Elektronikföretagens undergång(Dvd-köp)

Kan rekomendera Centrum gemeni 340 (eller va den nu heter) finns på Netonnet för 795:-. Min har fungerat i 1,5 år än så länge.
Den sväljer det mesta. :tummenupp

Tobbecoolio skrev:
Kan rekomendera Centrum gemeni 340 (eller va den nu heter) finns på Netonnet för 795:-. Min har fungerat i 1,5 år än så länge.
Den sväljer det mesta. :tummenupp

Jo, men är det inte lite väl ullared över den. :va

Josafan skrev:
Jo, men är det inte lite väl ullared över den. :va

Jag har köpt min Centrum Dvd där, funkar kanon och kostar bara 500:-. Inget krångligt med den alls, och den läser alla format.

Har också centrum spelaren som spelar divx.
Funkar skitbra och är billig.

Dock använder jag den inte lika mycket nu utan kör allt på xboxen.

Men divx spelaren uppgraderar man genom att ladda hem ny firmware från netonnets hemsida, bränner filen på en cd-r skiva och kör den i spelaren.
Woops så uppgraderas spelarn.

:tummenupp

(gav en sån till mina föräldrar förra julen och dom är också nöjda)

Elfa har en spelare som heter KISS DP-1000 den spelar DivX 4/5, XviD, Mp3 och MPEG-4 format samt är regionsfri så klart, den tar CD-R/RW sivor och DVD - + R/RW

Kostar 975 kr.

Om den är till din mor skulle jag nog titta mer på enkelt handhavande än högsta bild/ljudkvalitet. Spelare med massor av knappar på front/fjärr är kanske inte det mest lämpliga. Jag skulle rekommendera Philips spelare. Förinställning av ljud och undertexter. Enkel fjärr och frontpanel med de mest vanliga funktionerna, klarar divx, dvd+-RW osv för runt tusenlappen. Förmodligen är det någon lego tillverkare som gör dem då de är väldigt lika Yamahas spelare men billigare.

Jag kan också rekomendera centrum 330.
Mkt. bra, klarar dom flesta formaten efter uppdateringen som ligger på deras sida och är verkligen väldigt lätt att förstå.
Sen är den rätt snygg.

!

Har efarenhet av dom lite finare märkena som "sony, pioneer" osv osv..och kan bara säga att jag är besviken på deras kvalité kontra förhoppningar..
Det är nog så att dom så kallade B märkena som Centrum osv är om inte lika bra.

Skräpet (läs dvdspelare) görs i samma fabriker, men med olika dyra utrustningar och tillbehör och ett annat chassi..

Så det går lika bra att köpa en billig centrum för 600kr istället för en Pioneer för 3000kr.. bara den har dom stöd för codecs, som man vill ha

tänk dig att du kan köpa en ny dvd spelare varje halvår i 6 år istället för den där Pioneer spelaren, och kan då få dvd spelare som klarar dom nya codecsen/formaten..mycket bättre att köpa en billigare, och köpa oftare i det här fallet..då teknologin går framåt alldeles för fort i det här fallet...

Nu är det så att Centrum kostar lika mkt som Pioneer eller Philips sånär som på en hundralapp eller två. I det fallet köper jag hellre ngn av de två senare märkena, kalla mig konservativ. Jag är medveten om att alla är producerade på samma ställen, men bara en sån sak att mossan kan känna igen märket kanske känns lite bättre att ge bort. Det hade varit en annan sak om jag själv skulle köpt den.

Jepp, slaget står nog mellan Philips och Pioneer, fast det känns som att Pioneer har försprång, bl.a. med fjärr och ihopsättningskvalitet. Kikade på några Philips på Elaffärerna, bågnande plåtar och sneda knappar, sånt gillar man inte.

Polaren som har pioneer tycker min philips 630 (1295:-) är bättre (finnesser,menyer,kvalitet).
Jag funderar på att ge en 522 till morsan. typ 700:-

UltraMarine skrev:
Polaren som har pioneer tycker min philips 630 (1295:-) är bättre (finnesser,menyer,kvalitet).
Jag funderar på att ge en 522 till morsan. typ 700:-

Har kollat lite. Om man kikar på lite tester på www.smartson.se så kommer det upp saker som jag tycker är värda att notera. T.ex. att det saknas en knapp för snabbspolning på modellen 720SA...

Jag vill ha Divx... har 630:n det?

Poacher skrev:
Mossan var ett ovanligt namn måste jag säga.

Ok, om man skall applicera fjant-stavning(läs stockholmsdialekt) så blir det morsan. Men är man skåning så säger man mossan, så är det, punktum slutum. Och även om alla fjollåttor läser det som sånt grönt man har i skogen, så är det fel. Det uttalas [muousaan]. Over and out. :fatta!

jaha men jag tyckte du stavade det mesta annat rätt så jag fattade inte att det var talspråk på ett enda ord:lol

Poacher skrev:
jaha men jag tyckte du stavade det mesta annat rätt så jag fattade inte att det var talspråk på ett enda ord:lol

Det har du jävligt rätt i, fan också... måste skärpa mig med internetstavningen. :huvet

Elektronik tittar man bara på i affärer, köper gör man via nätet både för priset och utbudets skull.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph