Köra idag, onsdag!

  • Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
croc: Mjo.. det kunde man tro. Den flög av illa kvickt kan jag säga.

Det som oroar mig mest nu är jacken o reporna på denna skruv-liknande sak bakom motor/tändningskåpan som leder till kamaxeln...

naggad.jpg


Fick skräckscenario om att kamaxeln kan bockas och då är motorn skrot. Sen vet jag inte hur mkt kraft som ska till för dessa jacken ska vara som dom är... bilden visar kanske lite dåligt, men altså... det får inte ha hänt! :brinnerup :(
 
cRoC skrev:
Jag som trode FRZ-backspeglarna var inbyggda krashpuckar? :rofl

Nej nej, det är den tyska orginal-regskylten som är kraschpucken :yoparty


Jag ska höra runt med lite lackerare vad de kan fixa jobbet för....om du vill
 
NordhNet skrev:
Nej nej, det är den tyska orginal-regskylten som är kraschpucken :yoparty


Jag ska höra runt med lite lackerare vad de kan fixa jobbet för....om du vill

Det är lungt, tack ändå! Har lackerarkontakter, men det får vara. Kommer bara böla om jag lägger den en gång till i så fall. Den får se ut som den gör. Skit samma. Hardcore ;)

small.jpg
 
Last edited:
nu kanske det käns bra att du köpte en sådan billig hoj, detta gör nämligen de flesta nångång även om det alltid ska låta som annat.

Bara at laga o åka igen.
 
Silwer skrev:
nu kanske det käns bra att du köpte en sådan billig hoj, detta gör nämligen de flesta nångång även om det alltid ska låta som annat.

Bara at laga o åka igen.
Jo, det hade svidit lite mer på en R6a eller nåt...
Men vad tror du angående dendär skruven? Vågar du uttala dig? Nervig... Hör bara Andreas ord på MC-huset "..........då e det bara o SKROTA MOTORN om det vevaxeln bockats..."
 
Last edited:
ni vet inte om vevaxeln är krökt ännu, men skulle den vara det är den förstås kaputt.
Det man ser där på bilden är ju kamdrivningen som ju sitter på veven nertill och på kamaxeln uppe på motorn.
 
Silwer skrev:
ni vet inte om vevaxeln är krökt ännu, men skulle den vara det är den förstås kaputt.
Det man ser där på bilden är ju kamdrivningen som ju sitter på veven nertill och på kamaxeln uppe på motorn.

Mjo... Fått förklarat hur det sitter. *suck* får hoppas det inte varit så hårt så saker o ting bockats.
 
KAY! Vad du piper, den är ju knappt repig! Fixa ny kåpa och rensa ur alla lösdelar ur motorn och KÖR! Köp piratbackspeglar på Lelles i Uppsala.
 
Mattias skrev:
KAY! Vad du piper, den är ju knappt repig! Fixa ny kåpa och rensa ur alla lösdelar ur motorn och KÖR! Köp piratbackspeglar på Lelles i Uppsala.

Här pips det frenetiskt...
Värmde när du skrev det :D Rensa ur alla lösdelar? Fragment o så som e kvar menar du? Tror inte det är ngt kvar... Men ållrajt! Förresten avslöjjar inte bilden riktigt alla jack o eländen. Ser rätt tilltuffsad ut... =\
Fråga; vilken olja, och hur mkt olja ska man hälla på? Har jag missat ngn indikator om hur mkt där ska finnas? Åkte ut en-två liter olja skulle jag gissa på...
 
hehe exakt, vevaxeln kanske inte alls är skadad, men det var ju märkligt utsatt den sitter.
Byt kåpan bara och i med oljan igen o starta, innan dess tycker jag inte du ska dömma ut hojen.


Om du nu inet vet hur mycket olja som är i och inte heller kan se på en mätsticka eller i ett nivåfönster, ta reda på hur mycket det ska vara och häll ur det som är kvar i motorn och börja om.
 
Last edited:
Har redan börjat leta utbytesmotor :7peta :dummer

Aja, nä det är nog inte så farligt som det verkar. Sedan är den där skruven i rätt mjuk metall... Man oroar ju sig.. Men nu är iaf ny kåpa beställd, får den förhoppningsvis på onsdag, om den finns i euripa, annars 4 veckor från japan.
 
Well, fyra veckor är ju inte hela världen heller. Då hinner du fixa resten under tiden. Gör som Silwer sa och töm ur ALL olja, förmodligen kommer det lite skräp med där. Byt filtret också.
 
Jaha, då får man lära sig att tömma oljan... Kan jag inte bara luta hojen? :hihi

Är det en plugg på undersidan, som på bilar? Hur kommer man åt oljefiltret?

/Supernovicen som tar ett par timmar på sig att byta tändstift. :hihi
 
Gör så här:

• Krascha hojen gång på gång tills tilräckligt mycket av inklädnaden gått sönder. Då borde du kunna se oljefiltret.

• När hojen ändå ligger upp och ner i diket, passar du på att lossa oljepluggen. Tippa vraket rätt efter det, och oljan rinner ut.

Enkelt!
 
Mattias skrev:
Gör så här:

• Krascha hojen gång på gång tills tilräckligt mycket av inklädnaden gått sönder. Då borde du kunna se oljefiltret.

• När hojen ändå ligger upp och ner i diket, passar du på att lossa oljepluggen. Tippa vraket rätt efter det, och oljan rinner ut.

Enkelt!

Det första lät bra. :)
Andra punkten gick inte o genomföra då jag stod me hojen i malmös mest trafikerade korsning. Var för övrigt inte mkt kvar o tömma.
 
Du ska få låna ett gammalt skinnställ av mig tills vidare, lite vurpat men bättre än goretex iaf.
 
GSXR1100R skrev:
Du ska få låna ett gammalt skinnställ av mig tills vidare, lite vurpat men bättre än goretex iaf.
:Bugar

Min storlek? Kanske kan köpa loss det t.o.m.?
Aja, annars lånar jag gärna tills jag hittar ngt vettigt! Bjuds på 2 öl för ett skinnställsutlån! :tummenupp
 
Kay skrev:
:Bugar

Min storlek? Kanske kan köpa loss det t.o.m.?
Aja, annars lånar jag gärna tills jag hittar ngt vettigt! Bjuds på 2 öl för ett skinnställsutlån! :tummenupp
Vänta tills du ser det :rofl
 
Back
Top