Jerez

Tror dom flesta hade varit nöjda med Hayden som mästare om han t.ex kört fler varv i ledning under hela säsongen 2006 än vad Troy Bayliss gjorde på 1 race, som inhoppad chaufför i Ducati teamet på Valencia 2006.
Absolut är det så. Den som leder efter 90m i ett 100m-lopp i friidrott borde givetvis tilldelas segern eftersom han/hon eventuellt har haft ledningen under längst tid i loppet. Likaså den som leder flest varv i ett 10.000m-lopp.... :rolleyes:

Steven Bradbury vann OS-guld i short track 2002.
Han skulle garva läppen av sig om någon hävdat att han var bäst.
Sånt händer...

Hayden har problem.. att klistra så mycket stöddiga loggor kräver att man
lever upp till det på banan också. Hans ödmjuka kommentar var ganska
komisk:
hojen går inte och svänga med - jag vill tacka Honda och Michelin.
Om han inte var amerikan skulle man kunna tro han var ironisk :hihi
Varför släpper du inte 2006? Varför fascineras så mycket av Hayden? Han kommer troligen aldrig be om ursäkt för den 'orätt' han gjort mot forumet här.. Bradbury är en dålig liknelse och det inser du nog själv också.
Ditt citat är också ryckt ur sitt sammanhang, han tackar för deras hårda arbete och för framstegen de gjort. Finns ingen ironi i det.

Symptom på att årets serie är tråkig? Rossi tourar hem Jerez :gäsp och det som diskutteras flitigast i tråden verkar som vanligt bli förra årets säsong. Så kul och spännande var den!

Last edited:
Steven Bradbury vann OS-guld i short track 2002.
Han skulle garva läppen av sig om någon hävdat att han var bäst.
Sånt händer...

Hayden har problem.. att klistra så mycket stöddiga loggor kräver att man
lever upp till det på banan också. Hans ödmjuka kommentar var ganska
komisk:
hojen går inte och svänga med - jag vill tacka Honda och Michelin.
Om han inte var amerikan skulle man kunna tro han var ironisk :hihi

valmers är dock förlåten för att han är purken efter Haydens touringinsats
och Färjestads plattmatch på samma dag.

Vilka loggor var stöddiga ? snarare ett annat sätt att marknadsföra sig själv än vad vi i lilla Sverige är vana vid "jante lagen rules":rolleyes: .
Tycker hans inställning är professionell.

Fasligt vad alla det-är-tabellen-som-räknas-history-is-bunk-hayden-löövers har fastnat i fjolåret. Jag trodde ni var intresserade av nutid och inte historia men här verkar det var 2006 åter igen.
2007 och två race är körda. Rossi leder VM så alla fuckon, man är per definition ett fucko om man gillar Rossi, jublar. Numbers don´t lie.
Tycker snarare det är Hayden moståndarna som fastnat i bitterher från förra året och postar jublande inlägg så fort han tex blivit omkörd av nån "medelmåtta".

Visst har han inte börjat året svagt, by all means!
Men det är som sagt bara början, har ingen tidigare VM vinnare börjat året efter med en svag start?

Och "numbers dont lie" är ett så töntigt uttryck, för som de flesta vet så kan siffror vändas och vridas för att få fram vilken poäng man vill.

/N

Visst har han inte börjat året svagt, by all means!
Men det är som sagt bara början, har ingen tidigare VM vinnare börjat året efter med en svag start?

Och "numbers dont lie" är ett så töntigt uttryck, för som de flesta vet så kan siffror vändas och vridas för att få fram vilken poäng man vill.

/N

Vi diskuterade om någon gjort en lika blek säsongsinledning tidigare och Roberts JR efter att han vann var inget hit men så här långsam var han inte. Sen finns där världsmästare i 125 och 250 som misslyckats totalt året efter då de bytt märke och team och inte funnit sig tillrättamen i 500/MotoGP är det ingen i modern tid (efter 1980).

Att vara regerande världsmästare förpliktigar lite, att köra för det bäst ansedda teamet i depån och prestera halvhyggliga resultat imponerar inte.

Vi diskuterade om någon gjort en lika blek säsongsinledning tidigare och Roberts JR efter att han vann var inget hit men så här långsam var han inte. Sen finns där världsmästare i 125 och 250 som misslyckats totalt året efter då de bytt märke och team och inte funnit sig tillrättamen i 500/MotoGP är det ingen i modern tid (efter 1980).

Att vara regerande världsmästare förpliktigar lite, att köra för det bäst ansedda teamet i depån och prestera halvhyggliga resultat imponerar inte.
Rossi var minuten efter på Jerez 2004, Hayden 19 sekunder efter igår (och 0,5 efter Rossi 2004).
Men det är väl ingen som hävdat att Hayden körde bra igår, inte han själv heller. Kanske är han mätt, kanske passar inte 800:an honom - men är varför är det så intressant att diskuttera honom nu när han kör mediokert? Hans placering i Repsol-team:et alltså? Det team:et som bara haft en världsmästare sedan Rossi.

Last edited:
Enögt. Om du kollar igenom inläggen igen så är det fler Hayden-häcklare som gör inlägg. Det är antagligen just p.g.a. historien om hur han berövat Rossi på en titel som gör honom intressantare att häckla än andra topp-tio förare antar jag? Du själv t.ex. verkar tycka att en förare är intressantare än alla andra eftersom han är värd en plats i din signatur.
De som verkligen är intresserade av nutid diskutterar annat.

Vilka hävdar att man är fucko om man gillar Rossi? :va Han är den mest meriterade nu aktive rr-föraren.

Det är nog enögt åt bägge håll vill jag lova. Jag har aldrig gillat Hayden och har alltid jublat när det gått dåligt för honom. Så barnslig är jag. :hej
Sedan har jag såklart texten i min signatur för att retas på ett lika delar fånigt vis och för att hans texter och loggor skriker desperat efter bekräftelse. Det är väl min svenska avundsjuka som gör att jag tycker det är roligt när han får äta upp sin stöddiga text. :)
Vissa element kallar de som gillar Rossi för Rossifuckon, har du missat det i den här tråden också.
Jag diskuterar faktiskt nästan enbart nutid i den här tråden, om du orkar läsa.

250-loppet var helt sanslöööööst bra! När de kommer in tre i bredd och på något magiskt sätt klarar sig från kroka i varandra och vurpa allihop så var det banne mig magiskt! Sen fortsatte de så några varv till. GRYMT!
Sen var det riktigt tragiskt att Locatelli kraschade så illa. Han bjöd mig på kanderade mandlar (eller nå't) i Valencia. :( Hoppas verkligen han blir ok.

Det är några helt grymma varv där! Gillar när Lorenzo bromsar om först Dovizioso och sedan Bautista för att Dovizioso sekunden efter svarar och bromsar om båda två och tar ledningen- i samma inbromsning! :yoparty
Bautista och Dovizioso bytte ju platser med varandra fyra kurvor i följd på ett varv också. Stenhårt.
Hoppas verkligen också att Locatelli blir bra.

Last edited:
Det är nog enögt åt bägge håll vill jag lova. Jag har aldrig gillat Hayden och har alltid jublat när det gått dåligt för honom. Så barnslig är jag. :hej
Sedan har jag såklart texten i min signatur för att retas på ett lika delar fånigt vis och för att hans texter och loggor skriker desperat efter bekräftelse. Det är väl min svenska avundsjuka som gör att jag tycker det är roligt när han får äta upp sin stöddiga text. :)
Vissa element kallar de som gillar Rossi för Rossifuckon, har du missat det i den här tråden också.
Jag diskuterar faktiskt nästan enbart nutid i den här tråden, om du orkar läsa.
Hittar bara en, och jag trodde i min enfald att det hade en djupare innebörd än att bara gilla Rossi, som t.ex. att Rossi måste få vinna alltid för att han är den enda värdiga? Racing är ju såååå kul när han får köra själv längst fram ett helt lopp som igår, heja heja.
Bra att vi är överens om att det är "bägge läger" som tramsar, ditt förra inlägg och att du är moderator oroade.

Din nutids-syn är väldigt knuten till historiken.

Last edited:
Visst är det så, kan dock inte påstå att jag tycker 6´e i totalen när man uppenbarligen inte får sitt "paket" att funka är så uselt.

/N

Jag har aldrig gillat Hayden och har alltid jublat när det gått dåligt för honom. Så barnslig är jag. :hej

Någon nämnde att moderatorerna skulle kunna hålla GP trådarna lite mer fria från upprepande thrashtalk som enbart handlar om att reta andra medlemar.

Du lägger inte ribban specielt högt som moderator.

/N

Last edited:
Förtydligande angående rossifuckon:

- "Tippar" alltid Rossi som racevinnare, trots att man knappt vet var eller när racet går.

- Ingen förutom Rossi är en värdig vinnare av MotoGP.

- När Rossi förlorar ett race, har han "hållit igen för att låta någon annan vinna för en gångs skull" (exempelvis Laguna Seca 2005).

- Om Rossi kraschar bör reglerna skrivas om så att racet startas om när Rossi hämtat sin reservcykel.

- Yamaha är bäst, fast för ett par år sedan var Honda bättre (när Rossi körde Honda).

Någon nämnde att moderatorerna skulle kunna hålla GP trådarna lite mer fria från upprepande thrashtalk som enbart handlar om att reta andra medlemar.
Du får sitta i sandlådan och kasta sand, bara du sitter i rätt sida av sandlådan, den som är oljeblandad. Då är du cool.

På motogp.com finns det just nu en omröstning.
Hayden leder före capirossi (jag la min röst på capirex). Så åsikterna finns även utanför sporthoj...

Du får sitta i sandlådan och kasta sand, bara du sitter i rätt sida av sandlådan, den som är oljeblandad. Då är du cool.

Nej, då är man taliban, bakåtsträvare och ett par ord till jag nog förträngt.

Last edited:
På motogp.com finns det just nu en omröstning.
Hayden leder före capirossi (jag la min röst på capirex). Så åsikterna finns även utanför sporthoj....
Att han är största besvikelsen tyder väl på att folk har högre förväntningar på honom och att han anses kunna bättre? På forumet verkar det mer vara stämningen att han inte har i MotoGP att göra, han vägrar lämna över fjorårstiteln till den sanna värdige.
Nej, då är man taliban, bakåtsträvare och ett par ord till jag nog förträngt.
Men snälla, det där tog vi ju via PM och jag har inte återfallit.

Last edited:
Rossi var minuten efter på Jerez 2004, Hayden 19 sekunder efter igår (och 0,5 efter Rossi 2004).
Men det är väl ingen som hävdat att Hayden körde bra igår, inte han själv heller. Kanske är han mätt, kanske passar inte 800:an honom - men är varför är det så intressant att diskuttera honom nu när han kör mediokert? Hans placering i Repsol-team:et alltså? Det team:et som bara haft en världsmästare sedan Rossi.

Repsol har varit störst och bäst i depån samt Hondas Nr1 baby sen Doohans tidiga dagar. De har vunnit VM flest gånger av något team i modern tid och är de enda som har spöat Rossi sen han lämnade dem.JA DET TEAMET....

Och när det kommer till Jerez 04 så kraschar halva fältet, av de som är kvar varvas hälften.Minns inte racet i detalj men småvått och alla utom Sete och Max går ut på intermediate, under racet öppnar sig himlen och de två som satsat på regndäck åker ifrån allt och alla som en barnlek känns bekant.

Att bli ifrånåkt med 19s till synes helt utan annan anledning än att man är off pace är något helt annat.

Last edited:
Att han är största besvikelsen tyder väl på att folk har högre förväntningar på honom och att han anses kunna bättre? På forumet verkar det mer vara stämningen att han inte har i MotoGP att göra, han vägrar lämna över fjorårstiteln till den sanna värdige.
Men snälla, det där tog vi ju via PM och jag har inte återfallit.

Nästa svordom som verkar komma tillbaka nu är ju rossifucko/oljeindränkt/oljedimma, kanske inte från dig. Men det går ju att ignorera.

Skippar värdighetsdiskussionen/2006, Hayden har sin titel, även jag tycker han fick den till skänks till stor del.
Han har ju dock fortfarande chansen att visa sina färdigheter, men jag tycker det ser ut precis som vanligt, han klarar av att köra för platser mellan 2-9, på laguna kommer han iofs säkert kunna vinna igen.
Men visst, det kan ju vara så att han har en gömd potential som kommer fram ju längre säsongen går..

När Randy Mamola intervjuar direkt efter målgång igår babblar Hayden länge och osammanhängande som om han inte var riktigt nykter, säger bl.a. är han ledsen för att han "svikit teamet".

När han har tuggat om samma saker flera gånger avbryter Mamola honom med några ord om att starten var bra och så avslutas intervjun. Helt klart ett försök till äreräddning för en "fellow American".
Men starten var väl bra? :va
Mamola är en säljare, har du sett Masterbike?

Det är några helt grymma varv där! Gillar när Lorenzo bromsar om först Dovizioso och sedan Bautista för att Dovizioso sekunden efter svarar och bromsar om båda två och tar ledningen- i samma inbromsning! :yoparty
Bautista och Dovizioso bytte ju platser med varandra fyra kurvor i följd på ett varv också. Stenhårt.
Hoppas verkligen också att Locatelli blir bra.

250 racet var ju det bästa man sett på länge :tummenupp . Kul att se Bautista, han kommer bli het (hetare är nog rätt term). Och en HONDA, i täten :tungan . Hehe, Dovizioso bromsade ju rusktigt bra. Det var roadracingunderhållning av högsta klass :yoparty . Hoppas Kallio kan vara med och slåss i framtiden också.

Som sagt, det är 2007 nu och vi kanske kan hoppa över diskussionerna om Haydens "värdighet" som världsmästare, till och med jag tycker att det börjar kännas tjatigt (och då är det illa).

Back