Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
$noop skrev:Har i stort sett slagit till på en sprillans ny röd R1-05a, någon som har några kommentarer om den här hojen? Är det ett bra val? Känner mig jävligt nöjd iallfall![]()
Har lusläst Bike där dom testar de senaste 1000cc men jag vill gärna ha lite mer info. T.ex om det är något på hojen som är irriterande, vad som är riktigt bra m.m. Någon som har koll på vad service-kostnaden?
Vill ha den NU!!![]()
Tackar för snabba svar, nu är det nämligen snabba ryck här!
$noop skrev:Har i stort sett slagit till på en sprillans ny röd R1-05a, någon som har några kommentarer om den här hojen? Är det ett bra val? Känner mig jävligt nöjd iallfall![]()
Har lusläst Bike där dom testar de senaste 1000cc men jag vill gärna ha lite mer info. T.ex om det är något på hojen som är irriterande, vad som är riktigt bra m.m. Någon som har koll på vad service-kostnaden?
Vill ha den NU!!![]()
Tackar för snabba svar, nu är det nämligen snabba ryck här!
R1 racer skrev:Nöjd med min R1-04 även om jag skulle vilja prova lite andra hojar typ nya Suzukin,Honda eller Kawasaki och känna på hur dessa beter sig på kurviga vägar osv.
Har du slagit till på en ny hoj? vad får du betala? visst känslan av en ny hoj är väl skön men varför ta den smällen.Kolla på blocket.Finns ju redan 05r som gått få mil för 105-109 tusen kr.Resten av pengarna på skillnaden mellan ny o beg kan du ju ha o köpa godis till hojen för.
Själv gav jag 84 tusen för min 04:a,lite repor på köpet men det kunde jag godta för det priset.
Finns orginal styrdämpare på dessa men rekommenderar ändå att köpa en Öhlinare (kostar 3100 kr i butik).
då hade jag fått göra den och sen försökt sälja den privat vilket jag tycker enbart är jobbigt...SFB skrev:Ojdå, någon som längtar!Den är snygg iaf, fast inte lika snygg som dom innan, det är irriterande!
R1 -04 och -05 är ju dom klart snyggaste R1-orna som har gjorts...tur att smaken e som 
Kleiv skrev:Jag är kanonnöjd med min, mitt enda tips är att dreva ner den två kugg fram så blir den roligare att köra.
Mvh Kleiv

sven666 skrev:feeet hoj, bara att gratulera![]()
när får man testa då?![]()
Daddy skrev:Lite bilder kanske?
Grattis!
Silwer skrev:nej.............åh, ett totalt misstag, du valde tyvärr fel, otur, du skulle ha frågar här före.
Alla vet att Suzuki K5 är årets "SH approved hoj".
jaja trist, men nästa gång frågar du här först innan du handlar, vi vet nämligen allt.
nästan så att jag funderar på att byta in den så fort jag kan...

$noop skrev:Jag har faktiskt hittat EN sak hitills som jag stör mig på, under passagerarsadeln så är det värdelöst att lägga ner mindre saker som nycklar och annat krafs...min plånbok a.k.a "plåtfack" gled nästan ner till batteriet under sadeln...lite halvjobbigt att behöva montera bort hela sadeln för att få fram den...får fixa nåt slags stopp där![]()
$noop skrev:Grejen är att .....
.....min kawa behöver service (1200-mil) och den kostade typ 5.500:-då hade jag fått göra den och sen försökt sälja den privat vilket jag tycker enbart är jobbigt...
Chirre skrev:Hur fan får du ner någontig alls där?
Jag kan inte ens pressa dit min plånbok, och den är jäkligt tunn kan jag säga.
Grattis till hojen förresten, du blir nog nöjd.
fezt skrev:Jerker som du köpte hojen av vann i karlskoga på R1:an före Miinin på regn.... mycke grymt kört av Jerker !
Hojen är mkt fin fin..... bra val!
Dioxin skrev:FEL! 1200 milaservisen på ZX6R 03:a kostar inte mer än 15-1700:- spänn. INGEN ventilljustering på de faktiskt! Kolla i instruktionsboken så ser du att den är först vid 2400 mil !!!
Det står nämligen i servisboken att den ska ventilljusteras vid 1200, men det stämmer inte! Du ska gå efter det som står i instruktionsboken alltså!
Grattis förresten, kanon hoj R1:an!![]()
Jävligt konstigt, när jag ringde upp stället där jag köpte den och frågade vad servicen kostar och får 5500-6000:- i svar??? Ganska irriterande faktiskt
$noop skrev:Hmmm...va fan!Jävligt konstigt, när jag ringde upp stället där jag köpte den och frågade vad servicen kostar och får 5500-6000:- i svar??? Ganska irriterande faktiskt
![]()
sir Urban skrev:Vad fan gör de på den servicen ?
Tycker det låter snudd på hutlöst.
/Urban
Bike är väl ett av de dyrare ställena att serva hojen på. Kolla nåt mindre ställe som är godkända.$noop skrev:Man börjar ju undra...däremot VET jag att han sa att 2400-milaservicen skulle vara dyr, runt 7000:- Det sa han när jag köpte hojen, visst! tänkte jag så länge har jag inte kvar den ändå så det sket jag i.
Kan ju säga att jag blev ganska chockad när dom nämde priset på 1200-milaservicen![]()
fan nu blir jag sne som fan om dom gett mig fel info assånä! vill inte tänka mer på detta, sticker ut med min nya skönhet istället
![]()
$noop skrev:Tackar!
Haha!! då skulle du nog inte berättat på sporthoj om alla dina bravader iallafall![]()

|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |