Lita fakta från crash.net om Capirossi, då detta är hans 250e GP:
Rätt imponerande att han lyckats med en så lång och relativt lyckad karriär, även om 500/MotoGP titeln saknas!![]()
Visst tusan unnar man Capirossi en MotoGP-titel också.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lita fakta från crash.net om Capirossi, då detta är hans 250e GP:
Rätt imponerande att han lyckats med en så lång och relativt lyckad karriär, även om 500/MotoGP titeln saknas!![]()
Visst tusan unnar man Capirossi en MotoGP-titel också.![]()
Det gör man verkligen!Hade varit kul om Capirex avslutade sin Moto GP karriär som Världsmästare om det här blir hans sista säsong...
Jag tror tyvärr Capirossis sista tåg gick ifjol, Sete Gibernau fick det att spåra ur. Hade det inte varit för den startkraschen är jag övertygad om att #65 varit #1 i år.
Men visst, så jäkla gammal är han inte och han kan ju gasa....
Men vad menar du med att tåget gått? Lider han ff av skadorna?
Jag tror tyvärr Capirossis sista tåg gick ifjol, Sete Gibernau fick det att spåra ur. Hade det inte varit för den startkraschen är jag övertygad om att #65 varit #1 i år.
Jag tror helt enkelt inte han kan upprepa en sådan säsong som den ifjol igen.
Hoppas verkligen du har fel. Loris lyckades med två segrar och två andra platser efter sin skada ifjor och i en intervju på MotoGP så sa han att han ska köra även nästa år.Jag tror helt enkelt inte han kan upprepa en sådan säsong som den ifjol igen.
Hoppas verkligen du har fel. Loris lyckades med två segrar och två andra platser efter sin skada ifjor och i en intervju på MotoGP så sa han att han ska köra även nästa år.
Jag tror att både kapacitet och motivation finns kvar och kan räcka långt även i år. Han kom ju trots allt trea totalt ifjor trots sin team-kamrat och så sent som efter Motegi hade han väl en teoretisk chans på titeln? Det är för tidigt att räkna ut honom. Att materialet är bra har vi redan sett.
Från förra säsongen kommer jag ihåg ett antal riktigt grymma insatser från Capirossi, t.ex. i Brno, men utan att ha kollat i resultatlistorna har jag en känsla av att han ibland, eller kanske lite för ofta var långt ifrån toppstriden. Ligger det nåt i det, och berodde det i så fall på skador eller nåt annat?
Det är totalen vi talar om. Att vinna race kommer han högst troligen göra, kanske redsn på söndag.
Att Capirex inte skulle kunna vara en vinnare av race längre är ju såklart helt befängt o argument som att kraschen 06 skulle påverka honom under 07 tror jag inte finns i hans huvud. Det var ju inte Capirex första krasch om möjligt att en rookie skulle få hjärnspöken, men inte en luttrad stjärnförare i motogp..Det har blivit tightare o fler kommer att vinna race, det talar för att även Capirex får mer konkurens i racen, men det är ju en helt annan sak o har inget med någon krasch under 2006 att göra.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |