Jerez

Det gör man verkligen! :) Hade varit kul om Capirex avslutade sin Moto GP karriär som Världsmästare om det här blir hans sista säsong...

Helt klart...

Men det bär LITE emot att det är på en Ducati! ;) *hehe*
Säger inte mer då kommer Boris och börjar avslöja saker...
MEn stäm hellre in i min hyllning till en Italiensk twin i min Guzzitråd!
En SÅN vill jag ha!

(ovanligt lite snack i den tråden, men det anses väl inte som riktig racing att vinna på klassiska Daytona)
 
Kollade startlistan för 250GP och upptäckte då att 11st förare är märkta med bokstaven "i" vid kanten. Ser längst ner påsidan att det betyder att dom deltar i "Thropy Michel Metraux Cup". Hade ingen aning vad det är men efter att tittat lite på listan så ser det ut som att alla som är privatteam/förare som kör i den. Så det måste vara den titeln man tar som privatförare? 13st som då räknas in som fabriksförare i 250GP då enligt denna listan.

Såg att samma cup finns i 125GP med. 27st där som är privatteam/förare. Bara 5st som är fabriksförare där! KTM + Derbiförarna. I MotoGP är det ingen som kör för denna cupen.

Men vem var/är Michel Metraux då? :va
 

Bifogat

  • tmc527311.jpg
    tmc527311.jpg
    72.2 KB · Visningar: 40
  • tmc527299.jpg
    tmc527299.jpg
    74.3 KB · Visningar: 30
Last edited:
Jag tror tyvärr Capirossis sista tåg gick ifjol, Sete Gibernau fick det att spåra ur. Hade det inte varit för den startkraschen är jag övertygad om att #65 varit #1 i år.

Men visst, så jäkla gammal är han inte och han kan ju gasa....
 
Jag tror tyvärr Capirossis sista tåg gick ifjol, Sete Gibernau fick det att spåra ur. Hade det inte varit för den startkraschen är jag övertygad om att #65 varit #1 i år.

Men visst, så jäkla gammal är han inte och han kan ju gasa....

Såpass?

Själv hoppas jag oxå för den gode Capirex, och rent statistiskt och oddsmässigt så "borde" det ju kunna gå vägen för honom.
Men vad menar du med att tåget gått? Lider han ff av skadorna?

Rossi lär få det hett om öronen iaf.
 
Jag tror tyvärr Capirossis sista tåg gick ifjol, Sete Gibernau fick det att spåra ur. Hade det inte varit för den startkraschen är jag övertygad om att #65 varit #1 i år.

Tyvärr tror jag att du kan ha rätt, även om jag hoppas på motsatsen.
 
Jag tror helt enkelt inte han kan upprepa en sådan säsong som den ifjol igen.
Hoppas verkligen du har fel. Loris lyckades med två segrar och två andra platser efter sin skada ifjor och i en intervju på MotoGP så sa han att han ska köra även nästa år.
Jag tror att både kapacitet och motivation finns kvar och kan räcka långt även i år. Han kom ju trots allt trea totalt ifjor trots sin team-kamrat och så sent som efter Motegi hade han väl en teoretisk chans på titeln? Det är för tidigt att räkna ut honom. Att materialet är bra har vi redan sett.
 
Hoppas verkligen du har fel. Loris lyckades med två segrar och två andra platser efter sin skada ifjor och i en intervju på MotoGP så sa han att han ska köra även nästa år.
Jag tror att både kapacitet och motivation finns kvar och kan räcka långt även i år. Han kom ju trots allt trea totalt ifjor trots sin team-kamrat och så sent som efter Motegi hade han väl en teoretisk chans på titeln? Det är för tidigt att räkna ut honom. Att materialet är bra har vi redan sett.

Vad alla är optimistiska, jag hoppas ni har rätt! :)
 
Capirex:
"My crash is already well behind me and I'm really looking forward to Jerez. The tests we did there last month were very important to understand our 2007 package, especially since the tests there at the end of last year didn't go so well. With the information we learned in February we hope to be able to make some good decisions for the race. The GP7 feels very good around Jerez, it's a little easier to ride than last year's GP6 - more agile and more stable on the brakes.

Jerez is also good for Bridgestone, as our 2006 win proved. It's a good track, nice to ride and very technical. To go quick you need a well-balanced bike and a good front end because you need confidence to attack the fast corners."


Att Capirex inte skulle kunna vara #1 efter 2007 längre är ju såklart helt befängt o argument som att kraschen 06 skulle påverka honom under 07 tror jag inte finns i hans huvud. Det var ju inte Capirex första krasch om möjligt att en rookie skulle få hjärnspöken, men inte en luttrad stjärnförare i motogp..Det har blivit tightare o fler kommer att vinna race, det talar för att även Capirex får mer konkurens i racen, men det är ju en helt annan sak o har inget med någon krasch under 2006 att göra.
 
Last edited:
Jag kan tänka mig att Capirossi tar lite längre tid på sig att ställa om till 800:an än Stoner. Åldern tar ut sin rätt på vissa områden. Men jag tror att han kommer igång när som helst och när säsongen är slut är han säkert högre upp i totalen än Stoner, det är jag säker på.
 
Från förra säsongen kommer jag ihåg ett antal riktigt grymma insatser från Capirossi, t.ex. i Brno, men utan att ha kollat i resultatlistorna har jag en känsla av att han ibland, eller kanske lite för ofta var långt ifrån toppstriden. Ligger det nåt i det, och berodde det i så fall på skador eller nåt annat?
 
Från förra säsongen kommer jag ihåg ett antal riktigt grymma insatser från Capirossi, t.ex. i Brno, men utan att ha kollat i resultatlistorna har jag en känsla av att han ibland, eller kanske lite för ofta var långt ifrån toppstriden. Ligger det nåt i det, och berodde det i så fall på skador eller nåt annat?

Hämmades mkt av "inre skador" i magen har jag för mig efter kraschen som CA hänvisat till o körde mkt under sin kapacitet under en tid på sommaren. men under hösten var Capirex tillbaka i stor stil med tror d var en trippel o fler fina resultat o en andra plats efter Bayliss på Valencia :tummenupp
 

Att Capirex inte skulle kunna vara en vinnare av race längre är ju såklart helt befängt o argument som att kraschen 06 skulle påverka honom under 07 tror jag inte finns i hans huvud. Det var ju inte Capirex första krasch om möjligt att en rookie skulle få hjärnspöken, men inte en luttrad stjärnförare i motogp..Det har blivit tightare o fler kommer att vinna race, det talar för att även Capirex får mer konkurens i racen, men det är ju en helt annan sak o har inget med någon krasch under 2006 att göra.
Det är totalen vi talar om. Att vinna race kommer han högst troligen göra, kanske redsn på söndag.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top