Köpa delar??

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Tjena killar, var tjööper ni slitdelar?

Inte ska väl bromsbelägg behöva kosta typ 500 pistoler??

Jag köpte Ferodo belägg på autodoc. De kostade typ 170:- plus frakt för ETT bromsok. Men kolla annars tradera. Många mc-tillbehörsfirmor säljer belägg där. Mina var dock en hundring dyrare.

Vet inte vad bromsbelägg till Motorcyklar kostar,
Men Belägg till bilar har stigit i pris de denaste åren.
1000 kronor för två hjul är inte ovanligt.
Tycker för övrigt att reservdelar över lag stigit i pris.

40 euro i Tyskland för en skiva (R1200GS) - dvs ganska likt Sverige

Annars kan du köpa liknande från Amazon för 285:- tillverkade av den välkända firman ZYOTRI (och säljs av den likaledes välkända distributören LEITINGBAIHUO)
Köper du sådana så väntar alla forumdeltagare spänt på en recension :lol

Last edited:
Jag kör försiktigt så dessa duger nog, hur stor skillnad kan det vara?
View attachment 516354
Kan vara de bästa bromsklossar du någonsin haft. Kan bestå av asbest. Kan bromsa skitdåligt och sen gå av på mitten. Kan fragmentera och låsa framhjulet. :)

Jag spelar själv kinadelslotteri rätt ofta, men inte med vilka komponenter som helst. :P

Jag satte dit ett par billiga belägg bak från 24MX på enduron en gång. När man i efterhand såg hur mycket sämre hållbarhet och hur snabbt dom slets gämfört med "riktiga" belägg så känns det som fel ställe att snåla in på.

Jag satte dit ett par billiga belägg bak från 24MX på enduron en gång. När man i efterhand såg hur mycket sämre hållbarhet och hur snabbt dom slets gämfört med "riktiga" belägg så känns det som fel ställe att snåla in på.
Säger väl ändå inte så mycket om hur ”bra” de är? Frågan är hur de presterar.

Hur var bettet då?

Jag körde en omgång Biltemas på Busan på den tiden när de sålde sådant.
De nöp bra men slets fort. Säger man "slets"?

Men jag fick borra upp hålen typ 1mm till pinnen/pinnarna som de ska glida på. De gick inte att få i direkt "out of the box"

Jag kör EBC HH. Varför? Acke sa det.
Original var inte dåligt, Triumph fick gott betyg för 28 år sedan, men ISR och EBC HH är ännu bättre.

I en annan tråd köptes skivor och belägg hos Addemoto. :tummenupp

Som sagt, fel ställe att snika på. Och handla svenskt istället för att gynna Jeff Bezos! :tummenupp

Hur var bettet då?
Inte katastrof men tex original klart bättre. Med facit i hand så blev det billigare att köra med dom pga mycket längre hållbarhet. På cross/enduro blir det givetvis ett annat typ av slitage då beläggen får utstå mycket vatten/sand/gegga som sliter ut beläggen

Påminner om när OK? sålde longlife belägg på 70-80 talet, en granne köpte såna, dom var verkligen long life, bromsade förvisso dåligt och lät mycket, men dom höll 2 uppsättningar skivor....

Någonting SKA nötas, jag föredrar att det är klossarna.

Appropå det säljer OK några andra tillbehör än gurkmajonäs till korven nuförtiden?

Påminner om när OK? sålde longlife belägg på 70-80 talet, en granne köpte såna, dom var verkligen long life, bromsade förvisso dåligt och lät mycket, men dom höll 2 uppsättningar skivor....

Appropå det säljer OK några andra tillbehör än gurkmajonäs till korven nuförtiden?
Olja, vindrutetorkare, lampor och lite verktyg har de väl? Sedan har en del av dem slang på löpmeter och soppadunk.

Bensin och vakuumslangarna fungerar bra. Märke: Gates.

Jag hade problem att få tag på 3mm vakuumslang som inte var armerad men de hade.

Har brembo på viffern, varför? Hondas "original" var slut på Örby MC när jag behövde och de hade Brembo inne. "Det är ju inte så att det finns en Honafabrik som gör bronsbelägg" var kommentaren jag fick. Funkar bra tycker jag.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon