Köra bakhjul!

Har varit ute med farsan och "övningskört" på bakhjulet nu 2gånger.
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.

Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?

//Linus
 
Har varit ute med farsan och "övningskört" på bakhjulet nu 2gånger.
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.

Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?

//Linus

Det sitter nog psyket på dig att du slår av omedvetet. För en tvåtakts 125:a ska inte vara några problem att få upp dom första två växlarna med enbart gas iaf! Så det är bara ut och öva på:)
 
Har varit ute med farsan och "övningskört" på bakhjulet nu 2gånger.
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.

Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?

//Linus

Det är precis som Cleanstream säger, testa du att flytta bak rumpan och sedan inte släppa gasen på 1:an, då kommer du upp högt kan jag lova :D Du slår dessutom inte runt, så det enda viktiga är att inte svänga när hjulet åker ner i backen igen (och det är efter bara 1-2 sekunder)
 
Har varit ute med farsan och "övningskört" på bakhjulet nu 2gånger.
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.

Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?

//Linus

Du kan slå över hur lätt som helst i ettans växel även ifall du sitter på styret med den hojen :D
 
Oj det har inte ens tänkt på, blir att testa det :D

Eas94: Kan du få upp din husqvarna med bara gasen? jag kommer ungefär lika högt med kopplingen som jag kommer med bara gasen.
 
Oj det har inte ens tänkt på, blir att testa det :D

Eas94: Kan du få upp din husqvarna med bara gasen? jag kommer ungefär lika högt med kopplingen som jag kommer med bara gasen.

Gasa mer :tummenupp Ta och gå ut och provkör 5 minuter nu ikväll, så kan vi diskutera mer. Min går nästan alltid upp på 1:an (inte när man kört nån timme först, den blir slöare då :va) och 2:an.

Kopplingen har jag ingen riktig koll på, vågar inte riktigt koppla upp den och samtidigt försöka hålla fast mig i styret. Antar att jag måste öva mer på 'dutta-snabbt-som-attan-med-ett-finger'-taktiken. Skulle säkert kunna slå över med koppling, men utan koppling skulle det nog behöva att jag står på fotpinnarna och slänger mig bakåt.

Ett tips är att inte rycka något förens du har koll på när och hur högt den stegrar med bara gas. Om man tajmar ryckningen fel (för tidig oftast för mig) blir det bara sämre, då lyfter den kanske 20-30 cm.

Men min är ju mycket äldre än din och Degenerates hoj, det skulle förvåna mig om min har lika hög effekt som era. Den variabla avgasporten är dessutom sönder, det begränsar säkert stegrandet något.


Du kan slå över hur lätt som helst i ettans växel även ifall du sitter på styret med den hojen :D
What, utan koppling? Snälla säg inte det, för då saknar nog min ett helt stall med hästar!

Lägger upp en mycket dålig bild nu, hoppas ni ser vad den föreställer. Så högt kommer man när det känns låååågt, bara så ni vet vad ni kan utgå från. Man känner direkt "fail" och vet att det gått mycket högre tidigare. Ungefär den höjden kan jag lyckas med ut ur rondeller, när jag kör relativt rakt fram. Hastigheten ca 30km/h
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    13.3 KB · Visningar: 96
Gasa mer :tummenupp Ta och gå ut och provkör 5 minuter nu ikväll, så kan vi diskutera mer. Min går nästan alltid upp på 1:an (inte när man kört nån timme först, den blir slöare då :va) och 2:an.

Kopplingen har jag ingen riktig koll på, vågar inte riktigt koppla upp den och samtidigt försöka hålla fast mig i styret. Antar att jag måste öva mer på 'dutta-snabbt-som-attan-med-ett-finger'-taktiken. Skulle säkert kunna slå över med koppling, men utan koppling skulle det nog behöva att jag står på fotpinnarna och slänger mig bakåt.

Ett tips är att inte rycka något förens du har koll på när och hur högt den stegrar med bara gas. Om man tajmar ryckningen fel (för tidig oftast för mig) blir det bara sämre, då lyfter den kanske 20-30 cm.

Men min är ju mycket äldre än din och Degenerates hoj, det skulle förvåna mig om min har lika hög effekt som era. Den variabla avgasporten är dessutom sönder, det begränsar säkert stegrandet något.



