Köp av Gsx-r 1000 k9

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Hej !

Är ute efter en blå/vit (ny) Gsx-r 1000 -09 men då det skiljer mkt i pris från 122-139´ inkl 1 års vagnskada eller utan och 2-5 års service så blir jag inte klok på detta.

Den för 122´ är inkl 5 års garanti om man servar på deras verkstad , borde man inte kunna serva den på en aukt verkstad och få behålla garantin ??? den får man ej med 1 års vagnskada på heller...

Nån som har lite koll på detta , nu snurrar det bara runt i mitt huvud :va

Tack på förhand // Makke

Menar du inte den för 122 utan 5 års garantin? Låter som en pararellimport, finns några anledningar till lägre pris.

Jag köpte en 09:a och fick följande besked.
Sidoimport, två års garanti och ingen vagnskada i priset.
Såld av en auktoriserad Suzukiåterförsäljare, två års garanti, fem på maskin och elektronik.

Suzukiförsäkringen som ingår i den som sålts av en autoriserad Suzukihandlare erhålls av Länsförsäkringar och har en lägre premie.

Men, självrisken på vagnskada är 25.000:- plus moms, och på delkasko, alltså stöld och brand är 25.000:- inklusive moms.

Suzukiförsäkringen som ingår i den som sålts av en autoriserad Suzukihandlare erhålls av Länsförsäkringar och har en lägre premie.

Men, självrisken på vagnskada är 25.000:- plus moms, och på delkasko, alltså stöld och brand är 25.000:- inklusive moms.

Nästan rätt. Det är 25 papp inkl moms som gäller, både på vagnskada och delkasko :)

Nästan rätt. Det är 25 papp inkl moms som gäller, både på vagnskada och delkasko :)

Är du helt säker?
Ringde nämligen bolaget för att bekräfta.
Kollar imorrn igen.

edit:på mitt eget försäkringsbesked är rutan för vagnskade-självrisken tom, nämlisch.

Last edited:
Är du helt säker?
Ringde nämligen bolaget för att bekräfta.
Kollar imorrn igen.

edit:på mitt eget försäkringsbesked är rutan för vagnskade-självrisken tom, nämlisch.

Jupp. Läste pdfen innan jag postade mitt inlägg. Stod ingenting om +moms. Företag som säljer en tjänst/vara till i huvudsak privatpersoner skall redovisa beloppen inkl moms. Eftersom inget annat står så förutsätter jag att det är så. Vet att den diskussionen varit uppe tidigare här också.

För mig ointresant egentligen då jag bara kör trafik, men ändå :)

Sen varierar väl svaren beroende på vilket blåbär man får surra med om man tar det över telefon.

Jupp. Läste pdfen innan jag postade mitt inlägg. Stod ingenting om +moms. Företag som säljer en tjänst/vara till i huvudsak privatpersoner skall redovisa beloppen inkl moms. Eftersom inget annat står så förutsätter jag att det är så. Vet att den diskussionen varit uppe tidigare här också.

För mig ointresant egentligen då jag bara kör trafik, men ändå :)

Sen varierar väl svaren beroende på vilket blåbär man får surra med om man tar det över telefon.

Hmm, tål ju att få ett konkret besked på iaf.
Dubbelkollar imöra.

Uppdatering.
Om hojen är köpt före den 31/12 2009 så är självrisken 25000:- PLUS moms.
Om hojen är köpt efter den 1/1 2010 är självrisken 25000:- INKL moms.
Man har alltså ändrat självrisken från årsskiftet.
Källa:kundtjänst Länsförsäkringar.

Uppdatering.
Om hojen är köpt före den 31/12 2009 så är självrisken 25000:- PLUS moms.
Om hojen är köpt efter den 1/1 2010 är självrisken 25000:- INKL moms.
Man har alltså ändrat självrisken från årsskiftet.
Källa:kundtjänst Länsförsäkringar.

Aha. Där ser man.
Dags att de uppdaterar PDFen alltså :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...