Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
sadar nu har forsta dagen gott, kanns grymt att se simoncielli, aoyama och ganget stryka runt knutarna. Ute pa banan kor de knasigt fort men fortfarande inte sa att det kanns orimligt. I kurvorna kanner jag mig inte helt utklassad inte samma tempo som dem, men ja hade forvantat mig att de skulle vara varre. det var en valdigt intressant incident dar jag bromsade pa mig under bron innan man gar upp for en av de langa backarna, gick ratt ut i sandfallan i drygt 150, men de lyckades reda upp sig precis innan dacks barriaren. Banan ar sjukt grym paminner om motocrossen med alla upp och nerforsbackar och alla skymda kurvor, e jakligt lackert att aka med knaskarp over ett kron dar du inte ser nott om vad som kommer after. missade kvalplatsen idag med 0,7sek men ja ar nojd anda trodde ja skulle ligga 4-5 sek fran kvalgransen.

men vi har ju motorn vi maste fa snurr pa, jag va langsammast och den narmaste va yamahan som va 15kmh snabbare. min gammla forsta motor sitter nu i min andra hoj och aven den som ja vet gott som kuler a krut innan har gott som ett lass **** idag, forsta hojen gick lite battre men fortfarande langt efter de andra killarna.
detta beror storsta delen pa att vi va tvugna att byta till elf soppa och olja, sa bestyckningen ligger helt galet.

men det positiva va idag att bagge hojarna gick hela 60 min, och jag fick mkt kort, 30 varv och jag kande mig inte allt for sliten efterat, da jag satte mitt snabbaste varv pa sista varvet. imorgon ar malet att kapa minst 3 sek till, men det blir ju inte latt, ja maste kora ratt mkt fortare precis overallt.

over and out.

Kan bara säga; GRYMT, FRÄNT, HÄFTIGT och SNYGGT!:yoparty
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
sadar nu har forsta dagen gott, kanns grymt att se simoncielli, aoyama och ganget stryka runt knutarna. Ute pa banan kor de knasigt fort men fortfarande inte sa att det kanns orimligt. I kurvorna kanner jag mig inte helt utklassad inte samma tempo som dem, men ja hade forvantat mig att de skulle vara varre. det var en valdigt intressant incident dar jag bromsade pa mig under bron innan man gar upp for en av de langa backarna, gick ratt ut i sandfallan i drygt 150, men de lyckades reda upp sig precis innan dacks barriaren. Banan ar sjukt grym paminner om motocrossen med alla upp och nerforsbackar och alla skymda kurvor, e jakligt lackert att aka med knaskarp over ett kron dar du inte ser nott om vad som kommer after. missade kvalplatsen idag med 0,7sek men ja ar nojd anda trodde ja skulle ligga 4-5 sek fran kvalgransen.

men vi har ju motorn vi maste fa snurr pa, jag va langsammast och den narmaste va yamahan som va 15kmh snabbare. min gammla forsta motor sitter nu i min andra hoj och aven den som ja vet gott som kuler a krut innan har gott som ett lass **** idag, forsta hojen gick lite battre men fortfarande langt efter de andra killarna.
detta beror storsta delen pa att vi va tvugna att byta till elf soppa och olja, sa bestyckningen ligger helt galet.

men det positiva va idag att bagge hojarna gick hela 60 min, och jag fick mkt kort, 30 varv och jag kande mig inte allt for sliten efterat, da jag satte mitt snabbaste varv pa sista varvet. imorgon ar malet att kapa minst 3 sek till, men det blir ju inte latt, ja maste kora ratt mkt fortare precis overallt.

over and out.

Mycket kul läsning Axxexs och Stensmo...

Jobba på och lycka till. Hela Tylösand håller tummarna. JAg var ut med lite banderoller idag nedanför kiosken "Forza Stensmo ala Nordgren", och många gav glada tillrop:)
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
frågan är vad som händer med squishen när de ändrar comp bara,när de körde cartarna på den soppan fick de ändra på kolvarna för att inte behöva sabba tändningen.grymt spännande tråd som intensiv bevakas.lycka till joakim,tror det behövs en invandrad halmstad bo för topp 15:tummenupp

Ok tillbaka efter lite käk.. :=)
Man behöver ju inte ändra klämspalten om man inte vill,
men grytans volym och vinklar kan förändra en hel del.

När du är inne på Kartmotorerna:
vad ändrades på kolvarna?
Vad sabba tändningen?
Det är väl ingen raketteknologisystem på dom där maskinerna?
Intressant att veta!:tummenupp
 

Brazze

Brazze
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jôttebårrj
Hoj
Ducce 1098s-08 , Husaberg 450-04
sadar nu har forsta dagen gott, kanns grymt att se simoncielli, aoyama och ganget stryka runt knutarna. Ute pa banan kor de knasigt fort men fortfarande inte sa att det kanns orimligt. I kurvorna kanner jag mig inte helt utklassad inte samma tempo som dem, men ja hade forvantat mig att de skulle vara varre. det var en valdigt intressant incident dar jag bromsade pa mig under bron innan man gar upp for en av de langa backarna, gick ratt ut i sandfallan i drygt 150, men de lyckades reda upp sig precis innan dacks barriaren. Banan ar sjukt grym paminner om motocrossen med alla upp och nerforsbackar och alla skymda kurvor, e jakligt lackert att aka med knaskarp over ett kron dar du inte ser nott om vad som kommer after. missade kvalplatsen idag med 0,7sek men ja ar nojd anda trodde ja skulle ligga 4-5 sek fran kvalgransen.

men vi har ju motorn vi maste fa snurr pa, jag va langsammast och den narmaste va yamahan som va 15kmh snabbare. min gammla forsta motor sitter nu i min andra hoj och aven den som ja vet gott som kuler a krut innan har gott som ett lass **** idag, forsta hojen gick lite battre men fortfarande langt efter de andra killarna.
detta beror storsta delen pa att vi va tvugna att byta till elf soppa och olja, sa bestyckningen ligger helt galet.

men det positiva va idag att bagge hojarna gick hela 60 min, och jag fick mkt kort, 30 varv och jag kande mig inte allt for sliten efterat, da jag satte mitt snabbaste varv pa sista varvet. imorgon ar malet att kapa minst 3 sek till, men det blir ju inte latt, ja maste kora ratt mkt fortare precis overallt.

over and out.


Fan.... vad häftigt!

Men du får gasa mera i morgon, annars får "The Monkey Boy" komma ner med blåslampan. :)

Lycka Till Jocke!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inspektion av motorerna gjorda och allt sag fint ut. Dom har gatt for fett bestyckat. Har aven upptackt att transpondern pa forstahojen ar dod. Sa tiderna fran den hojen har korts med fotoceller istallet. Darfor vi inte fick splittider eller toppfarter pa forstahojen. Andrahojen var Joakim ute pa 2gg sa ca 10 varv. Enligt den motorcykelns dataloggning sa hade vi 208km/h som toppfart vilket verkar stamma ratt okej med deras notering med 206,4km/h eller vad det nu var. Forstahojen har vi loggat ut och den sa 220km/h. Sa vi ar inte sa illa efter som vi forst befarade. Men det ska trimmas hela natten nu!

Har fatt hjalp med installningarna fran Team Germany och CIP Moto. Fick se alla deras installningar och vi var lite fel pa ett par som vi inte hann att gora ute i depan. Sa nu har vi mera att ga pa. Tyvar sager prognosen regn och det borjade regna bara for det just nu nar jag skrev denna meningen! :)

Hos Jaap Kingma sa har dom just nu hjalp med deras tandningsinstallningar fran Blusens BQR mekaniker. Sa alla hjalper garna till har i depan.

Jaap Kingma tycker jag kunde rekomendera att ga in pa hans hemsida och kolla lite da han brukar uppdatera ett par gg om dagen med bilder mm.
www.jaapkingmaracing.nl

Ikvall sa prejjade Peter "Neutral" ut Lorenzo med sin monkeybike. Men Lorenzo visade prov pa sin balans genom att kora upp over kantstenarna och ut i graset.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jävligt roligt o läsa allt ifrån backstagen. :tummenupp
Vi håller tummarna ifrån östersund med. :)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Den styr daligt, kasar i framhjulet och spinner for mycket. Sa han fick kramp i armarna for han fick halla emot sa mycket pga att han fick tvinga hojen till att svanga som han ville.

Nu verkar jag nog vara sjuk neggo, men detta är ju precis vad folk klagar på när de kör 1.05 på Knudan och ska hitta en ursäkt.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Ok tillbaka efter lite käk.. :=)
Man behöver ju inte ändra klämspalten om man inte vill,
men grytans volym och vinklar kan förändra en hel del.

När du är inne på Kartmotorerna:
vad ändrades på kolvarna?
Vad sabba tändningen?
Det är väl ingen raketteknologisystem på dom där maskinerna?
Intressant att veta!:tummenupp

De fick svarva om kolvkanterna så att sqiushen blev större,när de ändrade tändningen så fick de spikningar nästan direkt då det är som du säger tändsystem modell gräsklippare så kunde de inte göra om tändkurvan.
som vanligt en massa kompenserande för att kunna höja kompet.
när man läser luft bränsle förhållandet på programbladet du inflikade innan så är den rätt annorlunda mot andra bensinsorter tyckte jag det kändes som.
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Härligt att ni tar er tid med uppdateringar fast ni har så mycket att fixa med hojarna.. Tror det är många som uppskattar att ni skriver, själv sitter jag på BB med mobil uppkoppling och läser.

Kör utav h-lvete i morgon Jocke!!

/Love
Ninjaracing
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Fan va kul med VM wildcard Jocke!!

Jag följer med spänning, kör som faan! :yoparty

/Berra
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Haha!! Tänkte samma sak. Verkar som det började regna ?? Alla gick i depå.

Edit: Där har han nog sin biljett till racet! :yoparty
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Haha!! Tänkte samma sak. Verkar som det började regna ?? Alla gick i depå.

Edit: Där har han nog sin biljett till racet! :yoparty

japp, det lönar sig att stå på innan regn, 107% gränsen avklarad.
synd att Robin inte fick till samma trick
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top