Kör på Anderstorp tills du spyr!

ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???

95db gäller,enl min erfarenhet utav Anderstorp :mattias

Last edited:
ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???

Hur mätte dom? Vi mäter förbifart med fast monterad anläggning som sitter på depåhuset och är kalibrerad för alla parametrar som behövs. Mätte dom den till 100 db stillastående vid ett givet varvtal, 50 cm från utblåset borde det inte vara nåt problem.

Hur mätte dom? Vi mäter förbifart med fast monterad anläggning som sitter på depåhuset och är kalibrerad för alla parametrar som behövs. Mätte dom den till 100 db stillastående vid ett givet varvtal, 50 cm från utblåset borde det inte vara nåt problem.

dom mätte stillastående vid 5500 varv ca40-50 cm från utblåset

Då borde det inte vara nåt problem. Har du inget originalsystem?

joda visst har jag det, slänger in det i bilen fall i fall då jag kommer att åka med bempas och vi ska ta hojarna på släp! men fanns det ngn möjlighet att mäta upp innan start eller hur var det?

mycket kul detta, hoppas att ni annordnar liknande tillfällen tills nästa säsong då jag inte kommer kunna närvara något nu :)

mvh//PB

Hatar att offentligt demostrera hur enfaldig jag är, men jag blir förvirrad av hela gat/licens-diskussionen. Jag har en avställd och oförsäkrad banhoj. Jag har inte licens. Får jag ändå köra i gatgrupp?

japp.. då är man anmäld.. blir till o pröjsa när man kommer hem...

hur många är anmälda i varje grupp nu?

Totalt ca 50, det ser ut som ännu ett minusarrangemang. Vill inte folk köra hoj?:va

inte mer än 50 hojjar?? men måste väl trilla in lite fler nu när lönen kommer förhoppningsvis!

blir det öppen depå annars eller?

mvh robban

säg den sidan man beställer bra väder så ska jag oxå in o beställa.. hehe.. bara det är uppehåll så är jag nöjd..

mvh robb

inte mer än 50 hojjar?? men måste väl trilla in lite fler nu när lönen kommer förhoppningsvis!

blir det öppen depå annars eller?

mvh robban

Om det inte blir fler hojar än att de får plats på banan så kommer det med största sannolikhet att bli öppen depå.

Totalt ca 50, det ser ut som ännu ett minusarrangemang. Vill inte folk köra hoj?:va

Jag tror, förutom måndag att vädret spelar roll, det har ju varit ännu en rutten sommar med regn i luften nästan varje dag och inga pålitliga väderleksrapporter.

Jag har bokat alla mina bandagar utom en precis innan eller kört på drop-in i år. Kör inte en meter i "fukt" om jag inte måste, hur töntigt den än är för vissa......

Tänker precis som Julleruff! Har inte bokat än pga vädret... Känner mig alldeles för orutinerad och rädd om hojen för att köra när de är blött. Men om det blir uppehålll så är jag med 100% säkerhet med på måndag, heldag givetvis! Har förvarnat på jobbet å allt.... Så som sagt kommer jag inte förboka fören sent, jag hoppas på att det finns plats kvar dagen innan eller så, då jag kan lita på väderprognoserna.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back