Köra bakhjul!

[YOUTUBE-ID]TBqxu7OjPCk[/YOUTUBE-ID]

:arsele

Ser skitbra ut, man behöver inte åka fortare det är bara för dom som inte törs gå högt.

Prova lägg foten lite lätt på bromsen, du kan göra det innan du tar upp. Bara så den går lite tungt. Då kommer du slippa ryckigheten när du justerar gasen på balansläget och du kan gå mycket högre.
 
Ser skitbra ut, man behöver inte åka fortare det är bara för dom som inte törs gå högt.

Prova lägg foten lite lätt på bromsen, du kan göra det innan du tar upp. Bara så den går lite tungt. Då kommer du slippa ryckigheten när du justerar gasen på balansläget och du kan gå mycket högre.

Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va
 
Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va

Det ser riktigt bra ut i allafall...
Fortsätt träna....
Finns en bra raksträcka i Jordbro oxå...
Mer folk där.. ;-)
 
Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va

Behöver och behöver, du verkar lära dig fort så det kanske är dax för överkursen :D

När du väl lär dig att ligga på lite broms kommer det att bli stor skillnad, du kommer kunna sänka farten osv, allt känns mycket säkrare.

Det är ju inte speciellt svårt, bara ha foten still i läget där ett skapligt rätt justerat bromsljus tänds. Blir svårare om din bakbroms är bra, en trött bakbroms är perfekt då är det bara att trycka.
 
Det ser riktigt bra ut i allafall...
Fortsätt träna....
Finns en bra raksträcka i Jordbro oxå...
Mer folk där.. ;-)

Skogis på onsdag och visar alla hur det ska gå till :D:D:D

Behöver och behöver, du verkar lära dig fort så det kanske är dax för överkursen :D

När du väl lär dig att ligga på lite broms kommer det att bli stor skillnad, du kommer kunna sänka farten osv, allt känns mycket säkrare.

Det är ju inte speciellt svårt, bara ha foten still i läget där ett skapligt rätt justerat bromsljus tänds. Blir svårare om din bakbroms är bra, en trött bakbroms är perfekt då är det bara att trycka.

Får prova imorrn om jag hinner. Ska jag köra på 2an och öva med bromsen SAMT försöka komma högre?
 
Last edited:
Får prova imorrn om jag hinner. Ska jag köra på 2an och öva med bromsen SAMT försöka komma högre?

Gör som du vill men jag tror du kommer känna att du vill gå högre med broms på. Förtydligande, stå inte på den så du kokar bromsvätskan (lätt hänt) utan bara så du märker att den får jobba lite extra när du kör med båda hjulen i backen.
 
Gör som du vill men jag tror du kommer känna att du vill gå högre med broms på. Förtydligande, stå inte på den så du kokar bromsvätskan (lätt hänt) utan bara så du märker att den får jobba lite extra när du kör med båda hjulen i backen.

Hur gör du när du kopplar under slangen? Får inge kraft i 1 finger och när jag har 2 känns det som jag ska släppa handtaget helt :mad:
 
Hur gör du när du kopplar under slangen? Får inge kraft i 1 finger och när jag har 2 känns det som jag ska släppa handtaget helt :mad:

2 fingrar i styret och 2 på kopplingen. Har alltid 2 fingrar på kopplingen när jag balanserar på ringen av någon anledning. Bra dessutom när man slår ner så kan man kasta i en högre växel direkt så det inte låter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH när man har typ 13000 varv och motorbromsar.

Om jag ligger och åker och tycker att det är dax att peta i en kugg till gungar jag upp lite extra, växlar och sen möter mjukt och fint med koppling och gas när man är på väg att ramla ner. Hur lång tid tar det EGENTLIGEN att koppla ur när man växlar? Går ju på en svinblink.
 
Last edited:
2 fingrar i styret och 2 på kopplingen. Har alltid 2 fingrar på kopplingen när jag balanserar på ringen av någon anledning. Bra dessutom när man slår ner så kan man kasta i en högre växel direkt så det inte låter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH när man har typ 13000 varv och motorbromsar.

Om jag ligger och åker och tycker att det är dax att peta i en kugg till gungar jag upp lite extra, växlar och sen möter mjukt och fint med koppling och gas när man är på väg att ramla ner. Hur lång tid tar det EGENTLIGEN att koppla ur när man växlar? Går ju på en svinblink.

JA att koppla tar ingen tid alls och det känns mycket mer naturligt än crossväxlingen. Ska justera växelpinnen för den sitter för högt. 2 fingrar :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top