Jerez

MotoGP Preview
Round 2: Jerez
(20/03/2007)

Where am I? I'm stood in a narrow cobbled street with a gaggle of angry bulls running down being chased by picket-pocketers and other national tradesmen. In the distance someone's working…but don't get confused it's a foreign guy working for the E.U. building the locals a new road 'cos they're poor.
To my right there's a fiesta just starting. This fiesta is to celebrate the end of the last one and is a great opportunity for the locals to let their hair down and not go to work.
To my left some scruffy vagabond geezer is playing the guitar while a bird in a posh flamenco dress is dancing in a big vat of grapes. She's stunning to look at but, just like her mother, once she hits middle age she'll be transformed into a haggered prune face with disturbing amounts of facial hair.

So where am I? That's right stuck in the bloody freezing UK dreaming of being in the south of Spain.

[Shameless Plug] Wanna leave the dreary life you lead far behind and instead capture the spirit of the MotoGP moment in a far off sunny country? Don't leave anything to chance and get someone else to sort it all out for you. Visit: Pole Position Travel (www.polepositiontravel.com) today. [Shameless Plug]

Luckily our MotoGP chums needn't dream as this week's holiday destination is Jerez, deep in sherry country. They deserve it though - that trip to Qatar last time must have been terrible with the distinct lack of nightclubs, water parks and general arsing-around amenities.

On the track and the two favourites are stinky Rossi and little Pedrosa.
Isn't it the same old story? Rossi's fighting a new enemy? Jnr came and went. Biaggi came and went. Gibbers came and went…usually into the gravel. And now we have little Thumbelina and his gaze of purest granite. The fight continues…

Last time out in the desert Rossi's bike appeared to be powered by a Proton V5 as the Duke of Stoner, and his toothy 13 year old grin, breezed passed with ease. Jerez should suit the wheezy doddering Yam as a lack outright power isn't too much of hindrance.
Despite being much faster than Rossi in Qatar the tiny Spanish Honda rider was lacking when it came to a) braking and b) puberty. The second could be induced with hormone treatment but the former must be addressed by Pedrosa himself if he ever wants to beat the curly Italian.

The most important thing if these two riders do go head-to-head is that one of them ends up being punted off into the gravel. Remember when it happened to Gibernau? How brilliant was that? Now purists may argue that that's not right. "A well time and skilful passing manoeuvre is why we watch." But can you recollect any other part of that season better?
What would be best is if Thumbelina were to get the 'Portuguese Hayden-mist' and send himself and Rossi to catch-vines around the track perimeter. We need more fights…although even with Rossi being as camp as a caravan site in Brighton not many would ever back Pedrosa in a punch-up.

Hang on? What about the Dukes? Didn't they win last year? Indeed they did. Capirossi took the win and Gibbers, on the other Pestomiso machine could have pushed him to the line if he'd not decided to play his 'out in a ball smoke' comedy card.
Series leader Casey Stonehead could, again, surprise the world and win again. An Edwards victory would surprise the world yet more.

------------------------------------------------------------

Team Scot bryter med sponsorn Humangest för resten av säsongen.

------------------------------------------------------------

Det är nu 100 race sedan Suzuki vann ett torrace senast.

Last edited:
2834344 2001 vann Gibernau på Valencia. Från tolfte plats i starten.

:fakta
Läs texten igen. 100 race sedan Suzuki vann ett torrt race. Valencia var inte torrt, det torkade upp under racet men det var blandade förhållanden.

EDIT: I resultatlistan står det dry men inte var det helt torrt elelr är mitt minne helt skruvat? Det bekräftas av varvtiderna, att det torkade under racet alltså.

Last edited:
Läs texten igen. 100 race sedan Suzuki vann ett torrt race. Valencia var inte torrt, det torkade upp under racet men det var blandade förhållanden.

EDIT: I resultatlistan står det dry men inte var det helt torrt elelr är mitt minne helt skruvat? Det bekräftas av varvtiderna, att det torkade under racet alltså.

Ja, visst var det väl så...

EDIT: I resultatlistan står det dry men inte var det helt torrt elelr är mitt minne helt skruvat?

Nejdå du minns helt rätt, Det startade blött och var upptorkande, mot slutet var det delvis helt torrti idéalspår. Gibbernau hade valt ett skuret slick fram istället för ett rent regndäck och gjorde finfina inbromsningar. Sen gjorde han sitt vinnarvarv till en riktig pajasföreställning, jag har faktiskt aldrig sett något liknande, det var värre än när Hayden vann på Laguna och höll på att köra av banan för att han grät och sen körde ett extravarv med pappa på pallen. Gibbernau körde hojen rakt ut i en sandfålla och släppte den á la Biaggi, dask i backen, sen gick han några steg och föll teatralisk ner på knä hållandes den spanska flaggan som han sedan körde ner i sanden som om han just satt sin fot på månen. Sen reste han sig upp för att gå därifrån men fick syn på en amerikansk flagga, så han plockade upp den och gick tillbaka och gjorde om hela proceduren en gång till! Kom ihåg att detta var ganska nära inpå terrorattentaten mot WTC (2001-09-11) den amerikanska flaggan kördes ner den sanden bredvid den spanska flaggan på samma jag-har just-bestigit-Mount-Everest-sätt. Alla jublar, alla gråter, Sete är kung och jag är på väg ut till toa för att kräkas.

Nejdå du minns helt rätt, Det startade blött och var upptorkande, mot slutet var det delvis helt torrti idéalspår. Gibbernau hade valt ett skuret slick fram istället för ett rent regndäck och gjorde finfina inbromsningar. Sen gjorde han sitt vinnarvarv till en riktig pajasföreställning, jag har faktiskt aldrig sett något liknande, det var värre än när Hayden vann på Laguna och höll på att köra av banan för att han grät och sen körde ett extravarv med pappa på pallen. Gibbernau körde hojen rakt ut i en sandfålla och släppte den á la Biaggi, dask i backen, sen gick han några steg och föll teatralisk ner på knä hållandes den spanska flaggan som han sedan körde ner i sanden som om han just satt sin fot på månen. Sen reste han sig upp för att gå därifrån men fick syn på en amerikansk flagga, så han plockade upp den och gick tillbaka och gjorde om hela proceduren en gång till! Kom ihåg att detta var ganska nära inpå terrorattentaten mot WTC (2001-09-11) den amerikanska flaggan kördes ner den sanden bredvid den spanska flaggan på samma jag-har just-bestigit-Mount-Everest-sätt. Alla jublar, alla gråter, Sete är kung och jag är på väg ut till toa för att kräkas.

Haha, jag har det inspelat det måste jag se igen, det var ju dessutom innan Kato gick bort och Sete började med sina fånerier på allvar så kräkreflexen retades inte så mycket som den borde ha gjort.

Ja, den segercermonin är svår att glömma bort. OM jag någonsin vinner något race med min hoj ska jag göra så som en hyllning till hojens första förare. :lol

Underbar läsning. :lol

Men nog var hans körning ändå värd all respekt?!:mattias

Två jänkare som säkert vill o kan ge oss mkt mer :)

Nicky Hayden (Repsol Honda RC212V) said, “I’m definitely looking forward to the race at Jerez this weekend. The Spanish crowd, the atmosphere – everything about Jerez is fun and the passion the fans show is amazing. The last test there went quite well for me and I’m looking forward to getting out on track, trying to get a good feeling with the bike and having some fun. It’s round two and I’m aiming to fight back strongly after Qatar.”

Kenny Roberts (Roberts KR212V) will be aiming for a far better result than his disappointing 13th in Qatar. He said, “We’re just working at getting ourselves into a better position than we were at Losail. We’ll be taking it bit by bit and making sure we have a better package than we did for the first race. This race is where we have to get our season going forward.”

Shinya bjuder in pappa till Jerez kan d ge extra energi ?

Shinya Nakano (Konica Minolta Honda RC212V) said, “We learned a lot about the bike at Qatar, but we didn’t get a good start, and this is so important at Jerez. Everyone tells me I have a classic smooth 250cc style and hopefully as we progress this will suit the new 800cc bike. I’ve tried changing my style in the past, to try to be more
aggressive on the brakes, but then I crash, so I believe in my riding style! Jerez always gives me a very special feeling as it’s a pleasure to ride in front of so many fans and I’m also very excited that my father is flying in from Japan to watch! My parents have flown in a few times to Europe to watch races, but never Jerez. With its
unique atmosphere I wanted to show him the Spanish GP at Jerez. I think he will love it!”

Lita fakta från crash.net om Capirossi, då detta är hans 250e GP:

Capirossi made his GP debut 10 days before his 17th birthday, riding a Honda in the 125cc class at the opening race of the 1990 season at Suzuka where he finished in 6th place.

Capirossi's first grand prix victory came in just his 10th GP start at the British GP at Donington, when he became the youngest ever grand prix winner at that time.

In 1990 Capirossi claimed the 125cc World Championship to become the youngest ever rider to win a grand prix world title – a record that still stands.

Capirossi has won grand prix races riding six different machines: 125cc Honda, 250cc Honda, 250cc Aprilia, 500cc Yamaha, 500cc Honda and Ducati in MotoGP.

Capirossi is the only rider to have scored points in more than 200 grand prix races across all capacity classes.

This weekend's Spanish GP will be the 709th grand prix event that has been staged in the 58 year history of world championship grand prix racing, therefore Capirossi has appeared in 35.3% of all GP meetings.

Capirossi has the longest winning career in grand prix racing with a period of 16 years and 50 days between his first victory in the 125cc race at Donington in 1990 and his MotoGP win last year in Japan.

To date, Capirossi has won eight 500cc/MotoGP races, 12 250cc races and eight 125cc races.

Rätt imponerande att han lyckats med en så lång och relativt lyckad karriär, även om 500/MotoGP titeln saknas! :näsblod

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman