Kör på Anderstorp tills du spyr!

Hur ska man ha möjlighet att kontrollera att en hoj är påställd och försäkrad? Kräver man det måste man ha direktkontakt med vv och samtliga förs.bolag. Den administrationen är inte billig och enkel.
Nån olycksrapport skrivs inte av banambulansen. Dom kan skriva ett intyg till de som klotat att olyckan hänt på bana, det krävs om man ska använda försäkringen i licensen, men dom skickar ingen med automatik.

Nej det är väl därför Falken kräver en påställd hoj. Det ska sitta ett oskrapat skattemärke på hojen och detta kollas av depåpersonalen vid utsläppet, alltså finns inga kostnader för någon administration...en påställd hoj är ju alltid försäkrad oavsett vad....en avställd hoj som kommer till banan ja då kommer allt det där administrativa in.

Jag hade bara för mig att det var krav på försäkring för att köra på bana oavsett grupp och vilken bana du kör, har kanske haft lite fel där och att Falken är hårdare än andra på den punkten.

Aja jag ska köra licensgrupp den 1/9 så skitsamma! :D Ses då!
 
Grymt:tummenupp ... nu ska man bara få ledigt till den första havlan av dagen också ... och sen jävlar ska Bladen få bekänna färg!

\m/
 
Nej det är väl därför Falken kräver en påställd hoj. Det ska sitta ett oskrapat skattemärke på hojen och detta kollas av depåpersonalen vid utsläppet, alltså finns inga kostnader för någon administration...en påställd hoj är ju alltid försäkrad oavsett vad....en avställd hoj som kommer till banan ja då kommer allt det där administrativa in.

Och hur vet man att det okrapade skattemärket på skylten inte är skylt och skattelapp från en gisebosläp, årsmodell 1993? Enda sättet att garantera att det stämmer är med koppling till vägverket och en massa administration.
 
Har en liten fråga? Hur kommer ni göra med besikning av hojen? kommer det va innan kl08 eller kan man komma efter det? om man nu vill köra HELA dagen? man e ju trött på morgonen och man kommer få mycke tid på banan den dagen!
 
Har en liten fråga? Hur kommer ni göra med besikning av hojen? kommer det va innan kl08 eller kan man komma efter det? om man nu vill köra HELA dagen? man e ju trött på morgonen och man kommer få mycke tid på banan den dagen!

Vi öppnar besiktningen 6.30, man har möjlighet att besiktiga kvällen innan och vi har besiktningen öppen så länge det finns behov av det. Vi har ingen sista tid att anlända, det är inte obligatoriskt att köra kl 8.00:tummenupp
 
Håll undan! Söderén kommer troligen på nylackad sukka och tar ut sig totalt heeela dagen!



Och ja humlan jag vet de där om nylackade hojar.... :tuttar
 
Kan det vara intressant med en bullerdag i slutet på september? Kan ev. ordna en vardag som är bullerdag, finns det intresse för det?
 
Det börjar ramla på lite anmälningar, men kvällskörning verkar ingen vara intresserad av:va
 
Tjo!!!

Sitter o funderar lite över min däck. Dem fick en del stryk på förra bankörningen. Tar mkt högersidor på Anderstorp. Det är inte nere i botten på regnspåret på högersidan, men det är nog bara en ½ mm kvar ner.

Jag undrar hur mkt gummi som finns kvar på dessa typer av däck på sidorna sedan?? Dvs kan man beta av ett kvällspass o lägga några varv utan att bli stoppad i besiktningen? Vad tror experterna?

Är rätt nybörjare av mig och har inga 170 knyck genom karusellen precis. :näsblod
 

Bifogat

  • dack1.jpg
    dack1.jpg
    159.6 KB · Visningar: 101
  • dack.jpg
    dack.jpg
    67.6 KB · Visningar: 91
Tjo!!!

Sitter o funderar lite över min däck. Dem fick en del stryk på förra bankörningen. Tar mkt högersidor på Anderstorp. Det är inte nere i botten på regnspåret på högersidan, men det är nog bara en ½ mm kvar ner.

Jag undrar hur mkt gummi som finns kvar på dessa typer av däck på sidorna sedan?? Dvs kan man beta av ett kvällspass o lägga några varv utan att bli stoppad i besiktningen? Vad tror experterna?

Är rätt nybörjare av mig och har inga 170 knyck genom karusellen precis. :näsblod

Skulle nog kollat annonserna här på forumet och försöka hitta lite bättre beggade däck. 0,5 mm är inte mycket att skryta med.....
 
Vi öppnar besiktningen 6.30, man har möjlighet att besiktiga kvällen innan och vi har besiktningen öppen så länge det finns behov av det. Vi har ingen sista tid att anlända, det är inte obligatoriskt att köra kl 8.00:tummenupp



dum fråga kanske men är det besiktning av både ban och gathojar innan start? tänker på bullermätning!
 
Last edited:
Buller mäts under dagen kontinuerligt. Vill du kan vi mäta med handhållen mätare också, säg till vid incheckning.


ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???
 
En kvällskurs med jobbet börjar oturligt nog just denna måndag. :gnissla Skulle kunna köra fram till kl 14 men då får det vara mycket bantid om det ska vara värt 1200 spänn. :) Antar att ni anpassar antal grupper efter hur mycket folk det blir...?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top