Jerez

Tror dom flesta hade varit nöjda med Hayden som mästare om han t.ex kört fler varv i ledning under hela säsongen 2006 än vad Troy Bayliss gjorde på 1 race, som inhoppad chaufför i Ducati teamet på Valencia 2006.
Egentligen borde Swedie lägga in en helt ny forum-del för "värdig/trickdaddy/skägg" men eftersom det redan spårat ur ändå:
VM ger inte poäng för varv i ledning, du får inga extra poäng för flest vinster. Inga poäng för pole position och du får inga poäng för för dina resultat förra året heller. Du får inga sympati-poäng för att du vunnit VM-titlar i 250 eller behärskat en NSR.
Du kan se i VM-tabellen hur poängen fördelades, vem som tog flest och därför vann. Så kommer det att gå till även i år har jag hört

Jag tror att Hayden körde så bra han kunde, och undrar om han inte tyckte det var rätt bra att ta titeln ifrån Rossi ändå...

Last edited:
Hoppas det har lossnat för Elias nu, han kan skrämma skiten ur den mest erfarne föraren med sina inbromsningar :yoparty

Vad anser du AMA ha för status då?
AMA SBK är väl kungaklassen och den man ska vinna i USA precis som MotoGP är klassen att vinna i Europa, eller?

Du kan se i VM-tabellen hur poängen fördelades, vem som tog flest och därför vann. Så kommer det att gå till även i år.
Men, och då menar jag ett stort men, tabellen har ingen betydelse om vissa förare vinner, det får man inte glömma bort ;)

Last edited:
Hoppas det har lossnat för Elias nu, han kan skrämma skiten ur den mest erfarne föraren med sina inbromsningar :yoparty

AMA SBK är väl kungaklassen och den man ska vinna i USA precis som MotoGP är klassen att vinna i Europa, eller?

Jo jg vet att det är kungaklassen (AMA Superbike) över den lilla pölen kallad Atlanten.
Men det är ju en hel del "avdankade" WSBK och MotoGP/500 piloter och de killarna är ju inte snabba enligt vissa!!! (Inga namn nämnda!)
Särskilt inte de som kört WSBK.

Edit: Påtal om Motogp så ska Budda testa Kawas Motogphoj på 4 plus nu.

Elias var dagens behållning när han fått upp värmen i sulorna,
han körde som i trans och åt både teamkamraten och världsmästaren
till frukost :rock

Last edited:
Jo jg vet att det är kungaklassen (AMA Superbike) över den lilla pölen kallad Atlanten.
Men det är ju en hel del "avdankade" WSBK och MotoGP/500 piloter och de killarna är ju inte snabba enligt vissa!!! (Inga namn nämnda!)
Särskilt inte de som kört WSBK.

De har ju Mat Mladin fast i övrigt är där fan mest medelmåttor från WSBK och James "i dont rate biaggi at all" Ellison från GP...

Klart att de är snabba men de flesta är fd medelmåttor och hur kul är det....

Egentligen borde Swedie lägga in en helt ny forum-del för "värdig/trickdaddy/skägg" men eftersom det redan spårat ur ändå:
VM ger inte poäng för varv i ledning, du får inga extra poäng för flest vinster. Inga poäng för pole position och du får inga poäng för för dina resultat förra året heller. Du får inga sympati-poäng för att du vunnit VM-titlar i 250 eller behärskat en NSR.
Du kan se i VM-tabellen hur poängen fördelades, vem som tog flest och därför vann. Så kommer det att gå till även i år har jag hört

Jag tror att Hayden körde så bra han kunde, och undrar om han inte tyckte det var rätt bra att ta titeln ifrån Rossi ändå...
Med det inlägget så måste du nästan vunnit VM i att slå in öppna dörrar!! :D

Det enda mig veterligen som har diskuterats här på SH är vem som är den bäste föraren inte vem som vann vm förra året.

Nej nej, enligt esterna/talibanerna/rossifuckona är Världsmästaren missnöjd och känner att han måste slå Rossi igen för att vara "värdig". Faktum är att Världsmästaren gåter sig till sömns varje kväll för att han aldrig kört moped i supportklasserna och känner sig som en tjuv som snott titeln från alla som egentligen borde ha vunnit. Dessutom har han plågsamma mardrömmar om NSR500, som Skägget berättat hemska historier om. Hu.

Jada jada...
du får inga extra poäng för flest vinster.
Dock kan det vara en avgörande faktor vid jämt/delat poäng antal vid säsongens slut. ;)

Jag tror att Hayden körde så bra han kunde

Klart han körde så bra han kunde. Det är ju just det som kännetecknar Hayden. Mediokert. :hihi

Jag ska inte säga för mycket än, VM är inte klart på långa vägar. Förhands favoriterna kanske rentav drabbas av "pinsamhet" och får packa sin shit och åka hem mitt i säsongen.

Avrundar med lite info jag hittade (inte helt 100 att den är helt korrekt)
Inte ens om man går tillbaks till 1949 så hittar man en VM mästare sämre rankad än Hayden. Bara det är en bedrift! Impar säkert på någon i kön till korvmojjen.

Syns vid nästa rejs... :hej

Last edited:

Men, och då menar jag ett stort men, tabellen har ingen betydelse om vissa förare vinner, det får man inte glömma bort ;)

MotoGP borde väl fortfarande vara en kungaklass jämfört med AMA i USA. Nu har de ju t.om ett lopp där också.

Ett så sjukt tråkigt race va längesedan jag såg. Iofs så va det ett par väldigt tråkiga race förra året också. Snudd på kortege-VM. Jävligt tråkigt för Hopper då jag hoppades att det skulle vända lite för honom. Han verkar ha lite problem med att köra under press.

Tråkigt att Hayden valde #1 för iår. Kanske hade vart bättre att köra på när omständigheterna va som de va under 2006. Han har nog valt ut det suraste äpplet att sätta sitt hollywood-smile i =)

Nicky ödmjuk angående race o team!

Nicky:"The issue is still getting the front end to turn, especially when the front tyre gets a little worn. Thanks to my team and to Michelin because those guys have been working hard and did some stuff to help me – and even though the result isn't a lot better I do feel like we made some progress this weekend and we're going to keep fighting to get up front."

Fasligt vad alla det-är-tabellen-som-räknas-history-is-bunk-hayden-löövers har fastnat i fjolåret. Jag trodde ni var intresserade av nutid och inte historia men här verkar det var 2006 åter igen.
2007 och två race är körda. Rossi leder VM så alla fuckon, man är per definition ett fucko om man gillar Rossi, jublar. Numbers don´t lie.

Last edited:
Vilket jidder om varför Hayden och några till inte kör bättre än dom gjorde, Rossi hade lekstuga och Peddo jagade kaninen, Edwards gjorde sitt jobb.

Stoner är duktig och det kommer han att visa fler gånger i år.

Det får bara plats tre stycken på pallen, dom andra är inte dåliga bara för att dom inte står på pallen.

Alla som kör MotoGP är gudar (utom KR) :D

Det enda mig veterligen som har diskuterats här på SH är vem som är den bäste föraren inte vem som vann vm förra året.
Det är ett väldigt tjat här om att det inte räcker med att vinna, det finns ett extra prefix som delas ut här på forumet som kallas "värdig". Tydligen så har han inte förtjänat sina poäng?

Last edited:
250-loppet var helt sanslöööööst bra! När de kommer in tre i bredd och på något magiskt sätt klarar sig från kroka i varandra och vurpa allihop så var det banne mig magiskt! Sen fortsatte de så några varv till. GRYMT!
Sen var det riktigt tragiskt att Locatelli kraschade så illa. Han bjöd mig på kanderade mandlar (eller nå't) i Valencia. :( Hoppas verkligen han blir ok.

Fasligt vad alla det-är-tabellen-som-räknas-history-is-bunk-hayden-löövers har fastnat i fjolåret. Jag trodde ni var intresserade av nutid och inte historia men här verkar det var 2006 åter igen.
2007 och två race är körda. Rossi leder VM så alla fuckon, man är per definition ett fucko om man gillar Rossi, jublar. Numbers don´t lie.
Enögt. Om du kollar igenom inläggen igen så är det fler Hayden-häcklare som gör inlägg. Det är antagligen just p.g.a. historien om hur han berövat Rossi på en titel som gör honom intressantare att häckla än andra topp-tio förare antar jag? Du själv t.ex. verkar tycka att en förare är intressantare än alla andra eftersom han är värd en plats i din signatur.
De som verkligen är intresserade av nutid diskutterar annat.

Vilka hävdar att man är fucko om man gillar Rossi? :va Han är den mest meriterade nu aktive rr-föraren.

Dock kan det vara en avgörande faktor vid jämt/delat poäng antal vid säsongens slut. ;)
Men det var aldrig aktuellt.
Klart han körde så bra han kunde. Det är ju just det som kännetecknar Hayden. Mediokert. :hihi
Ändå räckte det till att slå bl.a. Capirossi, Pedrosa, Melandri och självaste Rossi. Om det är mediokert, vad var då en tredje/fjärde-plats 2006 värd?

Last edited:
Steven Bradbury vann OS-guld i short track 2002.
Han skulle garva läppen av sig om någon hävdat att han var bäst.
Sånt händer...

Hayden har problem.. att klistra så mycket stöddiga loggor kräver att man
lever upp till det på banan också. Hans ödmjuka kommentar var ganska
komisk:
hojen går inte och svänga med - jag vill tacka Honda och Michelin.
Om han inte var amerikan skulle man kunna tro han var ironisk :hihi

valmers är dock förlåten för att han är purken efter Haydens touringinsats
och Färjestads plattmatch på samma dag.

Back