Köra idag, onsdag!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Kay skrev:
Mjo, får se vad man gör me hojen, tror det blir ny högerkåpa, sen lackera hela hojen svart + fälgar... Ett alternativ.

Mycket som pajjade skulle ändå bytas; Dämpare, framblinkers, spegel, kåpglas (sprack nu såg ja).

Aja! Blir nog inte barhoppning på lördag som jag känner mig nu, bara sitta lungt o fint, knappt så jag kan göra det utan att det gör ont. O ni kvinnor pratar om att föda barn... :3freak
Dagens ungdomar... jag vurpade i 120 blås på bana förra sommaren, 4 dar senare så highsidar jag på bana en gång till & får blåmärken på mina blåmärken, men jag körde ner till Ringen i Tyskland med Freppa & Lunkan på båge 3 dar efter trots att jag va helt blåslagen, jag drog på mig influensa & feber i ösregnet på vägen ner, det haglade & snöade när vi kom fram till ringen, men vi körde ändå.

GSXR1100R skrev:
Dagens ungdomar... jag vurpade i 120 blås på bana förra sommaren, 4 dar senare så highsidar jag på bana en gång till & får blåmärken på mina blåmärken, men jag körde ner till Ringen i Tyskland med Freppa & Lunkan på båge 3 dar efter trots att jag va helt blåslagen, jag drog på mig influensa & feber i ösregnet på vägen ner, det haglade & snöade när vi kom fram till ringen, men vi körde ändå.

Mjo, men det finns ju dom som inte e kloka, sen finns det dom som... INTE ÄR KLOKA... :tungan :D

Ses på lördag. :)

Jag är bara glad att det inte gick värre än det gjorde. Inte kul när man hör att ens polare har varit i backen. Man själv tänker att den lilla biten inte är så farlig men visst fan kan det vara det. Tänker då på klädsel.

Kay. hojta gärna till om du behöver hjälp med hojen så kommer jag över med ett gott sällskap och mammas kakor. hehe.

Du får gärna hänga med på min hoj ett tag. :tummenupp

Vi höres.

PuDDy skrev:
Jag är bara glad att det inte gick värre än det gjorde. Inte kul när man hör att ens polare har varit i backen. Man själv tänker att den lilla biten inte är så farlig men visst fan kan det vara det. Tänker då på klädsel.

Kay. hojta gärna till om du behöver hjälp med hojen så kommer jag över med ett gott sällskap och mammas kakor. hehe.

Du får gärna hänga med på min hoj ett tag. :tummenupp

Vi höres.

Tack bro! :) Kommer bli lite tid i garaget... Får tänka ut nåt kul att göra med bågen nu :yoparty
Mest orolig för den kåpan som spräckts, om det är jobbigt att få tag på den.

Tur i oturen (okunskapen :rolleyes:) att det gick så bra, på det igen bara :tummenupp Ett par lager silvertejp på kåpan och sen på med klarlack så är det fixat och på köpet så får du lite mer personlig prägel på hojen ;)

Blir en mer pretantiös fixning än så. Tills det blir VARMT :fatta! ska jag ha 1. Tonat kåpglas, nya slimma speglar, ny högerkåpa, silver eller svartlackera hela bågen, CRASHPUCKAR :hihi , och lackera fälgarna, och skaffa slipon och miniblinkare fram...

:tummenupp

Kunde du inte hitta ett mer centralt ställe att klota på? :rolleyes:

Skämt åsido!!

Tur att du klarade dig någesånär helskinnad! Synd på hojen!

Äh fan, ett par repor och lite silvertejp ser bara rejsigt ut.

majtii skrev:
Äh fan, ett par repor och lite silvertejp ser bara rejsigt ut.

Ska ju iof köra en hel del med SSEMSE nu i sommar, så varför inte. Men.. silvertape? Ush... kan man inte plastsvetsa på nåt vettigt sätt?

Kay skrev:
Ska ju iof köra en hel del med SSEMSE nu i sommar, så varför inte. Men.. silvertape? Ush... kan man inte plastsvetsa på nåt vettigt sätt?

När jag kraschade så lappade jag min kåpa med plastic-padding och fiberväv från claes ohlson (på insidan av kåpan)

Ska du sedan lacka om dina kåpor så blir ju resultatet riktigt bra.

Bifogat

• 7290002.jpg
    7290002.jpg
    61.3 KB · Visningar: 41
  • 7290004.jpg
    7290004.jpg
    82.6 KB · Visningar: 41
Swappe skrev:
När jag kraschade så lappade jag min kåpa med plastic-padding och fiberväv från claes ohlson (på insidan av kåpan)

Ska du sedan lacka om dina kåpor så blir ju resultatet riktigt bra.

Ahh najs jobb! Nä det får fan bli en sådan lösning för denna sommarn! Har viktigare saker att lägga pengarna på, som DÄCK... o SKINNSTÄLL... :tungan

Fan grabben! Vet precis hur det är... Åt helvete.. Men som sagt, tur att du inte skadade dig värre. Det är det som är huvudsaken...

Se till att repa dig nu, å knyt ihop bågen så gott det går...!!!

Varm kram å fyllehäslning från Halmstad.

/Henke

Kay skrev:

Va e de för fel på silvertape? :D

Bifogat

• klubbrace mulad R6 2.jpg
    klubbrace mulad R6 2.jpg
    67.5 KB · Visningar: 87
Är det nu moralfarfar ska höja fingret o nämna att dra på i stan är totalt idiotiskt? Det finns mkt i stan som är hårt o otrevligt att få närkontakt med. För att inte tala om alla runtomkring som kan skadas av osmarta påfund.

Tänk på att asfalt är halt under 10 grader C och däcken likaså.
Kallt=crusing...

Skönt att det inte blev värre Kay, du hade tur.
Lycka till med hojen och tänk på, det är viktigare att den funkar än att den är snygg o fin. Silvertejp o buntband är racing... :D

O ska du köra med SSemse i sommar råder jag dig att skaffa klistriga däck. Det är skönt att ha på bananen...

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Tänk på att asfalt är halt under 10 grader C...

Inte fan blir asfalten hal för att den är kall utan enbart däckens temperatur påverkar greppet. Sen påverkar iof asfalten däckens temp, men det är en annan femma! :fatta!

oscar skrev:
Inte fan blir asfalten hal för att den är kall utan enbart däckens temperatur påverkar greppet. Sen påverkar iof asfalten däckens temp, men det är en annan femma! :fatta!

Summan av kardemumman är ju detsamma, petfis! Halt är det i allafall...

Kallt ute, orutin, dåligt däck, för het på gröten. Whops! :tungan :död

aj

Krya på dej....Du har iallafall gott om tid innan säsongen börjar på allvar.

Kåptipset med plasticpadding och fiber-mojs har jag och brodern oxå kört. Fungerar riktigt bra.

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...