Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hos henne
Hoj
R

Medias viktigaste uppgift är att granska, hade du varit lite äldre och vetat hur vårt land fungerade för 30-40 år sedan så hade du förstått.
Sen får de heta Expressen SVT DN eller vad som helst. Kommunikation åt alla är den enskilt viktigaste komponenten i en demokrati, detta borde de flesta idag känna till. :tummenupp:tummenupp
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
när är rättegången mot de 2 poliserna som gjort det du skrivit?

och vaddå 'osv'? käkat donuts i kärran eller vad? försök vara seriös eller avstå skicka in dina inlägg.

Hahaha, min lillebror är polis, det han berättar att dom gör skulle göra dom arbetslösa direkt om det kom fram, men det gör det inte. Polisen blir inte åtalad, det ser andra poliser och åklagaren till, hur många poliser blir ens fällda i vanliga brottsmål där dom är målsägande? Svaret är väldigt få, och klar överrepresentation i ämnet hustrumisshandel, och det är bara början...
För att ta ett exempel, en polisman jag känner skröt om att HAN spöade en kille så hårt på vägen IN till stationen att han fick duscha och sedan ligga i arresten ett dygn innan dom kunde släppa ut honom, och då fanns vittnesuppgifter om hur han varit berusad och ramlat ner för en trappa.
Så mycket för lag och ordning!
Att TV4 vill ha tittare är väl ingen nyhet, det är det dom lever på, dom är nämligen inte statsfinansierade om du missat det....

Fredrik
 

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hos henne
Hoj
R
när är rättegången mot de 2 poliserna som gjort det du skrivit?

och vaddå 'osv'? käkat donuts i kärran eller vad? försök vara seriös eller avstå skicka in dina inlägg.

Har du som lekman motsatt uppfattning, ska polisen få bryta mot lagen för att lagföra andra? När ska du svara på frågan?

AlltidHojsugen
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej för fan, jag vill då fan inte leva i en stat där polisen ska få bryta mot lagen för att lagföra andra.
Polisen är ju där för att upprätthålla lagen, vilka jävla dubbelmoralare de vore om dem själva bröt mot den.

:S

Sen vill jag fan inte att den jävla brandkåren bryter mot lagen när dem ska iväg o släcka bränder heller, för fan dem åker ju i minst 100km/h på ett automatlarm, hur ofta är det ens en riktig brand då o ändå fläskar dem på o riskerar oskyldiga liv i trafiken.

Dedär jävla ambulansförarna ska vi inte ens tala om, va fan har dem så bråttom till, det är ändå säkert kört för den som ambulansen har ringts dit för, onödigt att riskera fler människor i trafiken då ju.
 
Last edited:

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
Polisen hade ju fan knappt dom här insatserna vid helikopter rånet som va för några år sen. Men det är väl tydligen viktigare att sätta dit en 22åring för rödljus körning.:dummer
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Har du som lekman motsatt uppfattning, ska polisen få bryta mot lagen för att lagföra andra? När ska du svara på frågan?

AlltidHojsugen

vad tycker du själv?

och:
när är rättegången mot de 2 poliserna som gjort det du skrivit?

kan du svara på frågan den här gången?
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
En sak som jag reagerade på men inte har belägg för då jag inte var där, tjejen säger att hon såg och HÖRDE helikoptern, för att du ska HÖRA helikoptern när du sitter på en hoj i 200+ så ska den vara ruskigt nära, vi pratar inte om några 300 meter inte.
Jag har dessutom pratat med andra som såg helikoptern och alla säger att den flög lågt, väldigt lågt!
Så inte behövs det någon bil för att stressa någon när man har en helikopter...
Men vad vet väl jag, jag åker alltid i 50 och tar tunnelbanan när jag har bråttom! (Ironi)

Fredrik
 

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hos henne
Hoj
R
Nej för fan, jag vill då fan inte leva i en stat där polisen ska få bryta mot lagen för att lagföra andra.
Polisen är ju där för att upprätthålla lagen, vilka jävla dubbelmoralare de vore om dem själva bröt mot den.

Ja så är det ju självklart men Bettskena klarar inte att svara på det ens efter tre påstötningar, fast det är ju svar nog.

AlltidHojsugen :tummenupp:tummenupp
 

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hos henne
Hoj
R
vad tycker du själv?

och:
när är rättegången mot de 2 poliserna som gjort det du skrivit?

kan du svara på frågan den här gången?

Saken är JO anmäld och de får garanterat på pälsen som i tidigare fall, överprövning är möjligt rättegången skulle kunna bli av. Men vi lever i ett mycket koruppt land i detta hänseende så nä det händer säkert inte. Men klara och tydliga bevis finns på juetube.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
vad tycker du själv?

och:
när är rättegången mot de 2 poliserna som gjort det du skrivit?

kan du svara på frågan den här gången?

Det blir ingen rättegång och det vet du också, skulle det bli aktuellt så kommer lämpligt material att försvinna även om det skulle bli besvärande. Man väntar tills det blåst över och i värsta fall blir det en skriftlig anmärkning för dom, och som min bror uttrycker det, "Har jag inte ett par anmälningar på mig så sköter jag inte mitt jobb..."

Fredrik
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
För de som är nyfikna: Saaben som Ekdahl sitter i och som han påstår var den som jagade mcföraren har cirka 260 hk.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Min teori är att allt är tjejens fel, hon satt och hade ett stadigt grepp om hans bollar och tvingade han att köra som han gjorde, grisen åkte efter och runkade åt detta och till slut vart de påkomna och mc föraren skämdes och försökte komma undan och bängen kåta som fan vägrade släppa på gasen då de var parnings sugna som fan.

Jag förstår att du är ironisk, men jag tycker att hon har mycket på sitt samvete. Hon övertalade honom att de skulle ut och åka, trots att han inte ville från början. Hon föreslog att de skulle gömma sig i en tunnel. Enligt mamman började han ta tag i sitt liv först vid 22. Det ger inte intryck av den mest självsäkre och målmedventa killen. Det jag tycker är så himla tragiskt är att han omgav sig med så dåliga rådgivare = tjejen. Tjejer mognar fortare än killar, så att hon var 19 och han 22 betyder inget. En 19-årig tjej kan många gånger vara mer mogen än en 22-kille. Jag tycker inte synd om henne, men jag tycker ruskigt synd om honom.

Vad kan man lära sig av den här tragedin? Vad kan polisen lära sig, och vad kan vi lära oss?

Vad polisen kan lära sig har jag inte en aning om, men jag hoppas att det är något.

Min bön till SH's medlemar blir följande:
- Grabbar, välj era flickvänner med omsorg!
- Stå på er!
- Låt aldrig aldrig tjejen lura er till något dumt/olagligt. Ingen tjej är värd det!
- Var rädda om er, oavsett hur fort det går! Man har bara ett liv.

PS. Att ha GR i studion kändes som ett rent skämt. Mindre representativ för oss SH-are får man väl leta efter, och GR är väl medveten om det efter sin demonstrativa sorti från SH. Hade hoppas på åtminstonne EN representant från SMC. Hoppas att vi får höra från SMC om de blev tillfrågade eller inte.
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Saken är JO anmäld och de får garanterat på pälsen som i tidigare fall, överprövning är möjligt rättegången skulle kunna bli av. Men vi lever i ett mycket koruppt land i detta hänseende så nä det händer säkert inte. Men klara och tydliga bevis finns på juetube.

så...du menar att det egentligen bara är dina ord om att de gjort det ena och det andra och att du dessutom dömt de på förhand?

såja bubben, nu är det sovdags :lol
 
Last edited:

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hos henne
Hoj
R
så...du menar att det egentligen bara är dina ord om att de gjort det ena och det andra och att du dessutom dömt de på förhand?

vänta lite............hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahaha

såja bubben, nu är det sovdags :lol

Hur gammal är du? synnerligen omogen i alla fall. :7peta Nå vad tycker du om poliser som begår grova brott för att lagföra medborgarna?

Sov gott.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Strix, TV4-Gruppen etc kommer alltid att vara vad det är. Oavsett så tyckte jag programmet var snarare bra än underhållande.. Vad poliserna säger i bilen kan jag tänkte mig är för de antagligen är väldigt avskärmade, säkert inte första gången de jagat en fortkörare på hoj. Att det var hans eget fel kan man väl inte säga något annat om, det var ändå han som höll i styret? Men vansinneskörningarna utan blåljus är ju minst lika chockerande. Och att videofilmen från helikoptern inte fanns? Lika bra svar på ynklighet som att de inte vågade gå ut på sveavägen, de kan väl också stå för vad de gjort.. Jakten skulle avbryts mycket tidigare, ett liv är ändå ett liv..
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Va i h..... !

Jag skrek ärligt talat rakt ut när jag såg att den där "gubben i keps" skulle vara med i programmet för att "representera motorcyklisterna". :skrämd

Jag kan faktiskt inte avgöra vem som är största mediahoran i sammanhanget. Gubben i keps som oemotsagd får stå i TV och skälla ut polisen för att de jagar motorcyklister i höga farter (tänk ett varv extra på det faktumet ni...), Lennart Ekdal som återigen får visa upp sig i TV-rutan samtidigt som han låter sensationsjournalistik trumfa allt vad granskande och etisk journalistik heter, eller ansvarig utgivare (Vem nu de än är? Ekdal himself?) för programmet som är skamlös nog att ta emot lön för att sätta sitt namn på en så där värdelös produktion.

Vem granskar egentligen granskarna?

Ekdal borde be om ursäkt till alla motorcyklister i Sverige. Jag kände mig f-n kränkt av den där skiten.

Det där "debattprogrammet" var nog det mest pinsamma jag sett på TV4 någonsin.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Filmen läckte ut.. Förmodligen en polis som släppte den ifrån början. Andledning? Kanske finns poliser som inte tyckte allt gick rätt till den kvällen! *sug på den ni* :banana

Måste kolla pollen om hur fort ni har kört nu igen.. :lol
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top