Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trodde det inte det var någon skillnad i tryck mellan 1 tim däckvärmare och full arbetstemp.Får väl trixa med det nästa bandag.
I tillägg till Ottos inlägg skulle jag vilja påstå att en majoritet mäter varmtrycket efter 1-1½ timme med däckvärmarna på. Att mäta när man kommer in är rätt men man vill ju ha så rätt tryck som möjligt när man åker ut.
Fördelen med varmtryck framför kalltryck är att det första inte påverkas av yttertemperaturen.
Det kanske var tillverkarna som rekommenderade kalltryck och det i sin tur kom från gatdäcken där man alltid mäter kallt.Det låter mer intelligent att mäta varmtryck men förr pratade alla kalltryck![]()
Det kanske var tillverkarna som rekommenderade kalltryck och det i sin tur kom från gatdäcken där man alltid mäter kallt.
Nu verkar alla, inklusive jag själv, förstå skillnaden![]()
Det kanske var tillverkarna som rekommenderade kalltryck och det i sin tur kom från gatdäcken där man alltid mäter kallt.
Nu verkar alla, inklusive jag själv, förstå skillnaden![]()
I tillägg till Ottos inlägg skulle jag vilja påstå att en majoritet mäter varmtrycket efter 1-1½ timme med däckvärmarna på. Att mäta när man kommer in är rätt men man vill ju ha så rätt tryck som möjligt när man åker ut.
Fördelen med varmtryck framför kalltryck är att det första inte påverkas av yttertemperaturen.
Alla däcksfabrikanter uppger väl kalltryck i sina infon, var hittar man varmtryck eller lägger man på någon viss givet värde på kalltrycket?
Bridgestone anger varmtryck för sina slicks och det är samma för de gamla som för de nya som kom i år.Vilket varmtryck rekommenderar Bridgestone? Hittar inget på deras site. (1 timme däckvärmare en fin sommardag)
Är 2.3 fram och 2.1 bak en bra start?
Bridgestone anger varmtryck för sina slicks och det är samma för de gamla som för de nya som kom i år.
Varmt:
Bak 2.0
Fram 1.9 (ca 1.5 kallt)
Tack, ska testa detVarmt:
Bak 2.0
Fram 1.9 (ca 1.5 kallt)
Har fått den av min sponsor (http://www.motorhuset-nykoping.se/) men vet flera som har den så den borde finnas att ladda ner på nätet någonstans.Vart hittar du en sån lista över bridgestondäcken?
Det har du inte varit ensam om. Bridgestones tabell var inte solklar och så sent som förra året var det gott om folk i tex Superbike som åkte med 1.9 kallt i sina framdäck och klagade på greppet.Tack, ska testa det
Då har jag kört med tokhögt tryck. Det är väl mitt snigeltempo som gör att slitaget ändå varit bra.
Hittade en gammal tråd där denna länk fanns postad:den borde finnas att ladda ner på nätet någonstans.
Japp, det är den listan och när jag läser den nu kan jag förstå att det blir fel. Den som har sammanställt listan var nog ingen pedagog direkt....Hittade en gammal tråd där denna länk fanns postad:
http://www.torps.net/df/bridgestone.jpg
Exakt, jag tolkar det som att det är kalltryck som anges eftersom det står "Cold". Siffror inom parantes är för "Super Moto".Japp, det är den listan och när jag läser den nu kan jag förstå att det blir fel. Den som har sammanställt listan var nog ingen pedagog direkt....
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |