Köpa ny R1-05a?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Köpt ny R1-05:a!

Jaja, nu e hojen inköpt, inkörd o klar iallafall! Helt underbar hoj :banana

Last edited:
Nöjd!

Nöjd med min R1-04 även om jag skulle vilja prova lite andra hojar typ nya Suzukin,Honda eller Kawasaki och känna på hur dessa beter sig på kurviga vägar osv.
Har du slagit till på en ny hoj? vad får du betala? visst känslan av en ny hoj är väl skön men varför ta den smällen.Kolla på blocket.Finns ju redan 05:or som gått få mil för 105-109 tusen kr.Resten av pengarna på skillnaden mellan ny o beg kan du ju ha o köpa godis till hojen för.
Själv gav jag 84 tusen för min 04:a,lite repor på köpet men det kunde jag godta för det priset.
Finns orginal styrdämpare på dessa men rekommenderar ändå att köpa en Öhlinare (kostar 3100 kr i butik).
$noop skrev:
Har i stort sett slagit till på en sprillans ny röd R1-05a, någon som har några kommentarer om den här hojen? Är det ett bra val? Känner mig jävligt nöjd iallfall :banana

Har lusläst Bike där dom testar de senaste 1000cc men jag vill gärna ha lite mer info. T.ex om det är något på hojen som är irriterande, vad som är riktigt bra m.m. Någon som har koll på vad service-kostnaden?

Vill ha den NU!! :mad:

Tackar för snabba svar, nu är det nämligen snabba ryck här!

$noop skrev:
Har i stort sett slagit till på en sprillans ny röd R1-05a, någon som har några kommentarer om den här hojen? Är det ett bra val? Känner mig jävligt nöjd iallfall :banana

Har lusläst Bike där dom testar de senaste 1000cc men jag vill gärna ha lite mer info. T.ex om det är något på hojen som är irriterande, vad som är riktigt bra m.m. Någon som har koll på vad service-kostnaden?

Vill ha den NU!! :mad:

Tackar för snabba svar, nu är det nämligen snabba ryck här!

Ojdå, någon som längtar! :) Den är snygg iaf, fast inte lika snygg som dom innan, det är irriterande!

Jag är kanonnöjd med min, mitt enda tips är att dreva ner den två kugg fram så blir den roligare att köra.

Mvh Kleiv

R1 racer skrev:
Nöjd med min R1-04 även om jag skulle vilja prova lite andra hojar typ nya Suzukin,Honda eller Kawasaki och känna på hur dessa beter sig på kurviga vägar osv.
Har du slagit till på en ny hoj? vad får du betala? visst känslan av en ny hoj är väl skön men varför ta den smällen.Kolla på blocket.Finns ju redan 05:or som gått få mil för 105-109 tusen kr.Resten av pengarna på skillnaden mellan ny o beg kan du ju ha o köpa godis till hojen för.
Själv gav jag 84 tusen för min 04:a,lite repor på köpet men det kunde jag godta för det priset.
Finns orginal styrdämpare på dessa men rekommenderar ändå att köpa en Öhlinare (kostar 3100 kr i butik).

Grejen är att jag ville snabbt bli av med min nuvarande hoj och jag får lägga 65.000:- mellan så får jag en helt ny på Bike i trollhättan, tyckte det var ganska schysst faktiskt. Tror inte det är så mycket mindre än vad jag hade fått för hojen privat.

Visst hade jag hellre fått sålt hojen privat och sen kunnat köpa i stort sett vilken hoj jag vill sen men min kawa behöver service (1200-mil) och den kostade typ 5.500:- :huvet då hade jag fått göra den och sen försökt sälja den privat vilket jag tycker enbart är jobbigt...

Men som sagt hade gärna gjort som du menar men jag vill och orkar inte med allt jobb jag får med Kawan nu, serva och försöka kränga är ju inte det roligaste att lägga pengar på direkt...

SFB skrev:
Ojdå, någon som längtar! :) Den är snygg iaf, fast inte lika snygg som dom innan, det är irriterande!

