Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för detta. Då har jag ju också kört med fel däcktryck i 3 år stöön. Har i och för sig kört med 1,9 kallt fram och bak men ändå. Undrar om chatter i framdäcket kommer att försvinna med rätt däcktryck. Detta har ju varit ett problem för många.
Tack för detta. Då har jag ju också kört med fel däcktryck i 3 år stöön. Har i och för sig kört med 1,9 kallt fram och bak men ändå. Undrar om chatter i framdäcket kommer att försvinna med rätt däcktryck. Detta har ju varit ett problem för många.
Vad är det som är skumt.
Dom anger ju både kallt och varmt tryck.
Men det enda intressanta är ju det varma trycket när värmen är uppe och det är ju det dom fokuserar på och anger även vad som är bästa temp på däcksytan för det däcket.
Det kalla trycket är ju bara en guideline (riktlinje startpunkt) för att man ska hamna rätt på varmt tryck, men endast det varma är av intresse.
Kallt kan ju betyda vadsomhelst -20 +30 lite oklart beroende på utetemp.
Jag önskar bara dom kunde lämna lika mycket info för gatdäcken.
"The easiest and most simple way to check your temperatures is to buy yourself a handheld infrared pyrometer that will read the surface temperature of your tyres. These devices are relatively cheap and are a good addition to your toolbox."
Finns på Elfa tex art no: 76-807-47 198kr+moms
elfa.se möjligen har kjell och co eller clas ohlson sådana också.
Näven - jag fick följande svar från Daniel Johansson på Bridgestone avs siffrorna på http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/racingbattlax/index.html:
"Hej
Det är varmtryck som gäller!
Hade det varit kalltryck så hade det stått inom parantes.
Trevlig racingsommar
/"
/Mackan
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |