Jerez

Hittade det, på bild. Jag hade fel.

529492_44931.jpg

2842533 Vad e problemet? Regerande mästare tills någon annan tar titeln gäller eller?
Har jag skrivit att det var ett problem? Ser du den glada gubben? Det var ett inlägg i positiv anda och en naturlig fortsättning på diskussionen om "Numbers etc."...

Jo den hade han ju visst det! (kaninpälsen)
Jag vet, har medgett att jag hade fel. Utom om det där varför det är så intressant vem/vilka det går dåligt för? De flesta racing-intresserade brukar fascineras över de som är snabbast. Idag var det Rossi, kul, men tyvärr var loppet ointressant. De kunde nästan gett Hopper dden där 4:de platsen trots vurpan för han var den enda som tillförde något publikfriande.

Vad e problemet? Regerande mästare tills någon annan tar titeln gäller eller?

Vet inte du om att sporthoj.com:s egna regel är att en MotoGP-världsmästare måste vara mästare i _två_ år i rad för att vara s.k. värdig? Annars gills det likcsåmm inte. :näsblod

För att återgå till topic ska det bli kul att se T. Elias utvecklas under året. När jag ser honom köra genom fältet tänker jag på hur han körde i Portugal 2006. Den grabbens taktik är "All in". :yoparty

Jag vet, har medgett att jag hade fel. Utom om det där varför det är så intressant vem/vilka det går dåligt för? De flesta racing-intresserade brukar fascineras över de som är snabbast. Idag var det Rossi, kul, men tyvärr var loppet ointressant. De kunde nästan gett Hopper dden där 4:de platsen trots vurpan för han var den enda som tillförde något publikfriande.

Elias på det humör han var idag tycker jag är publikfriande, det syns verkligen hur han tar i, borde köra som en galenpanna oftare. :tummenupp

Har jag skrivit att det var ett problem? Ser du den glada gubben?

Undrade bara! Text o andra dekaler som syftat på att Nicky tagit den stora mästar titeln 2006 har ju tidigare "stött/stört folk" på forumet..Såg/tänkte nog inte på den lilla gula :) ...:tummenupp

Tråkigt race , tror att segern till stor del kan tillskrivas JB Team Yamaha Fiat.

250 racet var desto roligare ffa Lorenzos segerceremoni.

För att återgå till topic ska det bli kul att se T. Elias utvecklas under året. När jag ser honom köra genom fältet tänker jag på hur han körde i Portugal 2006. Den grabbens taktik är "All in". :yoparty
Hans problem är väl ojämnheten. Svårt att dra någon slutsats av att han körde till sig en fjärdeplats på sin "hemmabana". Men iofs. körde han ifrån sin team-kompis som är certifierad SH-värdig världsmästare i 250.

Last edited:
Med två race nu körda kan man knappast påstå att MotoGP med 800 har inneburit roligare racing..
Verkligen, jag hoppas det kommer mer spännande race framöver...

Kul för Rossi att vinna ett race igen, det var ju några race sen.
Skönt att Pedrosa försvarar Honda flaggan och placerar Repsolen på pallen.
Kul att Edwards fick vissa att han fortfarande är värdig sin cykel.

Tråkigt att Hayden inte får till det.
Tråkigt att Hopkins körde ur, jag vill se han på pallen!!!
Tråkigt lopp...

En sak att poängtera dock som flera verkar missat, hur många gånger det än påpekas att världsmästaren gjorde ett dåligt kval/lopp/kurva etc så kommer han fortsätta inneha VM titeln 2006.

/N

Han problem är väl ojämnheten. Svårt att dra någon slutsats av att han körde till sig en fjärdeplats på sin "hemmabana".

Point taken. Men visst hade det varit kul att se honom köra bland topp-fem oftare? :nicka

Men iofs. körde han ifrån sin team-kompis och en certifierad SH-värdig världsmästare.

"Certifierad SH-värdig världsmästare". Fan vad bra. :lol CSHVV. Eller kanske CSHWWC? :hihi

Kikat på de elva sista varven av 250 racet igen och det är bland det bästa jag har sett. Fi fan vilka omkörningar, tre i bredd och flera ombromsningar in i samma kurva. :yoparty

Ha ha!
Jag såg att du fått "på" (eller för) pälsen!
saken är den att Swedie har lagt in en hastighetssspärr på mitt konto, så medan mitt postade svar ligger i cyberluften så hinner 7-8 andra nissar in under tiden :D

Men iofs. körde han ifrån sin team-kompis och en certifierad SH-värdig världsmästare.
Det är väl inte Hayden du menar?Världsmästare är han ju iofs,men det prestigefyllda erkännandet från SH:s läktarexperter har han väl fortfarande inte fått:confused:

Vet inte du om att sporthoj.com:s egna regel är att en MotoGP-världsmästare måste vara mästare i _två_ år i rad för att vara s.k. värdig? Annars gills det likcsåmm inte. :näsblod

Tror dom flesta hade varit nöjda med Hayden som mästare om han t.ex kört fler varv i ledning under hela säsongen 2006 än vad Troy Bayliss gjorde på 1 race, som inhoppad chaufför i Ducati teamet på Valencia 2006.

Men vem bryr sig egentligen...

500cc/MotoGp Vm Titlar
Hayden:1
Bayliss:0

Det är väl inte Hayden du menar?Världsmästare är han ju iofs,men det prestigefyllda erkännandet från SH:s läktarexperter har han väl fortfarande inte fått:confused:
Läste igen, obegripligt vem jag syftade på - modifierat nu hoppas det blivit tydligare att det var Melandri jag syftade på. Han är ju värdig eftersom han vunnit VM i 250. I den klassen har han fler titlar än den senaste/sista 990 världsmästaren, det du!

Läste igen, obegripligt vem jag syftade på - modifierat nu hoppas det blivit tydligare att det var Melandri jag syftade på. Han är ju värdig eftersom han vunnit VM i 250. I den klassen har han fler titlar än den senaste/sista 990 världsmästaren, det du!
Jag tänkte väl det.Han körde ifrån Capirossi som också är erkänd världsmästare här på SH.Du får lägga till honom också:)

Back