Köpa ny R1-05a?

Rasorblade skrev:
Får gratulera till dussinhojen!! :tummenupp :hihi

Nu får du vara tyst! :fatta! hahaha!!

Jo, jag vet...det var faktiskt en anledning från början att jag inte ville ha en. En annan anledning fick jag också när jag och 2 polare var ute och körde (hade ninjan då), vi stannar vid Liseberg och ska ta ut lite stålar och en grupp av yngre personer med frågade alla ifall det var en "R1" vi körde, roliga var att jag hade ninja, de 2 andra körde gsxr1000 och cbr600rr :rofl :huvet

Men det skiter jag i nu, blev nyförälskad när jag klämde lite på en ny :kär

enhjuling skrev:
Jag bockade till en aluplåt från skrotlådan, tog mindre än en timme....

Tänkte göra nåt liknande, men fick aldrig tummen ur så jag beställde en från Motorhuset i Nyköping istället.

Måste bara fråga er som har originalstyrdämparen kvar, glappar eran lite uppåt och neråt? När jag kör i smågupp och sånt så lät det som något satt löst och har lokaliserat det till styrdämparen som glappar nån millimeter.
Ska jäveln sitta så?

$noop skrev:
Tänkte göra nåt liknande, men fick aldrig tummen ur så jag beställde en från Motorhuset i Nyköping istället.

Måste bara fråga er som har originalstyrdämparen kvar, glappar eran lite uppåt och neråt? När jag kör i smågupp och sånt så lät det som något satt löst och har lokaliserat det till styrdämparen som glappar nån millimeter.
Ska jäveln sitta så?

Inga problem med styrdämparen om den glappar upp och ner, den arbetar ju horisontellt.
Kolla styrlagret, det var löst på min.
Nu har jag dessutom fått glapp i länkaget till bakfjädringen och det är irriterande värre.
Nån annan som har haft det?

$noop skrev:
Nu får du vara tyst! :fatta! hahaha!!

Jo, jag vet...det var faktiskt en anledning från början att jag inte ville ha en. En annan anledning fick jag också när jag och 2 polare var ute och körde (hade ninjan då), vi stannar vid Liseberg och ska ta ut lite stålar och en grupp av yngre personer med frågade alla ifall det var en "R1" vi körde, roliga var att jag hade ninja, de 2 andra körde gsxr1000 och cbr600rr :rofl :huvet

Men det skiter jag i nu, blev nyförälskad när jag klämde lite på en ny :kär

Så blir det oftast av personer som inte är speciellt mc intresserade men tycker dom är tuffa ändå.

Då är alla hojar R1 :rolleyes:

Fin hoj btw.

$noop skrev:
Man börjar ju undra...däremot VET jag att han sa att 2400-milaservicen skulle vara dyr, runt 7000:- Det sa han när jag köpte hojen, visst! tänkte jag så länge har jag inte kvar den ändå så det sket jag i.

Kan ju säga att jag blev ganska chockad när dom nämde priset på 1200-milaservicen :skrämd

fan nu blir jag sne som fan om dom gett mig fel info asså :mad: nä! vill inte tänka mer på detta, sticker ut med min nya skönhet istället :D

Var det en blå 636:a? Tror jag är den nuvarande lyckliga ägaren. Akraslipon, ny framruta och rensad röv?

Angående servicen ringde jag till generalagenten. De sa att ventilkontrollen vid 1200 mil gäller modellerna fram till och med 2002. Från 2003 är det 2 400 milsintervall, men det verkar som att verkstäderna inte har noterat detta. (De kan ju ha sina skäl). Priserna som du har fått från din firma verkar väldigt höga oavsett hur mycket jobb det är lagt på servicen.

Grattis till köpet :tummenupp !
Du har nu klarat av del 1...nu är det bara del 2 och del 3 kvar :banana !

Peno skrev:
Var det en blå 636:a? Tror jag är den nuvarande lyckliga ägaren. Akraslipon, ny framruta och rensad röv?

Angående servicen ringde jag till generalagenten. De sa att ventilkontrollen vid 1200 mil gäller modellerna fram till och med 2002. Från 2003 är det 2 400 milsintervall, men det verkar som att verkstäderna inte har noterat detta. (De kan ju ha sina skäl). Priserna som du har fått från din firma verkar väldigt höga oavsett hur mycket jobb det är lagt på servicen.

Antar att du köpte den på Bike? Isåfall är det med all säkerhet min gamla...saknar henne faktiskt :gråta

Blir faktiskt ganska irriterad på nötterna på den MC-firman jag ringde som ger mig fel uppgifter :mad: En firma som säljer Kawasaki borde väl fan veta hur mycket en service kostar? Lär ju aldrig handla av dom mer...

