Köpa DVD spelare..

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Tjena, jo jag ska köpa ny DVD spelare efter att min gamla har gett upp mot Mr platinumskivor, det bara knastrar från dom o det e mindre kul när man har 100 sånna skivor att lyssna genom så det löser jag genom att slösa tusenlappar på en ny DVD spelare att lyssna genom + att den gamla inte ger den bästa bilden.

Ajja, jag har funderat lite, så nu vill jag veta vilken ni skulle ha valt, jag drar mig från onoff och sibas skräp, det är Hifi klubben som gäller för mig. :jäs

Har tänkt på dessa:

NAD T533 DVD-spelare

Och

DENON DVD-1910 DVD-spelare

Nu är inte jag så jäkla inne på det här med MHZ o KHZ o skitet, så ni kanske vet vilken av dessa som är bäst?

Ska in på fredag o förhandla lite med killen på Hifi, hoppas jag får ner den lite eftersom brorsan är en trogen kund hos dom, hum.

Ajja, klicka in på www.hifiklubben.com o läs lite om dom o skriv vad ni tycker sen.

Over and out!

Anton_Ljunghusen skrev:
Hm, behöver du dvi-utgång?

Nae, inte egentligen, har ingen ingång till det på TV:n, men det stod att den har bättre ljud så det e mest det jag e ute efter, men jag ska köpa ny TV sen också så då kommer den till användning, kör med scarten sålänge.

Kvittar egentligen, för dom spelarna har 100ggr bättre blid o ljud än min nuvarande spelare.

Solid snake skrev:
Tjena, jo jag ska köpa ny DVD spelare efter att min gamla har gett upp mot Mr platinumskivor, det bara knastrar från dom o det e mindre kul när man har 100 sånna skivor att lyssna genom så det löser jag genom att slösa tusenlappar på en ny DVD spelare att lyssna genom + att den gamla inte ger den bästa bilden.

Ajja, jag har funderat lite, så nu vill jag veta vilken ni skulle ha valt, jag drar mig från onoff och sibas skräp, det är Hifi klubben som gäller för mig. :jäs

Har tänkt på dessa:

NAD T533 DVD-spelare

Och

DENON DVD-1910 DVD-spelare

Nu är inte jag så jäkla inne på det här med MHZ o KHZ o skitet, så ni kanske vet vilken av dessa som är bäst?

Ska in på fredag o förhandla lite med killen på Hifi, hoppas jag får ner den lite eftersom brorsan är en trogen kund hos dom, hum.

Ajja, klicka in på www.hifiklubben.com o läs lite om dom o skriv vad ni tycker sen.

Over and out!
Varför stödjer du inte Sandstream här på SH genom att köpa från hans butik http://www.hembiobutiken.se/

Jag personligen har alltid gillat Yamahas HIFI saker, men som sagt det är jag det. Dom ligger rätt i kurs/bra kvalla på enheten och bild

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109220
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109130

R1 Uffe skrev:
Varför stödjer du inte Sandstream här på SH genom att köpa från hans butik http://www.hembiobutiken.se/

Jag personligen har alltid gillat Yamahas HIFI saker, men som sagt det är jag det. Dom ligger rätt i kurs/bra kvalla på enheten och bild

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109220
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109130

Förmodar att det är köpaövernätetaffär han har?

Sen så gillar jag inte mycket märken, är rätt kräsen av mig, jag har NAD förstärkare o den har hållt perfa i 10 år, inte pajat en enda gång, jag har gått igenom Philips, Sony, Yamaha, Hitachi och Pioneer.

Ja dom stora märkena o dom har inte hållt speciellt bra för mig, kan bero på att dom står o jobbar hela min vakna tid, men vad är dom byggda för? Som sagt så kör jag bara NAD och Denon nu, dom håller samt levererar kvalité, för det är jag också väldigt kräsen med.

Brorsan min e likadan, hans system består av NAD, Denon, Dali och Toshiba projektor.

Sen så gillar jag att titta på det jag ska köpa först, få känna lite på kontrollen, se bilden, höra ljudet, ja du fattar, jag gillar inte att köpa i blindo som man gör på nätet, jag investerar trots allt _mina_ pengar i min anläggning.

Klart du ska kunna koppla in projjen sen via dvi. Märkbart bättre än komponent. :jäs

mb skrev:
Klart du ska kunna koppla in projjen sen via dvi. Märkbart bättre än komponent. :jäs

Jao det vet jag, det finns mycket kvalité att hämta där, men jag kör med TV tills jag flyttar hemifrån.

MikkE skrev:
NAD :yoparty

Har själv en NAD T512

Äntligen nån som ställer krav på kvalité! :)

Hur funkar den för dig? Bra ljud och bild?
Lätt att ställa in o så?

Har förresten sett dina bilder, kungliga! :tummenupp

Anton_Ljunghusen skrev:
Märker man verkligen skillnad på en 28" tv? Eller har du en monstertv?

Kör på 28" jao, märks skillnad, brorsan hade sin Denon DVD här för ett tag sen, ville inte att han skulle ta hem den spelaren igen. :(

Blev så jävla mycket bättre bild och ljud.

Satsa på en spelare med DVD-a och SACD-avkodning. När du upptäcker superljudformaten, att sitta mitt i orkestern med dubbel samplingfrekvens som vanliga CD-skivor, kommer du att lovorda det!

Motörheads "Ace of spades" finns som DVD-a. Det är en ruggigt trevlig upplevelse, man hör vad Lemmy sjunger, trummorna är tighta och distinkta. Högsta betyg!

Själv kör jag med en Onkyo DV-SP800, en spelare som förtjänstfullt avkodar både ljud och bild. :tummenupp

blacktriple skrev:
Satsa på en spelare med DVD-a och SACD-avkodning. När du upptäcker superljudformaten, att sitta mitt i orkestern med dubbel samplingfrekvens som vanliga CD-skivor, kommer du att lovorda det!

Motörheads "Ace of spades" finns som DVD-a. Det är en ruggigt trevlig upplevelse, man hör vad Lemmy sjunger, trummorna är tighta och distinkta. Högsta betyg!

Själv kör jag med en Onkyo DV-SP800, en spelare som förtjänstfullt avkodar både ljud och bild. :tummenupp

Jo dom spelar SACD och DVD-a. :tummenupp

Anton: vad har du nu köpt för skit? :D

Edit:blandade ihop, kollade självklart på varje spelare dom hade o blandade ihop vad dom spelar. :3freak

Edit2: NAD:en spelade DVD-a, det lutar åt den pga att jag bara har haft positiva erfarenheter av NAD.

Last edited:
Solid snake skrev:
Jo dom spelar SACD och DVD-a. :tummenupp

Anton: vad har du nu köpt för skit? :D

Edit:blandade ihop, kollade självklart på varje spelare dom hade o blandade ihop vad dom spelar. :3freak

Edit2: NAD:en spelade DVD-a, det lutar åt den pga att jag bara har haft positiva erfarenheter av NAD.

Verkar som att du redan bestämmt dig. Kom bara ihåg att det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet...

Glöm inte att köpa "ace of spades" på DVD-a! :yoparty

blacktriple skrev:
Verkar som att du redan bestämmt dig. Kom bara ihåg att det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet...

Glöm inte att köpa "ace of spades" på DVD-a! :yoparty

Tjao, det beror på vad snubben i affären har att tillägga, han är rätt bra på att pracka på brorsan dyra saker, han fick han att köpa en sladd för 2000 spänn. :D

Ska in o glo lite på den, se bilden o höra ljudet.

Kö-kööö-kööö-pa musik? Va e det? :va :rolleyes:

Edit: ska ta med lite film jag har bränt själv, se om den DVD spelaren gillar min brännare o mina skivor utan komplikationer.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph