Kärlek kan köpas för pengar!

Det ser ut som lite skit på kurvan strax innan 5500 rpm, rätt?

Ja den dippen är inte representerad på alla kurvor så det kan vara vad som helst. Får se hur det ser ut denna sommar.

Det stora felet med kurva är dock att effekten ramlar vid ca 6300 beroende på undermåliga mattade ventilfjädrar. Det är bla dessa jag bytt ut i vinter. Så nu ska även varvstoppet återställas till 7000.

Vad jag ville ha fram var dock att de som tycker att 6000-7000 rpm är lite, ska relatera detta till när de senast körde en 6.5-liters amerikansk stötstångs V8. I det sistnämda fallet vet ju de som provat att ett körbart varvtalsområde på 900-7000 rpm på en sån motor är väldigt mycket att spela med och ngt som förutsätter att man bluprintar och balanserar motorn.
En S&S 1640 motor har samma kolvstorlek som en 6.5 liters V8:a.

Ni snackar som att det är en modell men det är väl två olika?! Eller ser jag fel? :va

Ja eller båda, inte mkt att greppa tag i med benen där förutom motor och auspuff...

Annars var den rätt snigg kan jag hålla med om! ^^

Ja det är riktigt, som sagts ovan så har de en roadster och den modellen son visas i 1.a inlägget.

Ser ut att finnas goda möjligheter att bränna sig på insidan av vänster knä....:brinnerup

Ja det är samma på min hoj. På en plasthoj kan man ju ha goretex-ställ och plastiga stövlar. Med det går inte så bra på riktiga järn med heta ytor. :tungan

Last edited:
...det är tur vi alla är olika. :hihi

Varför envisas med att använda felbyggda prylar hela tiden? :petapåjörgen

Men, på en skala avsedd för felbyggda jänkejärn, så var den där ovanligt...ball?

/J

...det är tur vi alla är olika. :hihi

Varför envisas med att använda felbyggda prylar hela tiden? :petapåjörgen

Men, på en skala avsedd för felbyggda jänkejärn, så var den där ovanligt...ball?

/J

Det trista är att den är fransk. Jänkare kan inte bygga såhär snygga hojar. :gråta

Jag tycker den ser ut som en misslyckad elmoppe..
Im sorry to såga your drömhoj dude

ja jo... Ytligare ett bevis på att det inte går att göra en snygg havkåpa...

Fasen va fet! :yoparty Gillar att det mer eller mindre är en motor med två hjul :D Hur mycket effekt är det i sådan motor, cirka?

Edit: Såg precis, 120 hk. Räcker mer än väl...

Ja det är det jag gillar också: att den stora motorn får vara så dominant men ändå linjeskönt integrerad i den slanka ramen utan en massa kåpor.

Många moderna sporthojar hade ju lika gärna kunnat vara just eldrivna, (tvärtom mot vad ngn ovan skriver). Man ser ju ändå inte motorn på dessa.
Här syns verkligen motorn

ja jo... Ytligare ett bevis på att det inte går att göra en snygg havkåpa...

Om ngt borde förbättras så är det just halvkåpan, det tycker jag med. Den ser inte riktigt anpassad ut.

Last edited:
Där ser man ju inte ens hojen pga av allt utanverk :tungan

Jag tycker att Wakan är just form och funktion, dvs det maskinella har gjors vackert på ett funktionellt sett. Istället för att på eu-moppevis döljas med plastkåpor från designavdelningen.

http://www.google.se/search?hl=sv&q...orthoj.com&btnG=Google-sökning&meta=&aq=f&oq=
:D

Vad roligt att vi tycks vara två som gillar dessa hojar.

osv....

Skriv upp mig som nr 3, helt klart form & funktion i samspel. Det sista måste naturligtvis bekräftas genom att köra skapelsen, men utseendet i mina ögon tyder på en hoj byggd för att köras. Jag skulle gärna beställa en om jag hade finanser till det.

Jag tycker den är snygg!!! Naket är vackert!!

Jag tycker den är snygg!!! Naket är vackert!!

För övrigt tycker jag din thruxton är en modern klassiker. Särskilt i svart och pepitarutigt!

Om ngt borde förbättras så är det just halvkåpan, det tycker jag med. Den ser inte riktigt anpassad ut.

Pff den är ju skitsnygg. Det som ska bort är scoopet på tanken. Förstör ju linjerna litegrann och är ett avsteg från det övriga form/funktions utseendet!

Last edited:
Äe det den där nya elcykelhybriden som dom har börjat sälja?.
Va kostar den? tänkte köpa en till farfar...:arsele

För övrigt tycker jag din thruxton är en modern klassiker. Särskilt i svart och pepitarutigt!

Pff den är ju skitsnygg. Det som ska bort är scoopet på tanken. Förstör ju linjerna litegrann och är ett avsteg från det övriga form/funktions utseendet!

Jag tycker att kåpan är snygg framifrån, det är just i den vinkeln i förstainlägget som jag tycker att den ser lite framtung ut. Men åas syns det ju på byggbilderna att kåpan tom innehåller luftfiltret. Så då behövs det ju lite volym framför gaffelbenen.

Scoopet är ju sammankopplat med övanstånde och ingår i luffarturbon. tycker det var ganska smutt gjort. Säkra killar. :Bugar

Jag tycker att kåpan är snygg framifrån, det är just i den vinkeln i förstainlägget som jag tycker att den ser lite framtung ut. Men åas syns det ju på byggbilderna att kåpan tom innehåller luftfiltret. Så då behövs det ju lite volym framför gaffelbenen.

Scoopet är ju sammankopplat med övanstånde och ingår i luffarturbon. tycker det var ganska smutt gjort. Säkra killar. :Bugar

Jodå på kåphojen passar det. Men Cafe hojen tycker jag man kan offra någon pålle för linjerna. Men det är ju min ödmjuka åsikt.

*/ ?>
Back