JetSki är skoj men kallt...

Förstår inte hur folk kan störa sig på jetski... Det är ju svinkul ju! :banana

Supermoto skrev:
Det var ju liv på nerikes.se för ett tag sedan om just jetski. Bara köra i Hjälmaren i de farleder som finns osv osv.

Löjligt tycker jag. Varför stör en jetski mer än t.ex en gammal 2t-utombordare som åker runt som satan :confused:
kan ha något att göra med hur folk kör som äger dessa vattenmoppar :)

jag vet inte men det kan vara så :)

några bilder

Bifogat

• 22056750sxi_done1-med.jpg
    22056750sxi_done1-med.jpg
    29.3 KB · Visningar: 54
  • 22056750sxi_done-med.jpg
    22056750sxi_done-med.jpg
    30.1 KB · Visningar: 46
Hmmmm... Har Muppo varit med er å smygtränat nånting eller? Han ska ju komma upp till norrlandsgränsen (Dalälven) i början på Augusti å leka med våra vattenmoppar. Tänkte om han funderar på att briljera... :rolleyes:

Ebbe skrev:
Hmmmm... Har Muppo varit med er å smygtränat nånting eller? Han ska ju komma upp till norrlandsgränsen (Dalälven) i början på Augusti å leka med våra vattenmoppar. Tänkte om han funderar på att briljera... :rolleyes:

Antar att det är Super Muppo du menar.
Han är vattenrädd och vågar inte leka med oss!
Kan nästan garantera att han helt talanglös på vattenmoped relaterade lekar!

Själv är jag faktist lite av en exPERT på att kasta macka med mig själv... Två studs och på tredje bryter jag vattenytan. Är iaf mitt personliga värdsrekord. :tungan

Kyckling: Simmar som en säl och är lite av en talang. :tummenupp

Stefan: Har Örebros mest välspolade pung... :död :hihi

Tengil: Mina memoarer kommer heta "Genom livet i 100km/h, med röven först..."

Ebbe skrev:
Hehe, ge fan i att smyga runt och leta information :fatta!

Att träna på Tengils Kawa är som att öva inför ett motardrejs på en strypt R1150GS (mycket större, ful, tung, trött motor) jämfört med din teletubbiebestyckade racer :fakta

Ingen fara alltså, än har jag inte lyckats blöta ner mig på hela året. Men om Heda kan :fatta! din :arsele så borde ju jag oxå klara det, höhö :crash

PS Allt är GO vad gäller ledigheter osv. Beware!! Dax att sätta upp plyfaskivor på väggarna, operera bort hammare/städ/osv på jycken och skicka grannarna på chartersemester. :banana :fyllisar

Ebbe skrev:
Supermongo hävdar att det var så svårt att han behövde träna flera dagar innan han klarade att stå upp och köra.

Själv klarade jag att stå och köra efter 5 minuter. OCH JAG ÄR INTE SÄRSKILT DUKTIG!!!

Så du behöver nog inte vara så orolig. :D

He he he... Har sett muppo kravla efter våra maskiner här uppe förut. Han provade redan förra året. Gick väldigt bra, efter ett tag... Sen muttrade han nått om att han var trött å helt slut efter att han plaskat runt en stund?!? :va En del har ingen ork alls. :hihi

Man kanske skulle lasta maskinen å komma ner å hälsa på i Pennyland. I samband med STCC i Augusti eller nått sånt. Muppo? Hörde nått om åldershöjande datum med tillhörande festligheter den helgen oxå?

Skickar på ett par bilder från våran bana i Gävle. Från 10'e maj i våras. Kallt men kul. Ca 8-10 grader i vattnet. Min svarta Superjet.

Bifogat

• Aholmen050510 001.jpg
    Aholmen050510 001.jpg
    119.9 KB · Visningar: 37
  • Aholmen050510 007.jpg
    Aholmen050510 007.jpg
    126 KB · Visningar: 98
  • Aholmen050510 038.jpg
    Aholmen050510 038.jpg
    126.8 KB · Visningar: 70
  • Aholmen050510 042.jpg
    Aholmen050510 042.jpg
    124.9 KB · Visningar: 40
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa