Jag tar hand om dig när vi kommer hem

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Hmmmm... Jag ska genast ringa VW´s HQ i Södertälje!

-"Tjena... Öööö... Jag hade tänkt köpa en såd där Bögatti, en Vejjrån, serrö..."

-"Mmmm...Ok...?"

-"Men jag ångrade mig, se, och köpte en Fiat Uno Turbo istället...

-"Jaha. Kul."

-"Visst serru. Går som fan, vettu. Men, du... Jag tänkte så här, serru, att eftersom ni sparade ett par mille nu när jag inte köpte den där Vejjrån, så borde det ju inte vara mer än rätt att vi delade på den förtjänsten...

*KLICK*

-"Hallå? Hallååå?"

Gå och sätt dig i sandlådan igen om du inte kan tillföra tråden något vettigt.

Den har blivit krockad. :fakta

Suck.. Kvinnor och bilar. :rolleyes:

Jag kan nog mer om bilar än många andra kvinnor, men det hjälper inte, ska jag betala 11,5 miljoner för en bil (vilket jag aldrig skulle drömma om att göra) så ska den fan va snygg också, inte bara snabb...

vem har nån användning av 1001 hästar förresten....? :confused:

Coolt, men det känns som lite overkill... :rolleyes:

Thanks for the update Captain Obvious.

:rofl :rofl :rofl

Jag kommer lägga min röst på dig när tävlingen "Oneliner-guy of the year" dyker upp på SH.

Gå och sätt dig i sandlådan igen om du inte kan tillföra tråden något vettigt.

Ditt svammel var inte mycket vettigare. Tycker du själv det låter vettigt att dom marknadsför en bil som dom förlorar 2 MILJONER på varje gång dom säljer en?

Last edited:
Tycker du själv det låter vettigt att dom marknadsför en bil som dom förlorar 2 MILJONER på varje gång dom säljer en?

Jag vet inte hur det ligger till med hur mkt dom tjänar/förlorar per bil osv. Men jag kan tänka mig att dom tjänar in dessa 2 miljoner flerfaldigt på alla andra modeller de får sålt tack vare veyron (Kolla brurschan jag tjör världens snabbaste bilmärke forfan!!!11).

Jävligt brutal bil för övrigt.

För er som gillar Koenigsegg och Porsche skall de båda två bygga varsin modell som skall spöa veyron! :yoparty

Det är inte världens snabbaste bil.
Det verkar inte som han hade fått "lov" att köra den av ägaren.
Du vet inte om det var hans fel han kanske blev påkörd.
Har du kört en sportbil, har du någon aning om hur dom är att köra, verkar inte så.

- enligt vad jag sett, hört och läst är det världens snabbaste serieproducerad bil
- vad spelar det för roll? Om något gör det honom ännu dummare ifall han inte fick tillstånd från brorsan.
- ja, det händer ofta att man blir påkörd av någon annan framifrån på vanlig väg. Dessutom blev han polisanmäld så jag antar att det var hans fel...
- nej, jag har aldrig suttit bakom ratten på en sportbil värd namnet, men jag planerar inte heller att göra det först än jag känner mig säker på min förmåga att framföra den på ett säkert sätt. Kanske killen i fråga också gjorde, men jag tror snarare att han underskattade kraften, drog på rejält på någon raksträcka och slutade upp i någon stackares röv. Du kanske kan upplysa mig om hur det är att hantera en bil med 1001 hästar?

Tror nog du inte klarar av att hantera din hojj 100% heller.
Men du kör ändå?

aldrig sagt att man behöver behärska sitt fordon till 100% för att få framföra det. Däremot tycker jag att det är jäkligt korkat att underskatta en bil med 1001 hästar, likväl som det är att underskatta en SV650, även om detta är lite svårare :D

Så nej, jag behärskar inte mitt valda fordon till 100%, men jag vet när jag ska gasa och inte gasa.

Skulle du rekomendera en 400-hästars Hayabusa till någon som enbart kört CB400 tidigare?

Last edited:
För er som gillar Koenigsegg och Porsche skall de båda två bygga varsin modell som skall spöa veyron! :yoparty

Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag faktiskt att Koenigsegg redan gjort det. läste nån blänkare i veckan om nån ny värsting som toppade över 400 km/h.
Skall kolla i historyn imorron och se om jag hittar länken.

Sen om ni har sett när Top Gear testar toppfarten på bugattin, så märker ni skillnaden på Koenigsegg & bugattin. Hur stabil som helst i 400km/h. Dessutom behöver han ju knappt höja rösten när han pratar. Helt underbar bil.

Skillnaden mellan Bugatti och Ägget är att den ena är bara skitsnack och den andra inget snack alls. Behöver jag säga att det är den flintskalliga som är bra på att snacka?

Skillnaden mellan Bugatti och Ägget är att den ena är bara skitsnack och den andra inget snack alls. Behöver jag säga att det är den flintskalliga som är bra på att snacka?

Den ena har också x antal miljarder i ryggen till utveckling mm, plus att det är nog hyfsat mycket enklare marknadsföringsmässigt att sno/köpa ett klassiskt märke med goda anor än att bygga upp ett helt nytt varumärke. Så om den ena snackar mer än den andra så har iaf jag förståelse för det.

Sen om det är skitsnack, det vete fan. Tycker att dom har levt upp till förväntningarna hittills.

Veyron är garanterat en väldigt kompetent bil, men man får inte riktigt intrycket att det är ett gäng racingentusiaster som utvecklat den. Koenigsegg känns mer 'äkta' på något sätt. Men visst fan hade man tacksamt tagit emot båda två om tillfället hade dykt upp.

Ni som tittar på Top Gear vet nog att Koenigsegg CCX(tror jag) ligger rätt högt upp på deras Power lap time.
Kolla även på avsnitt 05 i s07 där dom ägnar nästan hela programmet åt Veyronen.

11,5 miljoner...?? Såå snygg va den ju inte... :confused:

Det är ju en Bugatti Veyron !! !! DREGGEL..:drool
såg en i Tyskland när jag var där. Jag hade nog silvertejpat min bror till ett järnvägsspår om han gjort så..fast han hade iof inte ens fått titta på FOTON av bilen ens (om jag hade en egen)...:arsele

Edit..och så är den mycket snyggare i blått :japp

Bifogat

• Bugatti.jpg
    Bugatti.jpg
    132.6 KB · Visningar: 52
Last edited by a moderator:
2808109 Det är ju en Bugatti Veyron !! !! DREGGEL..:drool
såg en i Tyskland när jag var där. Jag hade nog silvertejpat min bror till ett järnvägsspår om han gjort så..fast han hade iof inte ens fått titta på FOTON av bilen ens (om jag hade en egen)...:arsele

Edit..och så är den mycket snyggare i blått :japp
Kvinnor å teknik.. Bilden är ju sne!

Jag kan nog mer om bilar än många andra kvinnor, men det hjälper inte, ska jag betala 11,5 miljoner för en bil (vilket jag aldrig skulle drömma om att göra) så ska den fan va snygg också, inte bara snabb...

vem har nån användning av 1001 hästar förresten....? :confused:

Coolt, men det känns som lite overkill... :rolleyes:

Man måste ha snopp för att förstå... jag skulle gärna ge dig nöjet att förstå.

Men som det är nu så får du bara acceptera läget ;)

Jag fattar inte riktigt det här 100%-snacket? Om någon klarar av 100% då borde rimligtvis ingen annan kunna köra snabbare? Det betyder ju att bara en enda jävel på hela klotet får köra sporthoj... fan. faaaaaaaaaaaaaaaan :gnissla

Exakt!!!

Förövrigt så tycker inte jag heller att den är särskillt snygg, men prislappen på denna bil har nog mest med tekniken att göra...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP