Tjena!
Det är väl ingen nyhet längre att det finns folk som tror att den bästa inkörningen är hård inkörning, riktigt hård inkörning. Den här australiensaren som äger Maxpower motorcycles har kört in cirka 30 hojar på dynon (enligt honom) och sen haft kundhojar som varit inkörda på gatan och sett resultat som visar att precis alla hojar som han kört in på dynon ger alltid mer effekt än de som är inkörda på gatan.
Kolla själva på hans videos:
http://www.youtube.com/user/maxpower9773
Givetvis finns det alltid brister. Dynomätningar varierar mycket dag från dag, men när man får samma resultat om och om igen, där det faktiskt pekar med god marginal att hårt inkörda hojar har mer effekt kan man nästan dra en slutsats.
Min nästa nya hoj vill jag gärna köra in hårt när jag ser detta. Finns det någon mer här i Sverige som haft samma möjligheter att bänka många hojar och sett någon skillnad?
Och ja hans dyno verkar visa höga siffror, men han påstår att vanligt inkörda hojar visar för lågt. Dessutom är vi ju intresserade av skillnaden mellan en kundhoj som körts in på gatan och hans egna inkörda hojar - så länge det är samma dyno så funkar det att se effektskillnad mellan hojarna iaf, även om toppeffekten är några procent för hög på samtliga dynos.
Det är väl ingen nyhet längre att det finns folk som tror att den bästa inkörningen är hård inkörning, riktigt hård inkörning. Den här australiensaren som äger Maxpower motorcycles har kört in cirka 30 hojar på dynon (enligt honom) och sen haft kundhojar som varit inkörda på gatan och sett resultat som visar att precis alla hojar som han kört in på dynon ger alltid mer effekt än de som är inkörda på gatan.
Kolla själva på hans videos:
http://www.youtube.com/user/maxpower9773
Givetvis finns det alltid brister. Dynomätningar varierar mycket dag från dag, men när man får samma resultat om och om igen, där det faktiskt pekar med god marginal att hårt inkörda hojar har mer effekt kan man nästan dra en slutsats.
Min nästa nya hoj vill jag gärna köra in hårt när jag ser detta. Finns det någon mer här i Sverige som haft samma möjligheter att bänka många hojar och sett någon skillnad?
Och ja hans dyno verkar visa höga siffror, men han påstår att vanligt inkörda hojar visar för lågt. Dessutom är vi ju intresserade av skillnaden mellan en kundhoj som körts in på gatan och hans egna inkörda hojar - så länge det är samma dyno så funkar det att se effektskillnad mellan hojarna iaf, även om toppeffekten är några procent för hög på samtliga dynos.
Last edited: