Köp råd av krockade hojar?

Kapten Blåskägg skrev:
Ja det ligger förmodligen en hel del i vad du skriver.
Men du kan väl hålla med om att det inte är så begåvat att köpa en klotad importerad hoj när man, som trådstartaren skriver, inte kan så mycket om hojar...eller?

Absolut, då det kan leda till diverse otäcka överaskningar, Jag har själv lyckats ha sönder en bromsvätskeledning i 200+. Men ni som kann saker om klotade hojjar, Ramarna är inte dom i aluminium legerad så att dom har dom sega egenskaperna aluminium står för :va tror aldrig jag sett en hojjram gå av. Men som sagt jag tycker det är bra att varna folk som inte kann då ingen vill vara ansvarig för en oerfaren köpares misstag

DanneR skrev:
Nä du har helt fel. frågan e vem som är ute å cyklar här!

Är du ett moppefucko eller försöker du bara få mig på dåligt humör :va

PS. Ta reda på FAKTA innan du argumenterar/diskuterar, ok?

Mar skrev:
Stor risk att varje R1 vart klotad 3ggr ... :rolleyes:

Nä men det året r1 kom så var mer än 30% av hojarna inblandade i ett försäkringsärende där vagnskadan utnytjades så RENT STATISTISKT är nog varje r1a vurpad ett flertal gånger.

Chii skrev:
Absolut, då det kan leda till diverse otäcka överaskningar, Jag har själv lyckats ha sönder en bromsvätskeledning i 200+. Men ni som kann saker om klotade hojjar, Ramarna är inte dom i aluminium legerad så att dom har dom sega egenskaperna aluminium står för :va tror aldrig jag sett en hojjram gå av. Men som sagt jag tycker det är bra att varna folk som inte kann då ingen vill vara ansvarig för en oerfaren köpares misstag

Jag har sett hojramar gå av, en aluram som en gång blivit sned i en vital del skulle jag aldrig återanvända.

Chii skrev:

Vill du se ramar som gått av/itu? (av en eller en annan anledning) Se här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82441

DanneR skrev:
Canadensik firma som säljer krockade hojar ( Om de nu är en bluff vet ej och bryr mig inte) Men i villket fall somhelst kan man gå bak vägen av dom svenska duma importreglerna.

Maxximus har rätt och dessutom är det inte lika lätt att ta hem fordon från de nya EU länderna som tex Tyskland.

Kommer fordonet dessutom från tredje land tidigare blir det mycket svårare att registrera in det, om ens möjligt.
EU-typning finns inte och CoC-intyget lär inte vara mycket värt.
Är det dessutom en "salvage-title" går det överhuvudtaget inte regga, lika lite som att återregga en skrotad hoj i Sverige.

Dessutom ganska naivt att tro att du som svensk skulle få köpa en kraschad hoj från Canada av en (säkerligen jätteseriös) polsk firma utan att bli blåst.
Har mycket kontakt med polska firmor, kan jargongen och det är ingen dans på rosor.

Last edited:
SirCastic skrev:
Se upp så att du inte håller på att bli lurad vi någon bluffannons.

Nu vet jag inte vad du skall betala för Duccen men det finns inga ”billiga” Ducati 999, inte ens om den har repor.
:lol :rofl
Nej det e sant varför betala liten peng för rasslande koppling! :tummenupp

SirCastic skrev:
Du kan inte jämföra priset rakt av på hojen i Kanada med priser inom EU…

Om du funderar på en hoj av ny modell utanför EU så föreslår jag att du läser igenom några trådar i ämnet. En kort sammanfattning: Blir dyrt och svårt, till och med omöjligt i bland att registrera en sådan hoj i Sverige.

Som sagt, det finns inga "billiga" Ducati 999, 3000 Eur är ungefär vad en firma begär för enbart motorn (begagnad) till en sådan maskin.
citerar dig igen :tungan
Duccar e väll den optimala ban moppen så då spelar det väll ingen roll han behöver ju ej regga in den!
Bara o åka bana o spöa alla jappsar!

Mar skrev:
Stor risk att varje R1 vart klotad 3ggr ... :rolleyes:
Jo så e det :fatta!

:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...