Köpa DVD spelare..

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Solid snake skrev:
Jeje, men 96khz ljud säger inte mig ett skit.

Samplingfrekvensen är 96 kHz.

En vanlig CD har samplingfrekvens på 48 kHz, grovt menat att ljudet ändras 48000 gånger per sekund. Är samplingfrekvensen det dubbla, som på DVD-a i 5 kanaler, ändras ljudet 96000 gånger per sekund. Detta ger en renare ljudbild med mer dynamik. De flesta DVD-a och SACD-skivor kan man dessutom spela i två kanaler med 192 kHz samplingsfrekvens.
Om man sen har utrustning som klarar av att förmedla och öron som klarar av att uppfatta detta är en helt annan femma... :rolleyes:

Och ja, en DVD-a skiva måste du köpa. Komprimerar man ner en sådan produktion till mp3 mister man hela konceptet med högupplöst 5-kanalsljud.

blacktriple skrev:
Samplingfrekvensen är 96 kHz.

En vanlig CD har samplingfrekvens på 48 kHz, grovt menat att ljudet ändras 48000 gånger per sekund. Är samplingfrekvensen det dubbla, som på DVD-a i 5 kanaler, ändras ljudet 96000 gånger per sekund. Detta ger en renare ljudbild med mer dynamik. De flesta DVD-a och SACD-skivor kan man dessutom spela i två kanaler med 192 kHz samplingsfrekvens.
Om man sen har utrustning som klarar av att förmedla och öron som klarar av att uppfatta detta är en helt annan femma... :rolleyes:

Och ja, en DVD-a skiva måste du köpa. Komprimerar man ner en sådan produktion till mp3 mister man hela konceptet med högupplöst 5-kanalsljud.

Det där var intressant, tackar för förklaringen om khz. :)

Jag får väl köpa en DVD-a då! :fatta! :hihi

Anton_Ljunghusen skrev:
Nja köpte den för nåt halvår sen, funkar kanoners iaf
Ska lägga upp namnet på den ikväll så kanske nån kan kommentera

E det den vi glodde på ondskan genom eller?

Anton_Ljunghusen skrev:
Ja, men tvn va ju sönder :tungan

Tjackat ny TV än? Det var ju lite fult med en topp till GSX (tror jag?) under TV:n för att få bättre bild, såg iofs ut som alla hade badat i blått bläck på den TV:n. :3freak

honkiie skrev:
Hembiobutiken är jävligt bra. Är det alltså sandstream som äger den?
Japp, det är han, så att stödja han är bara tummen upp, han svarar på allt du frågar nästan dygnet runt om du har nå frågor.

R1 Uffe skrev:
Japp, det är han, så att stödja han är bara tummen upp, han svarar på allt du frågar nästan dygnet runt om du har nå frågor.

Verkar inte som han är intresserad av mig som kund, han har inte skrivit ett inlägg eller ens försökt att övertala mig att köpa av honom.

Han kanske inte är en sån som försöker "skryta" om sin butik eller vad man nu ska säga, eller pracka på en massa varor

Solid snake skrev:
Äntligen nån som ställer krav på kvalité! :)

Hur funkar den för dig? Bra ljud och bild?
Lätt att ställa in o så?

Har förresten sett dina bilder, kungliga! :tummenupp
Jag ser kvalité på NAD. Starka grejjer. Min tar det mesta, det jag är ute efter iaf.
Bra bild och ger bra ljud också. Köp dig en fet Supra scart så blir bildskillnaden enorm.
Enkel att använda.

MikkE skrev:
Jag ser kvalité på NAD. Starka grejjer. Min tar det mesta, det jag är ute efter iaf.
Bra bild och ger bra ljud också. Köp dig en fet Supra scart så blir bildskillnaden enorm.
Enkel att använda.

Ok, jo köper en ny scart också, den jag hade tänkt mig tar det mesta jag vill kunna se.

Har hört att ju mer dom ska kunna ta desto mer förlorar man i kvalité, men det kan ju bara vara rykten, ajja ska höra med han på hifi på fredag.

Och här är skapelsen! :Bugar

Sjukt bra bild och ljud har den.

Bifogat

• Bild1 006.jpg
    Bild1 006.jpg
    44.5 KB · Visningar: 32
  • Bild1 007.jpg
    Bild1 007.jpg
    17.6 KB · Visningar: 37
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...