Jerez

2842999 Hittar bara en, och jag trodde i min enfald att det hade en djupare innebörd än att bara gilla Rossi, som t.ex. att Rossi måste få vinna alltid för att han är den enda värdiga? Racing är ju såååå kul när han får köra själv längst fram ett helt lopp som igår, heja heja.
Bra att vi är överens om att det är "bägge läger" som tramsar, ditt förra inlägg och att du är moderator oroade.

Din nutids-syn är väldigt knuten till historiken.
Inte för att det verkar spela så stor roll men Hayden har aldrig tillhört mina favoriter så en viss historieanknytning finns det allt.

Någon nämnde att moderatorerna skulle kunna hålla GP trådarna lite mer fria från upprepande thrashtalk som enbart handlar om att reta andra medlemar.

Du lägger inte ribban specielt högt som moderator.

/N
Så farligt tycker jag inte att det är men tycker ni att jag är olämplig som moderator så får ni väl tala med Swedie.
Ja, jag ska skärpa mig.

Last edited:
Så farligt tycker jag inte att det är men tycker ni att jag är olämplig som moderator så får ni väl tala med Swedie.
Nej, absolut inte, keep up!
Jag bara reflekterade över den onädiga värderingen i Fasligt vad alla det-är-tabellen-som-räknas-history-is-bunk-hayden-löövers har fastnat i fjolåret när "andra lägret" också skriver inlägg som är fast i fjoråret och längre tillbaka än så.

När Randy Mamola intervjuar direkt efter målgång igår babblar Hayden länge och osammanhängande som om han inte var riktigt nykter, säger bl.a. är han ledsen för att han "svikit teamet".

Finns intervjun på youtube månne!? Någon som är vass på att få fram filmsnuttar kanske kan länka.

Tackar...tackar..!!

När Randy Mamola intervjuar direkt efter målgång igår babblar Hayden länge och osammanhängande som om han inte var riktigt nykter, säger bl.a. är han ledsen för att han "svikit teamet".

När han har tuggat om samma saker flera gånger avbryter Mamola honom med några ord om att starten var bra och så avslutas intervjun. Helt klart ett försök till äreräddning för en "fellow American".
Men det är självklart bättre att höra "Ajj trajj påousch batt virri bädd gripp, maj fajjt vidd X vass virri godd batt hi vinn. Ajj ämm natt så happi. Tannk joo"?

Som sagt, det är 2007 nu och vi kanske kan hoppa över diskussionerna om Haydens "värdighet" som världsmästare, till och med jag tycker att det börjar kännas tjatigt (och då är det illa).

Varför då? Innehar du en VM-titel blir du automatiskt titelförsvarare. Om personen i fråga hade maximal flyt för att ta den förra året. Och iår knappt kan hålla sig över medel så blir det diskussioner.

Att vinna VM i motoGP kräver skill. Hayden hade lite tur förra året, men vann. Nu är han titelförsvarare. Satte #1 på hojen och va försmädlig förra året. Nu får han betala tillbaka. Rättvisan segrar.

Varför då? Innehar du en VM-titel blir du automatiskt titelförsvarare. Om personen i fråga hade maximal flyt för att ta den förra året. Och iår knappt kan hålla sig över medel så blir det diskussioner.

Att vinna VM i motoGP kräver skill. Hayden hade lite tur förra året, men vann. Nu är han titelförsvarare. Satte #1 på hojen och va försmädlig förra året. Nu får han betala tillbaka. Rättvisan segrar.
Oljestinkande taliban!

:rolleyes:

Nu får han betala tillbaka. Rättvisan segrar.
Som en hämtat ur en Hollywoodfilm, den mörka sidan besegras och alla 2006-års orättvisor hämnas, "Justice will prevail!" - Rossi vinner i år igen och gifter sig med den snälla flickan... :yoparty

Last edited:
Med all respekt, om du började läsa inläggen i racingforumet i februari 2006 så förstår jag hur du resonerar.

För de som varit med lite längre är Hayden en evig följetong och han har hånats lika mycket som Biaggi. Det är två läger med medlemmar som slänger skit på "varandras" förare och de sitter på varsin sida av sandlådan (jag är också med och skvätter).

Självklart har Hayden höga krav på sig som regerande världsmästare, med all rätt, men när det enda vissa medlemmar kan få ur sig är lyckan över att det gått "dåligt" för Hayden så sitter vi där i sandlådan igen och skvätter. Jag är som sagt långt ifrån oskyldig men någon gång kan man ju blicka framåt och diskutera nutiden. Tex varför Hayden inte kör bättre än han gör 2007, inte hur han körde 2006 och hurvida han är en värdig mästare eller inte.
Satte #1 på hojen och va försmädlig förra året. Nu får han betala tillbaka. Rättvisan segrar.
Rättvisan?
Har du redan glömt att Rossi klantade sig i sista racet 2006?

Last edited:
Vi diskuterade om någon gjort en lika blek säsongsinledning tidigare och Roberts JR efter att han vann var inget hit men så här långsam var han inte. Sen finns där världsmästare i 125 och 250 som misslyckats totalt året efter då de bytt märke och team och inte funnit sig tillrättamen i 500/MotoGP är det ingen i modern tid (efter 1980).
Alex Criville var väl inte så vass -00 heller?

Last edited:

Om någon annan skulle apa efter och försöka sig på något liknande, skulle det te sig fruktansvärt lamt...

Skulle det verkligen det?
BAra för att vi TYCKER det eller för att det verkligen ÄR så?

Rossi är cool. Han bjuder på sig.

Men ska inte andra förare tillåtas göra det utan att nån slags SH-Lets´dance-panel ska tala om utifall det är ok eller inte?

Nä men där var ju en medicinsk förklaring (neurologiska problem) vilket resulterade i att han slutade.

Fast jag har för mig Alex problem började först 2001. Han skrev ju på för Yamaha 2002 (D'Antin?) och körde ett par tester innan han klargjorde att det var färdigåkt.

Problemen 2000 kom sig så vitt jag förstår av att Hondas fabrikare som kördes av Criville och Okada var för dålig. När Doohan hade slutat fanns det ingen som visste hur man skulle utveckla eller ställa in en hoj (Doohan anklagade ofta de andra fabriksförarna att åka snålskjuts på hans inställningar och arbete) man gjorde en cykel med över 200 hästar i ett nytt chassi som blev väldigt svårkört. Övriga Hondaförare som Rossi, Capirossi och Barros körde fjolårshojar med samma specifikationer som Crivilles mästarhoj och klarade sig mycket bättre.

Fast han tog ju en seger och en 2:a plats iaf, den gode Alex.

Får du veta när du slutar sura och släpper på ignore-knappen! ;)

Skulle inte tro det, för första gången på länge har jag upplevt racingforumet som intressant och givande.

Last edited:
Får du veta när du slutar sura och släpper på ignore-knappen! ;)
CA ger verkligen barnslighet ett ansikte.

Att sätta upp folk på sin ignorelista är i klass med att lägga sig på golvet i affärn och gråta för att man inte får godis av mamma: Dumma, dumma, dumma!!! :hihi

CA ger verkligen barnslighet ett ansikte.

Att sätta upp folk på sin ignorelista är i klass med att lägga sig på golvet i affärn och gråta för att man inte får godis av mamma: Dumma, dumma, dumma!!! :hihi
Oj nu verkar det vara en diskussion pågång med folk jag har på ignore...jag känner mig inte delaktig, vet dom att jag finns??
För säkerhets skulle postar jag att jag ignorerar dom, då känner dom sig säkert bra dumma och så vinner jag!

botten är nåd imho.

/N

Back