Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Där ser man ju inte ens hojen pga av allt utanverk
Jag tycker att Wakan är just form och funktion, dvs det maskinella har gjors vackert på ett funktionellt sett. Istället för att på eu-moppevis döljas med plastkåpor från designavdelningen.
Den är faktiskt inte så illa då den ser ut att ha lite raceambitioner men som jag skrev i någon annan tråd så har jag ingen önskan att stå ut eller vara unik med min hoj utan är en brukare och absolut inte för det priset!
Den snyggaste hojen för mig är ducatis desmo men inte för att den är unik/står ut utan för att en mer renodlad sh finns ej...men där kommer väl priset in igen då den knappast är 450kkr bättre än en modern literklubba!

Dessutom har den ju en S&S 1640-motor, världens bästa motor jue![]()

En fråga bara, hur många "påla" har den? förövrigt var den fulsnygg.
Jag tycker motorn är det enda problemet med den hojen.
För det är väl samma motor som i Roadstern? En motor med rödmarkeringen på 6000 varv är inte roligt även om man har 165 Nm. Fast den kanske är helt otrolig att köra, jag ska inte säga för mycket. Mina erfarenheter av hojar med liknande motorkaraktär (Buell) säger mig dock att jag inte vill ha en mer än till att ha stående on display. Den är läskigt snygg men det är troligtvis allt.
Soppan ligger i aktern, som på BMW 800.är tanken gjord av en cykelhjälm?
...
Vad roligt att vi tycks vara två som gillar dessa hojar.
...
Gillar att det mer eller mindre är en motor med två hjul är det inte en vanlig big twin o låda ser inte ut som sportster motor. torrkopling o öpen belt är inget nytt likaså hydralisk kopling på bigtwin lådan
rätta mej gärna om det nu är en sportster
Ser ut som något katten släpat hem..nåja tur att mångfaldigheten är stor här
![]()
Soppan ligger i aktern, som på BMW 800.
Jag känner inte till om de utgått från en cykelhjälm. Men man kan säkert maila Wakan och fråga.
Håller helt med om att man får mer hoj och prestanda per krona om man köper ngt serieproducerat från tex Japan.
Såna här hojar som tex Wakan är nog lite mer som hotrods.
Men ser man till vad delarna kostar så är det nog ändå rätt prisvärt.
Bara S&S-motorn går på ca 80 000:- att ta hem till Sverige. Sedan behövs en koppling 10 000:-, oljepump 7000:-, kopplingskåpa 3000:-, Växellåda 26000:-, generator och laddning 4000:-. Startmotor 3000:-, oljefilterhus 3000:- osv.
Så att de kan sälja denna avancerade handbyggda hoj för "endast" 28 000 Euro tycker jag faktikst är ganska "billigt". Även om det förstås är mycket pengar.![]()
Dessa har säkert varit uppe förut, men på liknande tema:
http://www.mac-motorcycles.com/spud_black.html gör ju inte ont att titta på direkt, inte dom andra modellerna där heller...
/Danne
Här är min senaste kurva från förra sommaren.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=273882&d=1242430424

Ser ut att finnas goda möjligheter att bränna sig på insidan av vänster knä....![]()

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |