Jag tar hand om dig när vi kommer hem

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Att det går rykten om att de förlorar pengar på såld bil, kommer säkerligen ifrån att de gör bilarna i ett visst antal. De pengarna de det kostar att framställa bilarna är betydligt mer än de tjänar på att sälja dem. Men de gjorde bilen för att visa att wolksvagen kan göra grymma bilar och då spelar det ingen roll om de förlorar en liten summa på en så pass liten och extrem bil.

aldrig sagt att man behöver behärska sitt fordon till 100% för att få framföra det. Däremot tycker jag att det är jäkligt korkat att underskatta en bil med 1001 hästar, likväl som det är att underskatta en SV650, även om detta är lite svårare :D

Så nej, jag behärskar inte mitt valda fordon till 100%, men jag vet när jag ska gasa och inte gasa.

O därför kmr du Aldrig krasha?
Även rossi kör omkull o även schumacher krashar!

Vet du nått igentligen om hur erfaren den föraren är? Kanske inte hans fel ens att olyckan hände utan nått blev galet me bilen lr vad som helst.

Hur många % behöver man kunna hantera fordonet då?
Samt hur många % klarade föraren som krasha me bugattin använda av fordonet?

Ditt svammel var inte mycket vettigare. Tycker du själv det låter vettigt att dom marknadsför en bil som dom förlorar 2 MILJONER på varje gång dom säljer en?

:7peta Hämtat från http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron ...

After the release of the car, it has been reported that while each Veyron is being sold for £840,000, the production costs of the car are approximately £5 million per vehicle.

Det finns också en grym film på youtube när TopGear tävlar en bugatti veyron från Italien till England mot ett propellerflyg. Är kul att se :)

Man måste ha snopp för att förstå... jag skulle gärna ge dig nöjet att förstå.

Men som det är nu så får du bara acceptera läget ;)

Kan du då förklara varför man behöver 1001 Hk? För man kan krocka med bilar och träd med 100 Hk också... :tungan Och såvitt jag vet (men vad vet jag, jag är ju bara chey...:tuttar ) Så finns det inte så många vägar där man kan utnyttja alla de där ponnysarna.. :va

(Och jag tycker fortfarande att det är coolt, men tills jag har fått motsatsen är bevisad är det onödigt.) :arsele

:7peta Hämtat från http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron ...

After the release of the car, it has been reported that while each Veyron is being sold for £840,000, the production costs of the car are approximately £5 million per vehicle.

Det finns också en grym film på youtube när TopGear tävlar en bugatti veyron från Italien till England mot ett propellerflyg. Är kul att se :)

Ja, Wikipedia är verkligen en trovärdig och säker sida, fylld med korrekt information. :rolleyes:

Visa mig en säker källa så kan jag tro på det, trots att det låter befängt att göra miljonförluster varje gång man säljer en bil.

O därför kmr du Aldrig krasha?
Även rossi kör omkull o även schumacher krashar!

Vet du nått igentligen om hur erfaren den föraren är? Kanske inte hans fel ens att olyckan hände utan nått blev galet me bilen lr vad som helst.

Hur många % behöver man kunna hantera fordonet då?
Samt hur många % klarade föraren som krasha me bugattin använda av fordonet?

nu orkar jag inte mer... Om du vill vara helt opragmatisk och naiv får du gärna vara det; jag har en helt annan bild i huvudet.

Återigen: killen körde på någon stackare bakifrån och jag tror att det krävs lite mer än 10km/h relativ hastighet för att orsaka den där motorhuven.
Återigen: killen har blivit polisanmäld för vårdslös körning.

Man måste ha snopp för att förstå... jag skulle gärna ge dig nöjet att förstå.

Men som det är nu så får du bara acceptera läget ;)

Gud gav kvinnan hjärnan istället för snoppen....
Så vi accepterar helt klart läget..... :tummenupp

Och såvitt jag vet (men vad vet jag, jag är ju bara chey...:tuttar ) Så finns det inte så många vägar där man kan utnyttja alla de där ponnysarna.. :va

(Och jag tycker fortfarande att det är coolt, men tills jag har fått motsatsen är bevisad är det onödigt.) :arsele

Varför är det onödigt? Dom där hästarna är användbara i stort sett hela tiden man kör bilen.

