Köra bakhjul!

Hatar att jag är så jävla mentalt rädd för att ge gas så man kommer upp.. men, övning ger färdighet!

Hatar att jag är så jävla mentalt rädd för att ge gas så man kommer upp.. men, övning ger färdighet!

börja med att gasa, släpp gasen snabbt och sen på gas igen. börja inte med att försöka få upp den på bakhjulet utan försök istället att bli bekväm med rycket som blir och parera med kroppen. sen gör du detta kraftigare och kraftigare, sen har du snart en powerwheelie :)

Om man minskar preload och vrider mot soft på dämparen (bak), blir det då lättare att få upp framhjulet?

Om man minskar preload och vrider mot soft på dämparen (bak), blir det då lättare att få upp framhjulet?

Möjligtvis kan det bli marginell skillnad men det är inte det som är problemet om du åker 954, det går även om du har spett istället för dämpare.

...röven så långt bak som möjligt och rak i ryggen. (upprätt) :mattias

Rullat ut Sportstern för 2013? Hör av dig om min/vår service inte vart bra.

Hittade en rulle med några unga killar som kör HD som du. De verkar ha koll på Indian Larry iaf, mtp ?-tecknet.

HD:s gjutna framfälgar ser ju helt sjukt bra ut fram när det går på bakpuppan! :banana

http://www.youtube.com/watch?v=gmCnlXt_Hpc

/Gubbe

Last edited:
varför inte testa lite själv innan man ställer dumma frågor? ALLA vet ju vad som händer om man dumpar koppling med för mycket gas. kom tillbaka sen o ställ dumma frågor....
mvh en som ännu inte lärt sig att wheela trots förståelsen för konceptet....

Någon som vet ett bra, övergivet område nånstans i sthlm där man kan köra lite. Vore kul att styra upp en liten wheelie-date med likasinnade som kan lära mitt poserande arsle att dra på bakhjulet mer än några meter.

Någon som vet ett bra, övergivet område nånstans i sthlm där man kan köra lite. Vore kul att styra upp en liten wheelie-date med likasinnade som kan lära mitt poserande arsle att dra på bakhjulet mer än några meter.

Jordbro industriområde brukar vara stället där det händer...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!