Snacka just med Bike och jag ska nog hämta ut den imorgon :banana

VA! Inte lika snygg :7peta R1 -04 och -05 är ju dom klart snyggaste R1-orna som har gjorts...tur att smaken e som :arsele

Kleiv skrev:
Jag är kanonnöjd med min, mitt enda tips är att dreva ner den två kugg fram så blir den roligare att köra.

Mvh Kleiv

Behövs det tror du? Tror nog jag kommer sitta med ett leénde som sträcker sig runt hela skallen av all extra kraft mot min 636a :D

Ska nog köra in hojen lite innan den skall slangas :hihi

Var o hämtade skönheten idag! Shit vilken jävla najs hoj :banana
Kul som fan när man bara har kört 600 innan

Tog iofs inte så lång tid innan jag hade gjort första klantigheten med hojen...hade fipplat med passagerarsadeln och inte satt fast den ordentligt, den flög av :rolleyes:

som tur va så märkte jag det plus att jag hade polaren som låg bakom, bidde en del skrapmärken o sån skit så det var ju mindre kul... :huvet

jaja, killen på Bike jag köpte den av skulle kolla ifall han kunde ordna en ny till mig :Bugar

...och varför måste det regna som faen när man absolut inte vill det? :va

nej.............åh, ett totalt misstag, du valde tyvärr fel, otur, du skulle ha frågar här före.
Alla vet att Suzuki K5 är årets "SH approved hoj".
jaja trist, men nästa gång frågar du här först innan du handlar, vi vet nämligen allt.

sven666 skrev:
feeet hoj, bara att gratulera :yoparty

när får man testa då? :D

Tackar!

Haha!! då skulle du nog inte berättat på sporthoj om alla dina bravader iallafall :D

Daddy skrev:
Lite bilder kanske?

Grattis!

Tack!

Tänkte jag ska fixa lite bilder under dagen :)
dock får det bli med en ful bakskärm, har inte hunnit fixa nåt nytt fäste än. Vill inte köra utan blinkers och skylt heller...

Silwer skrev:
nej.............åh, ett totalt misstag, du valde tyvärr fel, otur, du skulle ha frågar här före.
Alla vet att Suzuki K5 är årets "SH approved hoj".
jaja trist, men nästa gång frågar du här först innan du handlar, vi vet nämligen allt.

Jag vet :huvet nästan så att jag funderar på att byta in den så fort jag kan...

jag lovar att jag ska göra det nästa gång..glömde den här gången :(

Nä, men det är alltid kul att veta vad andra tycker om hojen, dock är ju dom flesta ganska partiska tyvärr antar jag :hihi

Jag har faktiskt hittat EN sak hitills som jag stör mig på, under passagerarsadeln så är det värdelöst att lägga ner mindre saker som nycklar och annat krafs...min plånbok a.k.a "plåtfack" gled nästan ner till batteriet under sadeln...lite halvjobbigt att behöva montera bort hela sadeln för att få fram den...får fixa nåt slags stopp där :va

$noop skrev:
Jag har faktiskt hittat EN sak hitills som jag stör mig på, under passagerarsadeln så är det värdelöst att lägga ner mindre saker som nycklar och annat krafs...min plånbok a.k.a "plåtfack" gled nästan ner till batteriet under sadeln...lite halvjobbigt att behöva montera bort hela sadeln för att få fram den...får fixa nåt slags stopp där :va

Hur fan får du ner någontig alls där?
Jag kan inte ens pressa dit min plånbok, och den är jäkligt tunn kan jag säga.

Grattis till hojen förresten, du blir nog nöjd.

Last edited:
Jerker som du köpte hojen av vann i karlskoga på R1:an före Miinin på regn.... mycke grymt kört av Jerker !
Hojen är mkt fin fin..... bra val!

$noop skrev:
Grejen är att .....
.....min kawa behöver service (1200-mil) och den kostade typ 5.500:- :huvet då hade jag fått göra den och sen försökt sälja den privat vilket jag tycker enbart är jobbigt...

FEL! 1200 milaservisen på ZX6R 03:a kostar inte mer än 15-1700:- spänn. INGEN ventilljustering på de faktiskt! Kolla i instruktionsboken så ser du att den är först vid 2400 mil !!!
Det står nämligen i servisboken att den ska ventilljusteras vid 1200, men det stämmer inte! Du ska gå efter det som står i instruktionsboken alltså!

Grattis förresten, kanon hoj R1:an! :tummenupp

Last edited:
Chirre skrev:
Hur fan får du ner någontig alls där?
Jag kan inte ens pressa dit min plånbok, och den är jäkligt tunn kan jag säga.

Grattis till hojen förresten, du blir nog nöjd.

hehe...tja, det är ju ganska tajt iallafall, men jag har faktiskt t.o.m fått ner ett stort skivbromslås där också :)

fezt skrev:
Jerker som du köpte hojen av vann i karlskoga på R1:an före Miinin på regn.... mycke grymt kört av Jerker !
Hojen är mkt fin fin..... bra val!

Köpte den här hojen av en kille som heter Tony, skitschyrrans kille :tummenupp

Dioxin skrev:
FEL! 1200 milaservisen på ZX6R 03:a kostar inte mer än 15-1700:- spänn. INGEN ventilljustering på de faktiskt! Kolla i instruktionsboken så ser du att den är först vid 2400 mil !!!
Det står nämligen i servisboken att den ska ventilljusteras vid 1200, men det stämmer inte! Du ska gå efter det som står i instruktionsboken alltså!

Grattis förresten, kanon hoj R1:an! :tummenupp

Hmmm...va fan! :va Jävligt konstigt, när jag ringde upp stället där jag köpte den och frågade vad servicen kostar och får 5500-6000:- i svar??? Ganska irriterande faktiskt :mad:

Dock är jag JÄÄÄÄÄÄVLIGT nöjd med nya hojen, så det känns som om jag skiter lite i det nu faktiskt :hihi

Ingen som vet vart man kan ordna en bra billig regplåtshållare till den här modellen?

$noop skrev:
Hmmm...va fan! :va Jävligt konstigt, när jag ringde upp stället där jag köpte den och frågade vad servicen kostar och får 5500-6000:- i svar??? Ganska irriterande faktiskt :mad:

Vad fan gör de på den servicen ?
Tycker det låter snudd på hutlöst.

/Urban

sir Urban skrev:
Vad fan gör de på den servicen ?
Tycker det låter snudd på hutlöst.

/Urban

Man börjar ju undra...däremot VET jag att han sa att 2400-milaservicen skulle vara dyr, runt 7000:- Det sa han när jag köpte hojen, visst! tänkte jag så länge har jag inte kvar den ändå så det sket jag i.

Kan ju säga att jag blev ganska chockad när dom nämde priset på 1200-milaservicen :skrämd

fan nu blir jag sne som fan om dom gett mig fel info asså :mad: nä! vill inte tänka mer på detta, sticker ut med min nya skönhet istället :D

$noop skrev:
Man börjar ju undra...däremot VET jag att han sa att 2400-milaservicen skulle vara dyr, runt 7000:- Det sa han när jag köpte hojen, visst! tänkte jag så länge har jag inte kvar den ändå så det sket jag i.

Kan ju säga att jag blev ganska chockad när dom nämde priset på 1200-milaservicen :skrämd

fan nu blir jag sne som fan om dom gett mig fel info asså :mad: nä! vill inte tänka mer på detta, sticker ut med min nya skönhet istället :D
Bike är väl ett av de dyrare ställena att serva hojen på. Kolla nåt mindre ställe som är godkända.

$noop skrev:
Tackar!

Haha!! då skulle du nog inte berättat på sporthoj om alla dina bravader iallafall :D

pffff din rookie.. det kallas eeeeeeerfaaaaauuuureeeenheeeeet (sagt på riktig göteborgska).. så fort gipset är av kommer jag och gasar :tungan

nu vill vi se bilder :7peta

lite sent...men här e ett par bilder

inväntar bara ny regplåtshållare och nya ljuddämpare :banana

Bifogat

• R1-02-sporthoj.JPG
    R1-02-sporthoj.JPG
    132.3 KB · Visningar: 201
  • R1-03-sporthoj.JPG
    R1-03-sporthoj.JPG
    120.7 KB · Visningar: 140
  • R1-04-sporthoj.JPG
    R1-04-sporthoj.JPG