Du tänker i banorna: Massa hästkrafter = Hög toppfart = Blen kör i MINST 300 km/h HELA tiden.

Jag kan tänka mig att en motor med 1001 hkr har en väldigt jämn och fin effektkurva, där mycket av effekten kommer väldigt tidigt, vilket gör att man kan njuta av en bil som accelererar från stillastående till laglig hastighet på ett väldigt njutbart sätt...

Jag skrev lagligt hastighet, eftersom du ifrågasatte om det över huvud taget fanns vägar där man kunde utnyttja effekten.

I dagsläget åket det ju dessutom runt en hel del japanska sportbilar på vägarna som trimmats till över 5-600 hkr, det är inte alls några extrema effektsiffror längre.

Och dom bilarna är knappast byggda för att gå i 350 km/h, utan för att prestera snabba accelerationer.

Det gillar ni att tro ja! :tummenupp

Faktiskt så har män i genomsnitt högre IQ, så ta inte den diskutionen.

Tror gör man i kyrkan min vän.... :pannkyss

Att IQ skulle vara högre hos män har jag inte sett några oberoende, vetenskapliga bevis på så det är fortfarande oklart...:arsele

Men även om det all förmodan skulle vara så, även idiotin är högre hos män. Så det hela jämnar ju ut sig... :yoparty

Artikeln i tråden talar ju för sig själv... so I rest my case...

Visst va det män det handlade om :va bröder va?? :va

Det låter faktiskt enormt otroligt att en sån bil skulle kosta 75 miljoner att producera. Det är mer än en F1 bil, mer än en Leopardstridsvagn och mer än en Mi-28 rysk attackhelikopter.....

Samt att de skulle göra en förlust på ung 60 miljoner per såld bil...

:rofl :rofl :rofl

Last edited:
Det gillar ni att tro ja! :tummenupp

Faktiskt så har män i genomsnitt högre IQ, så ta inte den diskutionen.
:felämne
Nej! Kia har rätt, du har fel.
Däremot är standardavvikelsen högre för män...:fakta
(Å jag refererar till manualen för WAIS-III, den i Sverige standardiserade och normerade intelligenstesten)
Skevt konstruerade internet tester kan ge annat resultat, men då bryter de mot definitionen för IQ-begreppet, som för övrigt är 100 i genomsnitt för hela befolkningen och med en standardavvikelse på 15.

Låt bröderna vara. Dom har nog med pengar säkerligen, så i jämförelse för oss skulle det va som å köra omkull på en gammal mt5.a. Har man pengar så får man lägga på vad som helst? Kan lika gärna ta upp att en del kläder kostar så himla mycket osv osv osv. Dom lever i en annan värld än oss. Punkt slut

Jag kan tänka mig att en motor med 1001 hkr har en väldigt jämn och fin effektkurva, där mycket av effekten kommer väldigt tidigt, vilket gör att man kan njuta av en bil som accelererar från stillastående till laglig hastighet på ett väldigt njutbart sätt...

Som min kompis svarade när jag frågade varför han trimmade sin gamla Volvo 850 till 400+hk.

"Det är så gott o ha vid omkörningar"

:felämne
Nej! Kia har rätt, du har fel.
Däremot är standardavvikelsen högre för män...:fakta
(Å jag refererar till manualen för WAIS-III, den i Sverige standardiserade och normerade intelligenstesten)
Skevt konstruerade internet tester kan ge annat resultat, men då bryter de mot definitionen för IQ-begreppet, som för övrigt är 100 i genomsnitt för hela befolkningen och med en standardavvikelse på 15.

Bryter MENSA:s test mot definitionen för IQ-begreppet?

Ja, Wikipedia är verkligen en trovärdig och säker sida, fylld med korrekt information. :rolleyes:

Visa mig en säker källa så kan jag tro på det, trots att det låter befängt att göra miljonförluster varje gång man säljer en bil.

Ok...
Gå in på www.bugatti.com klicka på "library" - "publications" och ladda ner "The fastest production car ever". Där står på första sidan...

"(The car sells for $1.2 million; each of the 300 models to be made will cost VW a rumored $5-6 million.)"

Det är mucho dinero...

Men i mitt förra inlägg så skrev jag faktiskt £ och inte $. Det blir ju en herrans skillnad. Men men dom gör i alla fall förlust på den.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...