What, utan koppling? Snälla säg inte det, för då saknar nog min ett helt stall med hästar!

Lägger upp en mycket dålig bild nu, hoppas ni ser vad den föreställer. Så högt kommer man när det känns låååågt, bara så ni vet vad ni kan utgå från. Man känner direkt "fail" och vet att det gått mycket högre tidigare. Ungefär den höjden kan jag lyckas med ut ur rondeller, när jag kör relativt rakt fram. Hastigheten ca 30km/h


Ska testa imorgon imorn om jag har tid.
Känns som det är så där högt upp jag kommer. Men är det där bara "gasres"?


Din och min hoj har motorn från enduro modellen, fast har mindre insug,
fögge och annan cylinder. Har för mig detta men ska titta upp med halvards motor för jag är lite sugen på att köpa större insug+fögge.
 
Ska testa imorgon imorn om jag har tid.
Känns som det är så där högt upp jag kommer. Men är det där bara "gasres"?


Din och min hoj har motorn från enduro modellen, fast har mindre insug,
fögge och annan cylinder. Har för mig detta men ska titta upp med halvards motor för jag är lite sugen på att köpa större insug+fögge.

Förgasare vet jag ju inte riktigt om det är en annorlunda (jämfört med WR samma årsmodel), har en Mikuni TM 35 mm och den är bara något mindre än förgasarna på värstingmaskinerna från KTM osv. (35 vs 36 mm, den större har 5,8% större area)
 
Eas: Jag kopplar givetvis upp den, men att slanga upp den höööögt utan koppling är också enkelt, bara rycka satan i styret när ketchupen kommer! :D
Sitt långt bak också, glöm inte att ha överkroppen bak också, i början så lutade jag mig fram väldigt mycket just när jag ryckte i styret och då fick jag för mycket vikt framtill, vilket ledde till ett väldigt svagt lyft av framhjulet.
 
Förgasare vet jag ju inte riktigt om det är en annorlunda (jämfört med WR samma årsmodel), har en Mikuni TM 35 mm och den är bara något mindre än förgasarna på värstingmaskinerna från KTM osv. (35 vs 36 mm, den större har 5,8% större area)[/QUOTE


SMS har i alla fall dellorto 28. Har för mig att WR har 38.
 
Ah, missade ett inlägg!
Näsan i styret, varför hänger du fram så mycket?
Som sagt, det är en bild (från en film) på när det gick fel, brukar vanligtvis försöka luta mig bakåt :tummenupp Har koll på det på trampcykeln, där är avslappnad lutning bakåt A och O, i alla fall för mig.

Förgasare vet jag ju inte riktigt om det är en annorlunda (jämfört med WR samma årsmodel), har en Mikuni TM 35 mm och den är bara något mindre än förgasarna på värstingmaskinerna från KTM osv. (35 vs 36 mm, den större har 5,8% större area)


SMS har i alla fall dellorto 28. Har för mig att WR har 38.

Trololol :blah Jag vinner!
 
Ah, missade ett inlägg!

Som sagt, det är en bild (från en film) på när det gick fel, brukar vanligtvis försöka luta mig bakåt :tummenupp Har koll på det på trampcykeln, där är avslappnad lutning bakåt A och O, i alla fall för mig.



Trololol :blah Jag vinner!

Bara den är gången....:huvet

Njut av de för det kommer inte att hända igen!:banana


Lite OT men vad har ni för drevning ? och jag tror att det är nått fel på min qvarna :(
 
Bara den är gången....:huvet

Njut av de för det kommer inte att hända igen!:banana


Lite OT men vad har ni för drevning ? och jag tror att det är nått fel på min qvarna :(

Har originaldrevning (kan kolla imorgon), men har dessutom större hjul än dig så blir nog inte en särskilt intressant jämförelse :P


Förnedringens timme är kommen.

[YOUTUBE-ID]RluNwTxsB1g[/YOUTUBE-ID]

:D

Ser ju grymt ut! Lite avundsjuk på er med stora motorer, så där mjukt och kraftfullt skulle min aldrig kunna rulla fram :gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top