Köra bakhjul!

1. Du gasar för lite

2. Du tajmar allt fel

Det är jag nästan helt säker på. Säger man till nån "ge fullt direkt, smyg inte upp gasen" så hävdar alla att det gör dom fan redan. Åker man bredvid och kollar så är det riktig feggasning och ett litet ryck i styret vid fel tid.

Gör såhär: Sitt avslappnad, lite krökta armar.

Åk sakta på valfri växel, strax under det varv där den börjar komma igång på allvar.

Full makaron!!!111 Snabbt på med gasen, och rejält.

När du känner att nu börjar det bära iväg rejält, typ efter 1-2 sekunder så tar du pekfingret och duttar på kopplingen snabbt. Koppla inte ur helt utan bara så varvet ökar. Fort ska det gå också, 1/10 sekund.

Nu är du mitt i effektpuckeln och har juckat till på kopplingen, hojen kommer att göra ett ryck. Eftersom du sitter avslappnad så kommer du kastas bakåt. Slappna bara av i armarna så får du automatiskt ett rejält ryck i styret vid exakt rätt tillfälle. Enkelt.

Gör du allt rätt nu så borde du slå runt på nolltid.

Förmodligen gör du som alla andra, gasar försiktigt, fast man tjatar.
Spänner dig och hänger fram över styret fast du ska slappna av och ryckas med bakåt. Men försök tänk på att slappna av och gasa helvete och försök massor med gånger så släpper det.

Helt sant!!! Alla fegar på gasen i början trots att man tror att man ger fullt. Det är FULL PUNG som gäller, då kommer den garanterat upp om du gör det vid rätt varvtal. Sedan när du tycker att ooohhh jävlar, nu är jag högt uppe och kommer snart slå över...så är du garanterat inte högre än cirka 45 grader (alltså mycket mer att åka på).

Ta det försiktigt i början, men inte när du gasar upp den...då är det fullt våld som gäller. :tummenupp
 
Det gick fort :) gött jobbat.

om det kunde bli lite fint väder så man kan ut och träna lite vore inte fel :)

Sötnos :D Nu har jag äntligen lärt mig att slänga upp den i balansläge och bara glida framåt...ca 50-80 meter :D Dags att lära sig växla
 
Fantastiskt ju! Växla ska du se e buseneklt. Mycket lättare än det låter

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 
Slitage?

Förutom kopplingen, vad slits mer som é märkbart? Min förra kylare sprack (visserligen hade fått sig en smäll ett år innan efter en olycka), é dé nåt som kan hända med kylare eller att motorn tar nån skadar när man "övar" på att slanga? Med tanke på att man gasar upp henne i hööööga varva och bromsar in för att återigen gasar upp henne fullt....
Har precis kommit hem från jobb så kan låta lite flummig men hoppas ni fattar :rolleyes:
 
Nja inte direkt så. Så länge den kan pumpa olja är det ju lugnt. Då är det mest däck som slits!
 
Bilder? :yoparty

Sen undrar jag om nån har nåt tips till en 125 förare som vill lära sig stunta?

Du har helt fel hoj för att stunta med så liten kubik, du måste byta till något mer offroad/supermotard-aktigt i så fall. Duke verkar visst funka, men om den går till något mer än cirklar vet jag inte. Skulle inte tro att den har kraft nog för att stegra i nån nämnvärd hastighet.

Finns lite stuntfilmer på youtube med CBR, men den ser så skör ut att framgaffeln går av om man kollar argt på den :brinnerup
 
Haha nej ja vill ha sh inte sm

Köp dig en sporthoj då, åka runt med trimmad moppe får ju alla över 15 göra :D

Men annars ska det väl inte vara några större problem att koppla upp din på bakhjulet, det går ju att göra med mopeder. Men vill du stunta ja då har du helt enkelt fel motorcykel.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top