Varför köpte du den inte direkt av mig för? Jag hade ju ute annons och allt här!! :7peta

$noop skrev:
Antar att du köpte den på Bike? Isåfall är det med all säkerhet min gamla...saknar henne faktiskt :gråta

Blir faktiskt ganska irriterad på nötterna på den MC-firman jag ringde som ger mig fel uppgifter :mad: En firma som säljer Kawasaki borde väl fan veta hur mycket en service kostar? Lär ju aldrig handla av dom mer...

Varför köpte du den inte direkt av mig för? Jag hade ju ute annons och allt här!! :7peta

Japp, det stämmer med Bike.
Har oxå forskat mer i det där med servicen, och nu kollat med firman du köpte den på. Frågade om 1200milaservice och killen sa att skall göras koll på ventiljusteringen. När jag sa att jag just hade pratat med generalagenten som sa att ventilerna bara kollas var 2400:e ändrade han sig och sa att det stämmer. :3freak

Tyvärr såg jag inte din annons här på SH. Dessutom var det lite av impuls som styrde köpet. Såg den på Bikes hemsida i onsdags, ringde och frågade om mellanskillnad vid inbyte av min blade, åkte dit samma dag och köpte.

$noop skrev:
och del 2 och 3 är??? :va

Del 1= Köpa en splitterny hoj och vara skitglad :tummenupp
Del 2= Klotar och blir förbannad på din självrisk
Del 3= Gå inte och dö inom ett halvår..... :crash

eller nått sånt :va...när ja skrev de förut så va kroppen igång men själva huvudet stod stilla :3freak.

Eller så gör du så här:
Du glömmer vad jag sagt och så går du ut och bränner lite gummi :pannkyss !

Peno skrev:
Japp, det stämmer med Bike.
Har oxå forskat mer i det där med servicen, och nu kollat med firman du köpte den på. Frågade om 1200milaservice och killen sa att skall göras koll på ventiljusteringen. När jag sa att jag just hade pratat med generalagenten som sa att ventilerna bara kollas var 2400:e ändrade han sig och sa att det stämmer. :3freak.

Det var dom nötterna jag pratade med angående servicen :huvet
Dom om några borde väl ha koll...

Peno skrev:
Tyvärr såg jag inte din annons här på SH. Dessutom var det lite av impuls som styrde köpet. Såg den på Bikes hemsida i onsdags, ringde och frågade om mellanskillnad vid inbyte av min blade, åkte dit samma dag och köpte.

Det var så jag gjorde också faktiskt! Hoppas du är nöjd med hojen, gillade henne som faen :tummenupp

$noop skrev:
Det var dom nötterna jag pratade med angående servicen :huvet
Dom om några borde väl ha koll...

Det var så jag gjorde också faktiskt! Hoppas du är nöjd med hojen, gillade henne som faen :tummenupp

Det verkar inte som att många har kolla på när ventiljusteringen skall göras. Kanske är det så att de inte vill ha koll på det. Det var ren tur för mig att jag såg Dioxins inlägg om detta. Annars hade jag bara betalat för den dyra servicen och sett glad ut. Nu kunde jag lirka ur generalagenten att det faktiskt var som Dioxin sa. Sen var det lätt att få samma "erkännande" från J..... (Dioxin utnämns till dagens vardagshjälte. Hipp, hipp, hurra :födelseda )

Hojen är jag både nöjd och bekant med sen innan. Var på Anderstorp i helgen och testade den. Jag hade en likadan själv tidigare, som jag klotade. Fick vurpnoja och sålde. Sedan blev jag med Fireblade, men tyckte att Kawan var en roligare hoj trots den mindre effekten.

enhjuling skrev:
Jag bockade till en aluplåt från skrotlådan, tog mindre än en timme....
Gjorde samma sak, men det tog snarare 3 timmar, men fint blev det :banana. La ner mkt tid o möda på det, dessvärre var plåten sedan alldeles för tunn och gav vika rätt snart :huvet. Nu har ja löst det betydligt enklare (även om det känns något hafsigare). Tog buntband och satte fast den i bakre fotpinnarna, men den sitter ordentligt nu :yoparty

//edit: snyggare utan kamerablixtens ljus och med en annan kameravinkel (som rakt bakifrån) ;)

Bifogat

• r1(3).jpg
    r1(3).jpg
    103.6 KB · Visningar: 134
Last edited:
Ventil koll

På de gamla Rettorna var första ventil kollen vid 4200 mil har jag för mej.
Borde väl vara det samma för dessa eller det är ändrat?

R1 racer skrev:
På de gamla Rettorna var första ventil kollen vid 4200 mil har jag för mej.
Borde väl vara det samma för dessa eller det är ändrat?

Tror det är vid 4000 mil nu, man ska ju bara serva var 1000:e mil numera.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda