Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det ser ut som lite skit på kurvan strax innan 5500 rpm, rätt?
Ja den dippen är inte representerad på alla kurvor så det kan vara vad som helst. Får se hur det ser ut denna sommar.
Det stora felet med kurva är dock att effekten ramlar vid ca 6300 beroende på undermåliga mattade ventilfjädrar. Det är bla dessa jag bytt ut i vinter. Så nu ska även varvstoppet återställas till 7000.
Vad jag ville ha fram var dock att de som tycker att 6000-7000 rpm är lite, ska relatera detta till när de senast körde en 6.5-liters amerikansk stötstångs V8. I det sistnämda fallet vet ju de som provat att ett körbart varvtalsområde på 900-7000 rpm på en sån motor är väldigt mycket att spela med och ngt som förutsätter att man bluprintar och balanserar motorn.
En S&S 1640 motor har samma kolvstorlek som en 6.5 liters V8:a.
Ni snackar som att det är en modell men det är väl två olika?! Eller ser jag fel?
Ja eller båda, inte mkt att greppa tag i med benen där förutom motor och auspuff...
Annars var den rätt snigg kan jag hålla med om! ^^
Ja det är riktigt, som sagts ovan så har de en roadster och den modellen son visas i 1.a inlägget.
Ser ut att finnas goda möjligheter att bränna sig på insidan av vänster knä....![]()
Ja det är samma på min hoj. På en plasthoj kan man ju ha goretex-ställ och plastiga stövlar. Med det går inte så bra på riktiga järn med heta ytor.

Last edited:

Gillar att det mer eller mindre är en motor med två hjul
->