Precis, det var antal förfrågningar som fällde. Vilket egentligen är rätt korkat för precis som Krister så vill man kolla om man har möjlighet att låna där det är som lägst ränta. Vilket inte alltid funkar och då får man prova på nästa. Dvs man tänker ekonomiskt och inte bara tar första bästa. Men det är inte alltid det är bra att tänka rätt.
Men jag har iaf lärt mig en läxa och nu kommer det inte ske fler gånger. Efter regn kommer sol.![]()
Fast jag anser inte att det är en läxa man skall behöva "lära" sig... att tänka fel alltså. För om man skall ta ett s.k. blankolån (köpa bil/hoj på blocket) så finns det massor med fina erbjudanden, men den ränta som står där är om man tar maxbelopp på maxtid... inte när man vill låna futtiga 50k som man sen tänker betala av på futtiga 1år, då får man en helt annan ränta. Detta hände mig för inte så länge sedan, gick på linjen att vad som är aviserat är det som gäller men fick tillbaka ett lånelöfte med en ränta på 8%... skrattade och sket i den krediten direkt och gick till min bank där jag fick samma blancolån med en ränta på 4%.
Men som tack för att jag ansökte om lånet på annat ställe först så har jag nu två förfrågningar på samma skitlån.
Det jag tror är farligast i det hela är att sådana här säkerhetsavdelningar tittar för mycket på siffrorna och det skrivna ordet istället för att faktiskt fråga varför det ser ut som det gör, kan ju faktiskt vara att de går miste om en riktig talang bara för att de tittade på ett utdrag som egentligen inte säger någonting.