Jerez

Gustav, jag tror doktorn skojade lite med dig :D

Tack broder!
:D

Lite mycket Fredag här nu!
Bara bus.

Gustav: Jag minns inte sidan, (hur skulle jag kunna det? :rolleyes:) jag hittar knappt i min egen ficka, men så sa iaf en talesman för Hondateamet, och minns jag rätt nbackades det upp av någon av förarna, oklart vem, men det sades att "det kommer behöva testas" en del för att få snurr på bitarna.

Verkar iaf i stort sett som så har skett iaf.

Och förra gången de var på Jerez hade de 990cc - remember? ;)

3vlig helg! :D

2837218 Tack broder!
:D

Lite mycket Fredag här nu!
Bara bus.

Gustav: Jag minns inte sidan, (hur skulle jag kunna det? :rolleyes:) jag hittar knappt i min egen ficka, men så sa iaf en talesman för Hondateamet, och minns jag rätt nbackades det upp av någon av förarna, oklart vem, men det sades att "det kommer behöva testas" en del för att få snurr på bitarna.

Verkar iaf i stort sett som så har skett iaf.

Och förra gången de var på Jerez hade de 990cc - remember? ;)

3vlig helg! :D
Förra gången de var på Jerez var på det sista testet innan Qatar för exakt en månad sedan, Rossi "demolerade" en BMW eftersom han var snabbast på "kvalet". Remember?
Hitills har de inte kört i nörheten av lika snabbt som de gjorde då, även utan kvaldäck så att konstatera att de testat delar som är bättre efter en timmes körning är lite vanskligt. :)

För övrigt öppnade Hayden starkt nu på andra friträningen med snabbaste utvarvet. :yoparty

Fp2

Så här såg det ut efter FP2. Elias dunkade in ett sista snabbt varv, största delen av träningen var han runt plats 12-15.
Checa. :tummenupp

Bifogat

• JerezFP2.jpg
    JerezFP2.jpg
    79.1 KB · Visningar: 117
Underligt "dåliga" tider om man jämför med testet för en månad sedan. Detta är tiderna från andra dagen där, den första regnade ju bort. Undrar vad det beror på, de körde ju kvaldäck först tredje dagen och då var de ju nere på 1.38 tider...

1. Marco Melandri (ITA) Honda 1’40.383
2. Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1’40.408
3. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1’40.581
4. Alex Hofmann (GER) Ducati 1’40.748
5. Toni Elias (SPA) Honda 1’40.952
6. Casey Stoner (AUS) Ducati 1’41.071
7. Carlos Checa (SPA) Honda 1’41.096
8. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki 1’41.151
9. Colin Edwards (USA) Yamaha 1’41.204
10. Makoto Tamada (JPN) Yamaha 1’41.234
11. Nicky Hayden (USA) Honda 1’41.259
12. Shinya Nakano (JPN) Honda 1’41.269
13. Chris Vermeulen (AUS) Suzuki 1’41.363
14. Loris Capirossi (ITA) Ducati 1’41.590
15. Olivier Jacque (FRA) Kawasaki 1’41.777
16. Kenny Roberts (USA) Team KR 1’41.783
17. Alex Barros (BRA) Ducati 1’41.845
18. Sylvain Guintoli (FRA) Yamaha 1’42.364
19. Shinichi Ito (JPN) Ducati 1’43.209
20. Kousuke Akiyoshi (JPN) Suzuki 1’43.610
21. Vittoriano Guareschi (ITA) Ducati 1’44.143
22. Jeremy McWilliams (IRE) Ilmor 1’44.458
23. Andrew Pitt (AUS) Ilmor 1’44.589

Förra gången de var på Jerez var på det sista testet innan Qatar för exakt en månad sedan, Rossi "demolerade" en BMW eftersom han var snabbast på "kvalet". Remember?
Hitills har de inte kört i nörheten av lika snabbt som de gjorde då, även utan kvaldäck så att konstatera att de testat delar som är bättre efter en timmes körning är lite vanskligt. :)

För övrigt öppnade Hayden starkt nu på andra friträningen med snabbaste utvarvet. :yoparty

Ah - you win!
Jag hade förträngt både hela tillställningen, och att Mr. R hoppade jämfota på den stackars BMW´n...

Hayden snabbast? Vad säger experterna då? :D

Tamada visar var skåpet ska stå och visar ledaren i Rookie-cup vem som är förste-föraren i team:et! :tummenupp Han var ju t.o.m. snabbaste japan detta passet.

Underligt "dåliga" tider om man jämför med testet för en månad sedan. Detta är tiderna från andra dagen där, den första regnade ju bort. Undrar vad det beror på, de körde ju kvaldäck först tredje dagen och då var de ju nere på 1.38 tider...

Vissa tester kör de med Gökur.

tyngre att bli snabbaste spanjor (katalan) då ;)
Elias långsammast på 3:e plats!

250 QP klart. Lorenzo visar form. Ny titel i 250 i år och Edwards plats i MotoGP 2008?

Bifogat

• JerezQp1250.jpg
    JerezQp1250.jpg
    85.2 KB · Visningar: 67
Underligt "dåliga" tider om man jämför med testet för en månad sedan.
En stor skillnad är väl att de under IRTA-testen hade obegränsat med däck och fler att välja mellan. Nu har de ju gjort sina val och har bara ett begränsat antal att "leka" med.

Första 15 inom 1 sekund är ju positivt :)

250 QP klart. Lorenzo visar form. Ny titel i 250 i år och Edwards plats i MotoGP 2008?
Jag tror Edwards har sin plats enbart p.g.a. att Rossi verkar gilla honom. Vill han köra 2008 så får han fortsätta behaga Rossi. Det är iaf. inte race-resultaten som Yamaha har fallit för.

Hittar bara reprisen för kvalet imorgon på eurosport, men när kör de repris på racet? helst på eurosport1 inte bra tillgång till tvåan :/

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman