Köra bakhjul!

Bifogat

  • DSC_1538.jpg
    DSC_1538.jpg
    63 KB · Visningar: 153
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!
 
Glöm inte att filma. Första gångerna man åker på bakhjulet känns det som att man slår runt. I sanningens fall så är man kanske 10cm ovanför marken :D

har ju gopro kamera klart man filmar,men glöm att ja visar de för er :gnissla

Jag har aldrig prövat :brinnerup
tyvärr inte fått kortat än, jävla skola som inte bokade ordentligt när jag skulle göra r2 för en månad sen:huvet

De har inte ja heller.Men de går att stegra en då.Lite gran eller fall :tummenupp
 
Last edited:
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!

Du borde väl kunna gasa upp din ganska enkelt på 2an? Full prutt fort ska det gå.
 
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!

testa dig fram med mer och mer gas hela tiden när du duttar kopplingen, till slut kommer det annars testa att rycka till lite lätt i styret.
 
Beror ju mycket på vad man har för 125a också. (Som med alla andra hojar. Duh) Sporthojarna brukar vara rätt svåra. Offroadmodeller är ju busenkla, även om det är 4takt. Hade en rd125 som var väldigt framlätt, och lite senare en tzr125 som var helt omöjlig.
 
125cc = dreva å koppla eller vara såpass duktig så du kan stå på sadeln / passagerarfotpinnar å slita å dra... kanske..

Mja, Degenerate menade att han knappt ens har börjat uiiiila när JJ(CBR)JJ redan hunnit klart ;)

Men ditt tips funkar nog bra för sport 125:or, på offroad/SM/cross-varianterna räcker det med gas för att lyfta på hjulet.
 
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!

Vi får ta en dag som vi kan ut och träna lite mer efter någon åkning med gänget :) Med nån timmes träning och lite tips så ska du se att 2'ans växel är busenkel att leka på :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top