Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo.Tjena killar, var tjööper ni slitdelar?
Inte ska väl bromsbelägg behöva kosta typ 500 pistoler??
BMW, åker väl på att byta både bak och fram till slut.Vad är det till för hoj? Fram, bak?
Ca 900 spänn plus frakt för belägg fram (två ok/fyra belägg) för EBC FA-HH sintrade. Det kostar, så enkelt är det. Bak var billigare, ca 350 kr.Tjena killar, var tjööper ni slitdelar?
Inte ska väl bromsbelägg behöva kosta typ 500 pistoler??

Kan vara de bästa bromsklossar du någonsin haft. Kan bestå av asbest. Kan bromsa skitdåligt och sen gå av på mitten. Kan fragmentera och låsa framhjulet.Jag kör försiktigt så dessa duger nog, hur stor skillnad kan det vara?
View attachment 516354
Säger väl ändå inte så mycket om hur ”bra” de är? Frågan är hur de presterar.Jag satte dit ett par billiga belägg bak från 24MX på enduron en gång. När man i efterhand såg hur mycket sämre hållbarhet och hur snabbt dom slets gämfört med "riktiga" belägg så känns det som fel ställe att snåla in på.
Hur var bettet då?Jag satte dit ett par billiga belägg bak från 24MX på enduron en gång. När man i efterhand såg hur mycket sämre hållbarhet och hur snabbt dom slets gämfört med "riktiga" belägg så känns det som fel ställe att snåla in på.
Blev Addemoto till slut. Blev 4 300 för EBC skivor o belägg!Addemoto hade jag börjat med!
Inte katastrof men tex original klart bättre. Med facit i hand så blev det billigare att köra med dom pga mycket längre hållbarhet. På cross/enduro blir det givetvis ett annat typ av slitage då beläggen får utstå mycket vatten/sand/gegga som sliter ut beläggenHur var bettet då?
Olja, vindrutetorkare, lampor och lite verktyg har de väl? Sedan har en del av dem slang på löpmeter och soppadunk.Påminner om när OK? sålde longlife belägg på 70-80 talet, en granne köpte såna, dom var verkligen long life, bromsade förvisso dåligt och lät mycket, men dom höll 2 uppsättningar skivor....
Någonting SKA nötas, jag föredrar att det är klossarna.
Appropå det säljer OK några andra tillbehör än gurkmajonäs till korven nuförtiden?
Ja, man säger ”slets”.Hur var bettet då?
Jag körde en omgång Biltemas på Busan på den tiden när de sålde sådant.
De nöp bra men slets fort. Säger man "slets"?
Men jag fick borra upp hålen typ 1mm till pinnen/pinnarna som de ska glida på. De gick inte att få i direkt "out of the box"
Bensin och vakuumslangarna fungerar bra. Märke: Gates.Påminner om när OK? sålde longlife belägg på 70-80 talet, en granne köpte såna, dom var verkligen long life, bromsade förvisso dåligt och lät mycket, men dom höll 2 uppsättningar skivor....
Någonting SKA nötas, jag föredrar att det är klossarna.
Appropå det säljer OK några andra tillbehör än gurkmajonäs till korven nuförtiden?
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |