Körde högfartsbanan för första gången idag!

luta hela kroppen dit du ska, så du inte bara styr med armarna. Gå in med huvudet i svängarna:tummenupp

:Fail

Flytta kroppen gör man (om man gör det) för att flytta ut vikten så att man kan hålla hojen mer upprätt. Blir relevant om det är väldigt ojämnt så att fjädringen kan jobba rätt, om det är blött/halt så att bakhjulet agerar lite snällare när det släpper (och ovan fall när det går så fort att hojen faktiskt lutar en hel del). Samt när det går så fort att saker som fotpinnar och ljuddämpare tar i backen annars = racing/banåka/customhoj i rondell.

Motstyrning är det enda rätta som flera påpekar!


TS:

Tänk tanken hur fort det går att köra för alla som lägger ut sina youtubefilmer från bandagar. 90% av dem utan startnummer kör på vanliga gatdäck, och den typ av moderna "sport-touringdäck" som sannolikt sitter på "din" hoj klarar väldigt mkt mer än du och de flesta tror. Det läskiga i verkligheten är grus, oljespill från lastbilar och andra överraskningar, men det behöver du inte tänka på vid högfartsbanan som väl är på inhägnat område.

Upp med blicken dit du ska, "håll i" dig med benen och slappna av i och släpp ned axlarna så du blir mjuk i armarna så går det busenkelt :tummenupp
 
Fan va läskigt det va första gången jag testa svänga med en quad, motstyrning funkar ju inte med 4 hjul så man får ju svänga precis tvärt om!, altså i högersväng luta höger och dra styret mot sig, och inte putta ifrån sig som på MC.

Höll på att åka rätt ut i plantagen första kurvan :crash

men om ni inte förstår motstyrning så testa en quad så ser ni att ni måste svänga precis tvärt om mot hur man styr en hoj ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top