Kör på Anderstorp tills du spyr!

om alla resonerar så kommer ju ingen någonsin vilja hyra en bana...? fördelen med fivers körningar är ju att man betalar in 2 eller 5 hundra. så blir de regn eller man vurpar nån körning innan eller får förhinder så har man ju "råd" att skita i körnignen men han har ändå fått in sin beskärda del att inte gå hlet back... de felsta andra körningar är ju hela beloppet på en gång. kommer du inte så är pengarna borta.

Tänker precis som Julleruff! Har inte bokat än pga vädret... Känner mig alldeles för orutinerad och rädd om hojen för att köra när de är blött. Men om det blir uppehålll så är jag med 100% säkerhet med på måndag, heldag givetvis! Har förvarnat på jobbet å allt.... Så som sagt kommer jag inte förboka fören sent, jag hoppas på att det finns plats kvar dagen innan eller så, då jag kan lita på väderprognoserna.

Jag sitter med en banhyra att betala oavsett väder, stor risk att ta om alla resonerar som ni. Hade förstått resonemanget om man varit tvungen att slanta hela anmälningsavgiften i förskott, men så är inte fallet.

Räcker det inte med amatörlicens för typ 1000-lappen eller vad den kostar?

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)[/QUOTE]

Räcker det inte med amatörlicens för typ 1000-lappen eller vad den kostar?

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)
[/QUOTE]

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.[/QUOTE]

Finns det möjlighet att teckna endagslicens? Typ 300 eller vad det brukar vara.

Jag har gått licenskurs och tränar på sviestad.

Jag kommer om det löser sig med licensen.

// Andreas

Jag sitter med en banhyra att betala oavsett väder, stor risk att ta om alla resonerar som ni. Hade förstått resonemanget om man varit tvungen att slanta hela anmälningsavgiften i förskott, men så är inte fallet.
Nej du har absolut en poäng där, jag svarade nog lite väl generellt.
Erat koncept är föredömligt på det viset!!
Sprider risken på båda parterna.
Har regnat bort ett gäng pass för min del så är kanske lite väl gnällig också.....

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.[/QUOTE]

Jag må vara ovanligt trög; men är det ett klartecken att köra med racehoj i gatgruppen ? Dvs oreggad, oförsäkrad halvful och dessutom gammal ?

Isåfall Anderstorp here I come !!!

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.

Jag må vara ovanligt trög; men är det ett klartecken att köra med racehoj i gatgruppen ? Dvs oreggad, oförsäkrad halvful och dessutom gammal ?

Isåfall Anderstorp here I come !!![/QUOTE]

Inte halvful, den får vara hur ful som helst. Helful, men inte helfull.

Hoppas på lika najs väder om en vecka som det har varit idag :)
Då ska hojen provas på bana !!

Jag tror, förutom måndag att vädret spelar roll, det har ju varit ännu en rutten sommar med regn i luften nästan varje dag och inga pålitliga väderleksrapporter.

Jag har bokat alla mina bandagar utom en precis innan eller kört på drop-in i år. Kör inte en meter i "fukt" om jag inte måste, hur töntigt den än är för vissa......

har ju vart en kalassommar iår juh.. men kan dock hålla med om att det är ruttet om man anmält sig och det regnar.. är inte skoj o köra gata i regn.. än mindre bana när man pröjsar pengar i förväg.. men inte mycket pengar man blir av med.. fiver är ju en av få som du inte behöver pröjsa hela med en gång.. men klart det kommer bli bra väder...

mvh robb

Last edited:
har ju vart en kalassommar iår juh.. men kan dock hålla med om att det är ruttet om man anmält sig och det regnar.. är inte skoj o köra gata i regn.. än mindre bana när man pröjsar pengar i förväg.. men inte mycket pengar man blir av med.. fiver är ju en av få som du inte behöver pröjsa hela med en gång.. men klart det kommer bli bra väder...

mvh robb

ja vi hoppas på bra väder. ja har ett par regndäck du kan köpa annars...:tummenupp

Verkar som om kalasvädret når oss till Lördag och sedan håller sig minst några dagar, så måndagen ser helt perfekt ut just nu! Boka o se glad ut :)

Ta chansen att provköra Honda Fireblade! Honda kommer att finnas på plats från 8.00 med en ny Fireblade för att ge möjlighet till provkörning.

Ta chansen att provköra Honda Fireblade! Honda kommer att finnas på plats från 8.00 med en ny Fireblade för att ge möjlighet till provkörning.

Räcker det med att man ser snäll och söt ut, behövs det pengar under bordet eller är det "störst går först" som gäller? :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT