Köp råd av krockade hojar?

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
snart snart R6
Är de nån som vet vad för risker de kan medföra om man köper en hoj som varit repared av en krockskada av bland annat ram riktning osv?
Är de nån idé att köpa en sån?
Är dok ny på Tvåhjulingar så jag vet ej så mycket.. :va

God jul föresten :tomten

ingen fara alls vill jag säga så länge allt ser ok ut (har däremot ramen blivit lackad så kan det vara för att dölja men det kan likagärna betyda inget

Är det en R6 som har fått mera än bakramen riktad skulle jag vara väldigt skeptisk. Jag skulle nog be att få telefonnummret till den verkstaden som har gjort jobbet och fråga vad som hänt.
Normalt sägs det att moderna ramar inte kan riktas utan dom byts. Små buckor och sånt är inte samma sak som att ha spänt upp ramen och dragit den rätt.

okej har hittat några R6or men vet ej om de är ramsnea har också hittat en Ducati 999 jävigt billigt några små plast detaljer och lite kolfiber som är sönder då. ser ut som han vurpat me den! :gnissla jaja få se hur de blir!

DanneR skrev:
okej har hittat några R6or men vet ej om de är ramsnea har också hittat en Ducati 999 jävigt billigt några små plast detaljer och lite kolfiber som är sönder då. ser ut som han vurpat me den! :gnissla jaja få se hur de blir!

Se upp så att du inte håller på att bli lurad vi någon bluffannons.

Nu vet jag inte vad du skall betala för Duccen men det finns inga ”billiga” Ducati 999, inte ens om den har repor.

Vad har krockade hojar för råd att sälja? :rofl

Förövrigt så är det svårt att se om styrhuvudet fått sig en smäll.

vet inte men de skulle ha 3000 Euro nått . Men de är en akttion så de lär väll bli dyrare . hojen ska vissligen finas i canada i dags läget. . bättre å lägga till lite pengar så får man en hel!

DanneR skrev:
vet inte men de skulle ha 3000 Euro nått . Men de är en akttion så de lär väll bli dyrare . hojen ska vissligen finas i canada i dags läget. . bättre å lägga till lite pengar så får man en hel!

låter som Western Union och lite annat, finns flera trådar om det, fler lär svara här om falska checker osv., troligt bluff och båg

Hehe a kanske de för jag skulle in på annonsen igen och ge er en länk så var den annonsen bort hehe lite skumt. och den hade minst 4,5 dagar kvar. :va

DanneR skrev:

Du kan inte jämföra priset rakt av på hojen i Kanada med priser inom EU…

Om du funderar på en hoj av ny modell utanför EU så föreslår jag att du läser igenom några trådar i ämnet. En kort sammanfattning: Blir dyrt och svårt, till och med omöjligt i bland att registrera en sådan hoj i Sverige.

Som sagt, det finns inga "billiga" Ducati 999, 3000 Eur är ungefär vad en firma begär för enbart motorn (begagnad) till en sådan maskin.

Om du inte kan så mycket om hojar än så vill jag bestämt avråda dig från att köpa en krockad hoj. Det finns naturligtvis hojar som är proffsigt reparerade och lika bra som okrockade men risken är ju att du blir med en hoj som inte är korrekt reparerad. Sprickor i ram eller oriktade ramar kan ge dig rätt allvarliga problem i högre farter.
Har du inte budget för den hojen du siktar in dig på så välj en annan modell och få en sjysst hoj.

Kan krockade hojar tala? (och tar de betalt för givna råd??) :hihi
(med tanke på taftologin i rubriken)

Skämt åsido: Håller H E L T med Kn.Blåskägg.
Priset, kan i detta fallet vara startskottet för i bästa faal:Enorma utgifter för att få skick på skrotet, eller i sämsta fall en resa med Fonus om ramen går av i hög fart.

DIN SIR CASTIC

Jag har inte sakt att hojen kommer importeras hit till sverige och registreras omedelbart! :fatta! Sig mig varför allt ska vara så omöjligt??? Dessutom så fins "var" annonsen ej i sverige utan på en polsk aktionssite där de beskrivs att de nu var en Canadensik firma som säljer krockade hojar ( Om de nu är en bluff vet ej och bryr mig inte) Men i villket fall somhelst kan man gå bak vägen av dom svenska duma importreglerna. Polen har inte samma krav som sverige har när de gäller import/export av fordon från anndra länder utanför den Europeskaunionen. Så låt hos säga att jag skulle köpa hojen eller nån annan hoj från usa så skulle jag inte behöva betala alla duma kostnader som sverige har vilket kan vara tullskatt,moms piss hit och ditt! utan frakten enbart. sen registrera jag den i polen villket är rätt möjligt eftersom de inte har samma krav som sverige har även om de är med i Eu. Och sen får jag importera den lagligt till sverige eftersom den är Registrerad i Eu! som nu villken anna bil eler hoj! :D

God jul på er föresten :tomten

SirCastic skrev:
Du kan inte jämföra priset rakt av på hojen i Kanada med priser inom EU…

Om du funderar på en hoj av ny modell utanför EU så föreslår jag att du läser igenom några trådar i ämnet. En kort sammanfattning: Blir dyrt och svårt, till och med omöjligt i bland att registrera en sådan hoj i Sverige.

Som sagt, det finns inga "billiga" Ducati 999, 3000 Eur är ungefär vad en firma begär för enbart motorn (begagnad) till en sådan maskin.

Nu vill jag inte vara nån besseviser eller nått eller vara bäst på allt eller att nån detta skall misstålkass. villket inte är meningen! :lol :tungan

Här grabbar har ni en annan annons från dom men de är vissligen en polsk firma som förmedlar dom här ! eller köper in dom, vet ej!

http://everwoodcascadia.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M131034

Du är verkligen ute & cyklar du....

Vid USA import till Polen gäller följande:
10 % tull resp. 22% moms, sedan så kan accis o likn. tillkomma.
Polen har många "duma" (som du själv stavar det) import regler...

Så tänk dig för en och annan gång innan du importerar!

Mitt råd: "When in doubt, Stay OUT!!"

maxximus skrev:
Du är verkligen ute & cyklar du....

Vid USA import till Polen gäller följande:
10 % tull resp. 22% moms, sedan så kan accis o likn. tillkomma.
Polen har många "duma" (som du själv stavar det) import regler...

Så tänk dig för en och annan gång innan du importerar!

Mitt råd: "When in doubt, Stay OUT!!"

Tycker det citatet borde stå på alla forum och alla trådar :tummenupp

Hursomhelst. Då vi pratar om att köpa klotade hojjar, har ni någon gång funderat på hur många hojjar som varit omkull? Dom är betydligt fler än va man kan tro. Jag tror väldigt många människor åker omkring ovetandes på hojjar som varit omkull. Tex varje R1a på svenska vägar har statistiskt sett klotats 3 ggr.

Chii skrev:
Tycker det citatet borde stå på alla forum och alla trådar :tummenupp

Hursomhelst. Då vi pratar om att köpa klotade hojjar, har ni någon gång funderat på hur många hojjar som varit omkull? Dom är betydligt fler än va man kan tro. Jag tror väldigt många människor åker omkring ovetandes på hojjar som varit omkull. Tex varje R1a på svenska vägar har statistiskt sett klotats 3 ggr.

Ja det ligger förmodligen en hel del i vad du skriver.
Men du kan väl hålla med om att det inte är så begåvat att köpa en klotad importerad hoj när man, som trådstartaren skriver, inte kan så mycket om hojar...eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman