en fulkamphund.
Finkamphundar gullar bara![]()
Du har inte haft så himla mycket hundkontakt innan va?
Det är ingen här som förespråkar kamphundar, bara folk som försöker få vissa rashatare att förstå att det är inte rasen det är fel på utan människan som håller i kopplet (om hunden ens är kopplad).
Läs då första inlägget en gång till!
Såhär ser jag det.
"Kamphundsraserna" är inte mer agressiva än någon annan ras. Däremot blir skadorna större när de väl anfaller, på grund av det kraftigare bettet.
Sen kan man inte förneka att dessa raser har mycket kampsinne i sig. Prova bara dragkamp med en pitbull så får ni se. Men säg den terrier som inte har det? Och säg den tax som inte skäller och nafsar? Catch my drift?
Hunden blir vad den uppfostras till att bli. Att en amstaff/rottis/pitbull/doberman osv. skulle helt oprovocerat bita en annan människa finns bara inte.
Ja, jag har läst det. Jag läser det som att han skriver "kamphund" för att folk ska förstå vad det kan handla om för ras med tanke på hur fördomarna är.
Ja, en KAMPHUND är farlig. En rottweiler som uppfostrats till kamphund är farlig. En rottweiler som uppforstrats rätt är INTE farlig.
Enda skälet att skaffa en kamphund bör rimligen vara att använda den till kamp. Jag kan inte se något annat skäl på det klientel man normalt ser med den typen av hund (adidasjacka och tribaler) men det är förmodligen just de som sitter och förordar kamphundarna i den här tråden!
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |