Jag tar hand om dig när vi kommer hem

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Bryter MENSA:s test mot definitionen för IQ-begreppet?

Ja och Nej! MENSA har en lite egen defintion på IQ, som lite tillspetsat verkar vara "bra resultat på deras test", och som har lite stöd bland psykologer eller de som forskar på begreppet. Deras test används, vad jag vet, bara av MENSA och ingen annan, och är heller inte standardiserad eller ordentligt normerad på olika grupper. (Helt enkelt för svår, så den diffrentierar dåligt under "höga normalvärde".) Deras tester laddar rätt högt på visuellt, logiskt, matematiskt tänkande (något män är bra på) men tar inte så mycket hänsyn till verbala eller sociala färdigheter. Så deras tolkning ses som alltför snäv, om än deras syn är en DEL av det mer generella intelligens begreppet som normalt används.
Däremot har de rätt i den matematiska definitionen på IQ.
Så det är lite av en klubb för inbördes beundran.

Inte meningen att kapa tråden! Men det som skiljen män och kvinnor är standardavvikelsen och hur IQ-profilen ser ut, inte genomsnittet!:mattias

Ok...
Gå in på www.bugatti.com klicka på "library" - "publications" och ladda ner "The fastest production car ever". Där står på första sidan...

"(The car sells for $1.2 million; each of the 300 models to be made will cost VW a rumored $5-6 million.)"

Det är mucho dinero...

Men i mitt förra inlägg så skrev jag faktiskt £ och inte $. Det blir ju en herrans skillnad. Men men dom gör i alla fall förlust på den.

Där ser man.
Fått för mig att det "bara" va $2 mille det rörde sig om.

Men pengar är till för att användas, inte läggas på hög.

Om det är pund så gör VW en förlust på max 65 miljoner per bil
Om det är dollar innebör det 33 miljoner per bil

Detta multiplicerat med 300 bilar ger 19.5 respektive 9.9 miljarder kronor i förlust.

VW gjorde senast en vinst på 937 miljoner euro eller 8.6 miljarder före skatt.

Det låter som jävligt mycket pengar att plöja ner med berått mod i ett förlustprojekt.

Ja och Nej! MENSA har en lite egen defintion på IQ, som lite tillspetsat verkar vara "bra resultat på deras test", och som har lite stöd bland psykologer eller de som forskar på begreppet. Deras test används, vad jag vet, bara av MENSA och ingen annan, och är heller inte standardiserad eller ordentligt normerad på olika grupper. (Helt enkelt för svår, så den diffrentierar dåligt under "höga normalvärde".) Deras tester laddar rätt högt på visuellt, logiskt, matematiskt tänkande (något män är bra på) men tar inte så mycket hänsyn till verbala eller sociala färdigheter. Så deras tolkning ses som alltför snäv, om än deras syn är en DEL av det mer generella intelligens begreppet som normalt används.
Däremot har de rätt i den matematiska definitionen på IQ.
Så det är lite av en klubb för inbördes beundran.

Inte meningen att kapa tråden! Men det som skiljen män och kvinnor är standardavvikelsen och hur IQ-profilen ser ut, inte genomsnittet!:mattias

Okej då omformulerar jag mig till att Män har högre intelligens då,
för enligt mig är man inte intelligent om man har svårt för att räkna 5*74 i huvudet,
MEN har bra verbala och sociala färdigheter.

Ok...
Gå in på www.bugatti.com klicka på "library" - "publications" och ladda ner "The fastest production car ever". Där står på första sidan...

"(The car sells for $1.2 million; each of the 300 models to be made will cost VW a rumored $5-6 million.)"

Det är mucho dinero...

Men i mitt förra inlägg så skrev jag faktiskt £ och inte $. Det blir ju en herrans skillnad. Men men dom gör i alla fall förlust på den.

Lustigt att dom skriver "fastest production car" när den, så vitt jag, inte räknas som serieproducerad, eftersom dom producerar för få bilar om året.
Och ok, då är det väl så då. Budgetplanerarna borde få sparken..

Om det är pund så gör VW en förlust på max 65 miljoner per bil
Om det är dollar innebör det 33 miljoner per bil

Detta multiplicerat med 300 bilar ger 19.5 respektive 9.9 miljarder kronor i förlust.

VW gjorde senast en vinst på 937 miljoner euro eller 8.6 miljarder före skatt.

Det låter som jävligt mycket pengar att plöja ner med berått mod i ett förlustprojekt.

Exakt min åsikt.

Okej då omformulerar jag mig till att Män har högre intelligens då,
för enligt mig är man inte intelligent om man har svårt för att räkna 5*74 i huvudet,
MEN har bra verbala och sociala färdigheter.

Det har du rätt i, 5x74 i huvudet kan nog de flesta sen mellanstadiet, eller i varje fall högstadiet. Antyder du att det är vanligt med verbalt och socialt begåvade människor som är logiskt-matematiskt handikappade?

Det har du rätt i, 5x74 i huvudet kan nog de flesta sen mellanstadiet, eller i varje fall högstadiet. Antyder du att det är vanligt med verbalt och socialt begåvade människor som är logiskt-matematiskt handikappade?
Hur vanligt det är kan jag inte uttala mig om men visst fan finns det.

Exakt min åsikt.

Jag håller med. Det är riktigt konstigt att man producerar en bil som man gör sådan förlust på enbart pga att visa att man kan.
VW måste ha det fett i "plånkan" för att göra en sån sak.... eller vill att alla andra ska tro att dom har mycket cash för att höja status på märket och visa att dom är duktiga.

oavsett så är det väl rätt :dummer

Last edited:
får nästan hålla med om det.

koenigsegg ccr (eller hur man stavara till det") är mycket snyggare enligt mig + att den är svensk :hihi
Koenigsegg-CCR.JPG

Koenigsegg måste vara den fulaste, mest odesignade(detta har dom tom erkännt) och minst åtråvärda "supersportbil" som finns!

Ärligt, syna den från alla dess vinklar och risken är stor att du kommer fram till samma sak, alla bilar går att göra fräcka om man "sportar till" dom

se bara hur pfet denna micran är!
track-s-a.jpg

Och sen turbo V8... kan man ju lika gärna köpa en Ultima!

Men utöver motor och design så storgillar jag den! :tummenupp

Och sen vad bugattin gäller så skulle jag höfta villt och påstå att dom säkerligen lagar den där, ser ju ut som att "bara" framvagnen har blivit skadad och på en sån dyr bil är det inte mkt att snacka om då.. minns nån ferarri modell dyrare(enzo,f50?) som såg helkvaddad ut men som lagades ändå.

Jag håller med. Det är riktigt konstigt att man producerar en bil som man gör sådan förlust på enbart pga att visa att man kan.
Ford måste ha det fett i "plånkan" för att göra en sån sak.... eller vill att alla andra ska tro att dom har mycket cash för att höja status på märket och visa att dom är duktiga.

oavsett så är det väl rätt :dummer

Det är väll ändå VW(VAG) koncernen som äger bugatti.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti