Köra bakhjul!

Bara den är gången....:huvet

Njut av de för det kommer inte att hända igen!:banana


Lite OT men vad har ni för drevning ? och jag tror att det är nått fel på min qvarna :(

Tror jag har 15 fram, bak vet fan.
Original är det iaf.
Har ett 14 drev liggandes, det är jääääävligt kul att smälla på :yoparty
 
Tror ja drar upp den på 3an sen växlar fram till 6an :) Så mellan 40-100+ typ :) Om ja gjorde som ja brukar :P
Kanske bara drar upp den till 5an e inte säker :P
 
Tror ja drar upp den på 3an sen växlar fram till 6an :) Så mellan 40-100+ typ :) Om ja gjorde som ja brukar :P
Kanske bara drar upp den till 5an e inte säker :P

Crossväxlar du eller duttar du på kopplingen vid varje växling?
 
"crossväxlar", släpper av lätt på gasen, petar i ny växel och möter upp med gas igen :)
 
i belive u :( Och ja hoppas de går bra för dig :) Tror dock kanske inte att du kommer kunna wheela lika avslappnat. Tar lång tid innan man vågar slappna av ordentligt :P
 
Drog en lite wheelie idag.
Men hur fan vågar ni hålla uppe cykeln?

Gissar på att du slangade upp den i ettans växel?
Det är alldeles för ryckigt för att kunna hålla den uppe i ettan för mig iaf, brukar ligga på 40km/h när jag slangar upp den och då går det väldigt mjukt och man tvekar inte.
Säger som SAS britterna, who dares wins!
 
Last edited:
Men är det några konstigheter att koppla upp på 2an istället för 1an? Nått att tänka på specielt?

Ettan är för stressig helt enkelt, antingen så slår man över eller så släpper man ner hojen igen.
Ge gas upp till ketchupeffekten, koppla och vrid på rullen, släpp koppling och ryck i styret!

Edit: Givetvis på tvåans växel, gör du detta på ettan så kommer det sluta illa :död
 
Kan du inte kontrollera dina växlingar utan koppling så är det nog dags du övar :P Det är inte svårt och det går mjukare än att koppla, så om nått så är det på vinst och förlust att koppla.
Förresten så... Dom som kopplar kopplar ju ändå inte ur helt :P
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top