Jag ska banta 9 HK!

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Yozzi skrev:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=105670
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,347995,00.html

Ingen koll på sanningshalten (gissningsvis begränsad med tanke på källan), men jag skulle ändå akta mig för att helt stryka kolhydrater. Ät normalt och öka förbränningen är mitt tips.

/Y
Jag vet inte heller sanningshalten i artiklarna men det är alltid intressant att läsa.

Problemet med förbränning är att om man tillsätter kolhydrater så använder kroppen det som energi.
Helt okej om man är vältränad. Då kan man vräka i sig en massa pasta före Vasaloppet tex.

För en person som inte är vältränad (läs: som sandstream) innebär en tömning av kolhydratdepåerna i kroppen att energin tas från fettet istället och det är ju precis vad jag vill!
(Fettet är ju en energidepå för kroppen som sparas för tuffare tider).
Så småningom, när fettet är slut, kommer energin att tas från musklerna och därför ska man inte sluta med kolhydrater men som sagt inte äta för mycket.

Slappa skrev:
Hmm bygga muskler utan kolhydrater ? Hur går de till? :va
Tror nog det är bra som Yozzi säger att inte stryka kolhydraterna helt!
//D
Inga problem, man byter bränsle bara :)
Från kolhydrater till fett.

Sen ser man till att äta mycket kött, fisk, fågel, ägg osv som innehåller mycket proteiner som är det musklerna blir större av.

Nej, nu ska jag gå och väga mig :D

sandstream skrev:
Om GI-metoden fungerar som den ska så kommer jag efter fas 2 ha nått min målvikt och med fas 3 behålla den.

Vägde mig i morse och var nere på 95.1 = nästan 3 Kg på 3 dagar :banana

Hoppas det går bra för dig. Men får jag rätt och du är uppe i 90kg om ett år eller två så skickar du över en 52"s plasma. Säg till när du behöver adressuppgifter :D

Gör inget dumt bara. Inte kul att ligga på sjukan om 10år och dom konstaterar att pga att du under en period bantade och fick in för lite av en viss typ vitaminer t.ex har du nu fått allvarliga skador.

Då är du nog hellre lite kraftig än allvarligt sjuk. :nurse

Last edited:
WestW skrev:
Hoppas det går bra för dig....
Det finns inga 52" plasmor så en sån skickar jag gärna :D

Har svårt att se att jag skulle få några problem då GI-metoden går ut på att minska sockerintaget (inte utesluta det helt) och att äta det mesta.

Nu ska jag ut och promenera, har hört att det ska vara bra (men jag hoppas att det inte stämmer) :)

Riktigt sjysst gjort! Gratulerar....

Har själv fixat en massa extra hästkrafter så jag vet vilket "jobb" det är...

Trådlyft.. You just gotta love 'em.. :D

Själv har jag tok"deffat" bort 25 kilo, varpå jag nu under ett år ökat 18 kg i kvalitativ massa. Börjar bli lite småbiff nu faktiskt ;)
Slutat lata mig nu och kört igång gymmet ordentligt varannan dag.
Slutat gå på krogen och liknande, här är det bodybuilding som gäller till beach 2007. 80 gram vassleprotein, 3 gram omega-3, vitaminpiller och 5 gram kreatin äter jag dagligen ovanpå vanlig kost och det är någonting jag kan rekommendera mycket starkt. Tillväxten ökar MARKANT. Extra proteinintag eliminerar risken för muskelstagnation under dagen till följd av näringsbrist. Finns hela tiden protein för musklerna att hämta när de behöver bygga på. :tummenupp

Det skall tilläggas att jag inte varit sjuk sen januari :banana

Last edited:
Johansson skrev:
2376242 Hur gick det för sandström då? Han har ju bytt från gixxer 750 till 1000 :)
Det gick jättebra!
Minskade från 98 till 83 Kg på ca 4 månader = ner 15 Kg.
Sen åkte jag till Kreta och levde det glada livet och det var fan så mycket roligare än att fundera på kolhydrater :D
Nu äter jag allt utan att tänka på innehållet men har skippat läsk med socker i.
Ligger stadigt runt 90 Kg utan någon motion.

Fettet binder mycket vätska o du måste räkna av vikten för denna. fråga mig inte hur bara.

Bingo skrev:
1103799 18 kg fett = 162 000 Kcal. Det ger dryga 1 000 Kcal om dagen i fem månader om man räknar med 30 dagar per månad. Det är en lång tid att ligga på ett sådant kaloriunderskott. Klart att det går, men roligt blir det inte. Bätttre att öka energiförbrukningen - motionera alltså - och sikta på ett lite lägre kaloriunderskott.

Snabb-bantning ?

Kommer själv att lägga på mig 200ccm och bli av med 49 hk nästa vecka :tungan
Blandade känslor när r6:an försvinner och monster 800:an anländer :rolleyes:

Gottschalk skrev:
2376536 Kommer själv att lägga på mig 200ccm och bli av med 49 hk nästa vecka :tungan
Blandade känslor när r6:an försvinner och monster 800:an anländer :rolleyes:

Var det du som körde på åsen förra veckan btw? Tyckte jag såg en till R46 där ..

Gavazn skrev:
1103640 Jag inklusive vätskor ca 98 Kg.
Jag inklusive vätskor om 4-5 månader 80 K

Det är helt omöjligt att banta bort så mycket vikt på 4-5 månader..
För det e väll banta du ska göra?? Om du ska tränna vilket rekomenderast bättre kommer du omvandla fett till muskler vilket väger mer så du kommer inte tappa så mycket på vågen men kommer säkert bli mer v formig än u formig!!!

Lycka till med det du bestämmer dig för och kör hårt... Men lägg av med panik bantningen.. skadar kroppen mer än vad du gör nytta :rolleyes:

De e inte omöjligt jag har gått ner 19 kg på fyra månader!!!
Jag började gymma samt äta bättre!

önskar all lycka:tummenupp

sandstream skrev:
2376419 Det gick jättebra!
Minskade från 98 till 83 Kg på ca 4 månader = ner 15 Kg.
Sen åkte jag till Kreta och levde det glada livet och det var fan så mycket roligare än att fundera på kolhydrater :D
Nu äter jag allt utan att tänka på innehållet men har skippat läsk med socker i.
Ligger stadigt runt 90 Kg utan någon motion.
Har du skickat en liten plasma (tror han nöjer sig med en 42") till WestW då? :D

Jag måste ha en hel del gratiseffekt då som väger 58 stadigt :tomten

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...