Köpa beggade hjälmar

Köpa beggad hjälm

• Antal röstningar
    0

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Köper ni beggade hjälmar, jag gör då inte det, vad än priset är, eller kanske, om det är hyper billigt så man kan ha den som prydnad eller nått

Last edited:
Oavsett säkerhetsfaktorn finns även en hygienisk aspekt..
Helt klart "nej".

Jag köpte en begagnad hjälm som var i skick som ny. Dessutom var det ej tjej som haft den innan :cool: , så lukten var det inget fel på. Jag ångrar inte mitt köp på grund av att den var begagnad, däremot hade jag gärna lagt lite mer pengar på ett smart visir och damasker över näsa och haka.

Det är skillnad på begagnad <välanvänd> och begagnad <felköp, aldrig använd>.

Om hjälmen trots att någon annan använt den passar mig, så visst, samt att den ska vara lite använd och fräsch i övrigt och givetvis okraschad..

Varför inte? Som sagt, är den okraschad och passar bra finns ingen anledning att låta bli. Hygienisk aspekt? Dumheter, det går ju liksom att tvätta inredningen. Jag skulle kanske inte köpa en tio år gammal plasthjälm med manchesterinredning, men en ett eller två år gammal kvalitetshjälm för struntsummor är ett bra köp. Do it!

Ugluk skrev:
Oavsett säkerhetsfaktorn finns även en hygienisk aspekt..
Helt klart "nej".

Jag skiter i hygienfaktorn, men svaret är ändå klockrent NIX!

För några år sedan skulle jag ha gjort det, men gör det inte nu efter att ha sett en film där de tar en hjälm, stoppar i en melon och släpper i betongen, tar ur den hela melonen och stoppar i en ny melon och gör om samma procedur och det var mos av melonen...

//D

Kan man inte avgöra om hjälmen har varit kraschad eller ej ska man nog låta bli, ja.

Ja inte fan skulle jag köpa min egen hjälm iaf... :zpy

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back