Köra idag, onsdag!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag o Bosken ska väl ut och köra e det tänkt, vem e på? Runt 16:30 på stortorget kan vi väl preliminärt säga?

Ni körde precis (17.43) förbi fönstret till mitt kontor o vände o körde tillbaka mot Triangeln igen.... :banana

Robz skrev:
:confused: :confused: Säg inte du halkat omkull?
Ni kommer ju för faen inte ha däck kvar när det drar igång på riktigt som ni kör - 900mil innan säsongen börjat :Bugar

Däcket e inte största problemet just nu... :gnissla
Mer info kommer senare. :4skrika

/haltar iväg.

Napsyl skrev:
Skall det tolkas som årets första klotning :confused:
:yoparty :tungan

:huvet :mad: :4skrika :död :(

Ska skriva hur det gick till... Gör man det? Eller man kanske håller käft? Aja, jag står för mina misstag. Ska bara författa lite.

Jaha! Då har det hänt! Wohoo!
Hela dagen går man och väntar på att få komma ut och sträcka ut bågen ordentligt. Palle och Martin ringer o säger att vi ska ut o köra. Lite uppspelt plockar man på sig all utrustning och startar hojen. Dom kommer och allt är väl OK... Vi hinner inte särskilt långt, förren vi är vi ljusignalen framför triangeln. Då är det rött ljus och jag står längst bak av oss 3. Det blir gult och grabbarna öser på, likaså jag. Skilnaden är att:

1. Jag har inte kört på 15 dagar... Dom har kört en bra stund precis.

2. Jag har VÄLDIGT kasst bakdäck, vilket inte riktigt infinner sig i min lilla skalle.

3. Jag har 0 däcktemperatur och det är en grad ute.

Vad händer när man har en maskin som gör 0-100 på 3.5 sekunder, och har dessa förutsättningar o gå på? Jo... när man träffar 6000 rpm så börjar hojen spinna... Då är man rätt fucked, släpper gasen men det är förent. Olyckan är ett faktum och jag börjar wobbla och jag gör en highside . Landar på sidan/ryggen i runt 60 knyck. jag glider väl 10 meter och jag hör hur hojen gör likaså... Medans jag glider skriker jag "F*******TTAAAAAAAAAAA" allt vad jag kan. Reser mig upp... och nu står jag MITT i den annars besudlade korsningen, med trasiga kläder, och ser min älskade MC ligga helt ljudlös, med ett långt och fett oljesträck efter sig, omringad av glasbitar, plast och skit... :(
Jag reser mig och känner inte ett skit, e lack så in i helvete, reser hojen och leder den upp på trotoaren, framför 300 människor på torget som står som fågelholkar.

Polarna vänder och kommmer tillbaka på hojarna och vi ser över hojen... Aftermath;

1. Dämpare. Skrapad.

2. Motorkåpan höger; Spräckt.

3. Höger sidoblinkers fram,

4. Backspegel fucked.

5. Sidokåpan hostoria, men sitter ihop. Behåller den på.

6. SPORTHOJ.COM TRÖJJAN E LITE SMÅFUCKED... Men det är inte så farligt. Sätter lite stuntprägel ;)

7. Knogarna på mina GP-plus-handskar Tog smällen skitbra. Kolfibret där är rätt nerslipad. Bättre det än mina knogar käns det som.

8. Stövlarna (SMX-PLUS.-) klarade sig bra och höger fot absorberade smällen fint.

9. Byxorna; Helt fucked, sönderrivna såg jag nu när jag kom hem.

Hjälmen klarade sig. tur är väl det :)

Aja, nu e hojen hemma och jag lika så. Känner mig rätt mördbultad och har skrapat armbågen sådär hårt, höger knä ser ut som den har en golfboll under sig. Magen och högersidan av buken är rätt fucked up också, med blåmärken o skit. Käns som jag kommer må ganska illa i kroppen imorrn när jag vaknar! Har redan ont känner jag.

Aja, vissa saker lär man sig, och det är:

1. Kör aldrig utan skinnställ mer. Glad jag hade mycket vinterkläder på mig.

2. Kör aldrig med dåligt däck.

3. Kör aldrig inspirerat med kallt däck.

4. Kör inte omkull på ett av de mest befolkade platserna. ;)

5. Sporthoj.com-tröjan räddar liv. :D

Nu rings det till hbg imorrn så får man fixa lite delar. Hejs.

och... kör försiktigt. ;)

Kay skrev:
Jaha! Då har det hänt! Wohoo!
Fan vad tråkigt mannen. :(
Tur att du klarade dig så pass bra själv. Hojen går att fixa, det gör inte ett söndertrasat knä (som exempel)
Hoppas du lyckas lappa ihopa cykeln snart.

Skönt det gick bra med dig! Blåmärken skall man vara glad över så länge det inte blir värre - o du... om du inte fixar hojjen mer än nödvändigt, blir det roligare på SRW, då du slipper sitta och hålla igen :tummenupp
Tejpa ihop hojjen å på't igen - en vurpa är mer erfarenhet än en hel säsong! Tro mig :näsblod

Robz skrev:
Skönt det gick bra med dig! Blåmärken skall man vara glad över så länge det inte blir värre - o du... om du inte fixar hojjen mer än nödvändigt, blir det roligare på SRW, då du slipper sitta och hålla igen :tummenupp
Tejpa ihop hojjen å på't igen - en vurpa är mer erfarenhet än en hel säsong! Tro mig :näsblod

Jo, det käns som att mina planer om att byta upp sig har kommit på hold... :)
Tack för de inspirerade orden. Jag ska hoppa upp på hojen så fort jag kan igen!

Årets andra vurpa gahhhh, säg nu efter mig... jag ska inte köra sporthoj när det är 0 grader ute.

Inte ens jag ger mig ut om det är runt nollan, det är skithalt och helt värdo att köra, skönt att du klarade dig grabben :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Årets andra vurpa gahhhh, säg nu efter mig... jag ska inte köra sporthoj när det är 0 grader ute.

Inte ens jag ger mig ut om det är runt nollan, det är skithalt och helt värdo att köra, skönt att du klarade dig grabben :tummenupp

Ja, får skryta om min orutin och visa ärr o dricka öl på lördag. :D :fyllisar

satan i gatan mannen . . tur att du klarade dig iaf. kanske e dax att låta hojen bli en ratbike :yoparty möe coolare så . .

Mjo, får se vad man gör me hojen, tror det blir ny högerkåpa, sen lackera hela hojen svart + fälgar... Ett alternativ.

Mycket som pajjade skulle ändå bytas; Dämpare, framblinkers, spegel, kåpglas (sprack nu såg ja).

Aja! Blir nog inte barhoppning på lördag som jag känner mig nu, bara sitta lungt o fint, knappt så jag kan göra det utan att det gör ont. O ni kvinnor pratar om att föda barn... :3freak

Back